Відділ інфекційного контролю в стоматологічному ЗОЗ: як правильно організувати роботу

Автор
консультант експертно-правової системи «Експертус Медзаклад», лікар-стоматолог
Як створити ВІК у стоматологічному закладі? Які особливості інфекційного контролю для стоматологів-ФОПів та для стоматологічних ЗОЗ, які працюють за Програмою медичних гарантій? Про це — далі у статті

Кожен заклад охорони здоров’я в Україні, що має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, зобов’язується надавати медичну допомогу необхідного обсягу та належної якості. Це вимога Ліцензійних умов, що затверджені постановою КМУ від 02.03.2016  № 285. Адже ЗОЗ — це об’єкт підвищеної небезпеки щодо виникнення та поширення внутрішньолікарняної інфекції.  

Одним з факторів забезпечення надання медичної допомоги належної якості є дотримання чітких унормованих вимог до особистої гігієни, санітарно-протиепідемічного режиму, заходів з профілактики інфекцій та протиепідемічних заходів. Їх виконання дозволить запобігти поширенню внутрішньолікарняних інфекцій як серед персоналу ЗОЗ, так і пацієнтів.

Нові вимоги до інфекційного контролю: пройти курс

У 2021 році на заміну Комісіям з інфекційного контролю були утворені Відділи з інфекційного контролю (ВІК), і наказ МОЗ «Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я та установах/закладах надання соціальних послуг/соціального захисту населення» від 03.08.2021 № 1614 (далі Наказ № 1614) визначив, що з 1 січня 2022 року в ЗОЗ, незалежно від форми власності та підпорядкування, має діяти відділ з інфекційного контролю. Тобто увесь інфекційний контроль покладається на ВІК.

Основне завдання ВІК — це організація профілактики інфекцій та інфекційного контролю в ЗОЗ із метою запобігання поширенню інфекційних хвороб, у тому числі пов’язаних із наданням медичної допомоги, мікроорганізмів з антимікробною резистентністю, і формування культури безпеки в ЗОЗ. Це означає розробку та впровадження Програми з профілактики інфекцій та інфекційного контролю (ПІІК) і дотримання усіх заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним із наданням медичної допомоги.

Як створити та правильно організувати роботу ВІК у стоматологічному закладі, читайте у статті далі.

Законодавче регулювання діяльності ВІК

Роботу ВІК у ЗОЗ регулюють такі нормативно-правові акти:

  • Наказ МОЗ «Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я та установах/закладах надання соціальних послуг/соціального захисту населення» від 03.08.2021 № 1614;
  • Наказ МОЗ «Про затвердження Заходів та Засобів щодо попередження інфікування при проведенні догляду за пацієнтами» від 03.08.2020 № 1777;
  • Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 01.01.2025 №1645-III;
  • Наказ МОЗ «Про затвердження санітарно-протиепідемічних правил і норм використання ультрафіолетового бактерицидного випромінювання для знезараження повітря та дезінфекції поверхонь в приміщеннях закладів охорони здоров’я та установ/закладів надання соціальних послуг/соціального захисту населення» від 06.05.2021 № 882;
  • Постанова КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03.2016 № 285 (далі – Ліцензійні умови);
  • Наказ МОЗ «Про затвердження критеріїв, за якими визначаються випадки інфекційних та паразитарних захворювань, які підлягають реєстрації» від 28.12.2015 № 905;
  • Наказ МОЗ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» від 08.06.2015 № 325 (чинний до 01.04.2025);
  • Наказ МОЗ «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»» від 31.10.2024 №1827 – набере чинності 01.04.2025);
  • Наказ МОЗ «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Дезінфекція, передстерилізаційне очищення та стерилізація медичних виробів в закладах охорони здоров’я»» від 11.08.2014 № 552;
  • Наказ МОЗ «Про затвердження Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я» від 30.04.2014 № 293;
  • Наказ МОЗ «Про затвердження Державних санітарних норм і правил «Санітарно-протиепідемічні вимоги до закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну (медико-санітарну) допомогу»» 02.04.2013 № 259 (зі змінами від 18.04.2023);
  • Стандарти акредитації закладів охорони здоров’я, затверджені наказом МОЗ від 14.03.2011 № 142 (далі – Стандарти акредитації);
  • Наказ МОЗ «Про затвердження Державних санітарних норм і правил «Санітарно-протиепідемічні вимоги до новозбудованих, реставрованих і реконструйованих закладів охорони здоров’я» та Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я» від 21.02.2023 № 354;
  • Положення про відділ з інфекційного контролю закладу охорони здоров’я та установи/закладу надання соціальних послуг / соціального захисту населення, затверджене наказом МОЗ № 1614 (далі – Положення № 1614);
  • Порядок впровадження профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарних умовах, затверджений наказом МОЗ №1614 (далі – Порядок впровадження ПІІК).
Ольга Дубина головний редактор експертно-правової системи «Експертус Медзаклад»
Рекомендації з розробки плану дій з впровадження заходів з профілактики інфекцій та інфекційного контролю. Нормативна база і зразки річного та довгострокового планів

Відділ з інфекційного контролю: загальні положення і завдання

Створення Відділу з інфекційного контролю передбачив Наказ №1614.

ВІК   це самостійний структурний підрозділ в ЗОЗ, що підпорядковується керівнику цього закладу. Положення про ВІК, посадові інструкції працівників ВІК затверджуються керівником ЗОЗ ((п. 6 розд. IV Положення № 1614). 

Структуру і штатний розпис ВІК визначають залежно від розміру і спеціалізації ЗОЗ, виду медичної допомоги і затверджують у порядку, встановленому законодавством (Наказ №1614).

Профіль та основні завдання працівників для виконання ними функцій з впровадження покращення гігієни рук в ЗОЗ визначені в Додатку 3 до Інструкції з впровадження покращення гігієни рук в закладах охорони здоров’я та установах/закладах надання соціальних послуг/ соціального захисту населення, затвердженої наказом МОЗ № 1614 (далі – Інструкція з гігієни рук).

Відповідно до Положення №1614, ВІК в амбулаторно-поліклінічних закладах:

1) розробляє плани дій/заходів на виконання нормативно-правових актів з питань профілактики і інфекційного контролю;

2) обґрунтовує щорічний бюджет для реалізації планів дій/заходів з питань ПІІК;

3) моніторить, оцінює та надає зворотний зв’язок щодо виконання заходів з ПІІК, впровадження покращення гігієни рук, профілактики інфекційних хвороб, пов’язаних із наданням медичної допомоги, впровадження адміністрування антимікробних препаратів;

4) поширює новітні дані в області ПІІК, підтримує культуру інфекційної безпеки;

5)  надає консультації для керівництва та працівників з питань ПІІК, впровадження покращення гігієни рук, профілактики інфекційних хвороб, пов’язаних із наданням медичної допомоги;

6) консультує з питань закупівлі обладнання і витратних матеріалів з метою дотримання санітарних норм і забезпечення ПІІК;

7) розробляє стандартні операційні процедури (далі – СОП);

8) проводить навчання та перевірку знань працівників з питань ПІІК, покращення гігієни рук, профілактики інфекційних хвороб, пов’язаних із наданням медичної допомоги;

9) подає пропозиції для керівництва щодо робочого навантаження медичних працівників, укомплектування штатами, розміщення приміщень, матеріалів та обладнання в частині забезпечення ПІІК;

10) складає попередній план розслідування спалаху інфекційних хвороб, пов’язаних з наданням медичної допомоги та попередження його поширення;

11) просуває та популяризує заходи з профілактики інфекційних хвороб серед працівників та пацієнтів/відвідувачів, співпрацює з громадськими об’єднаннями;

12) виконує інші функції, пов’язані з профілактикою інфекцій та інфекційним контролем.

Як створювати ВІК в стоматологічному закладі залежно від форми власності, розбираємося далі.

Національна сертифікація з управління стоматологією — 2025

Інфекційний контроль в стоматології: як створити ВІК

Умови та створення ВІК в амбулаторно-поліклінічних закладах (юридичні особи)

Насамперед, про склад відділу з інфекційного контролю. Необхідні як мінімум: керівник,  який виконує функції координатора з гігієни рук, інструктор/тренер та спеціаліст зі збору та аналізу даних. Нагадаємо, що працівники ВІК підпорядковуються керівнику ЗОЗ (п. 2 Розділу I Положення №1614).

ВІК потенційно може складатися з одного спеціаліста на повну зайнятість – це керівник відділу і водночас координатор з гігієни рук. А інструктор/тренер та спеціаліст зі збору даних можуть працювати за сумісництвом.

Вимоги до керівника ВІК в амбулаторно-поліклінічному закладі

Це має бути особа з професійною освітою (молодший спеціаліст) або вищою освітою (молодший бакалавр, бакалавр, магістр), галузь знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальність «Медсестринство» і стажем роботи не менше трьох років, або з лікарською спеціальністю (без спеціальних вимог до стажу роботи).

Не рекомендовано призначати головну або старшу медичну сестру керівником ВІК. Причин цьому дві – через заборону адміністративного законодавства обіймати одночасно дві керівні посади, а також через можливий конфлікт інтересів між виконавцями програми з ПІІК і тими, хто контролює її впровадження.

Водночас набрали чинності Державні санітарні норми і правила «Санітарно-протиепідемічні вимоги до новозбудованих, реставрованих і реконструйованих закладів охорони здоров’я», затверджені наказом МОЗ від 21.02.2023 № 354 (далі — ДСанПіН № 354 та Наказ № 354), які передбачають, що амбулаторно-поліклінічні заклади можуть передати завдання та функції відділів з інфекційного контролю суб’єктам господарювання на умовах договору-підряду. Тож якщо не створювати ВІК в ЗОЗ, керівник може передати завдання та функції ВІК на аутсорсинг. Тобто, укласти договір-підряду із медичним закладом, де створений і функціонує відділ інфекційного контролю (п. 3 Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України, затверджених наказом МОЗ від 21.02.2023 № 354; п. 3 розд. IV Положення № 1614).

При цьому, ч. 2 ст. 15 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі — Закон № 222) визначає, що Ліцензіат зобов’язаний повідомляти орган ліцензування про всі зміни даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, які додавав до заяви про отримання ліцензії, протягом строку, встановленого ліцензійними умовами. А тому перед керівником ЗОЗ постане питання, чи потрібно доповнювати ліцензію лікарськими спеціальностями та спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою, чи відбудуться зміни в матеріальній базі і чи буде він, у зв’язку із цим, приймати на роботу нових працівників. Тому, якщо укомплектували ВІК за рахунок наявних у ЗОЗ працівників, то поінформувати МОЗ  слід про те, що деякі працівники змінили свою посаду. А якщо ж прийняли на роботу нових працівників — повідомити про це зобов’язують і Ліцензійні умови (постанова КМУ №285), і Закон «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII.

Алгоритм створення відділу з інфекційного контролю у стоматології

Щоб створити ВІК у стоматології, треба:

  1. Внести зміни до структури ЗОЗ і штатного розпису.

Положення про ВІК та Інструкція з гігієни рук містить вказівку, як ідентифікувати назви посад із Наказу № 1614 відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (далі — КП), щоб увести їх до штатного розпису. Для посади керівника ВІК можна використати професійну назву роботи, вміщену в КП, — «начальник (завідувач, керівник) структурного підрозділу закладу охорони здоров’я» (код КП 1229.5).

Для неконкретизованих посад, що передбачають виконання тих чи тих функцій з профілактики інфекцій та інфекційного контролю, слід використовувати назви професій лікарів чи медичних сестер, на яких поклали відповідні обов’язки. Посаду керівника ВІК може обіймати лікар-стоматолог, стаж роботи якого — не менше ніж три роки. 

  1. Внести зміни до колективного договору, правил внутрішнього трудового розпорядку та посадових інструкцій і зазначити необхідність дотримання Інструкції з гігієни рук для медичних і немедичних працівників.
  2. Розробити Положення про відділ з інфекційного контролю в закладі. Акцентувати увагу на завданнях та функціях ВІК, правах та обов’язках ВІК, структурі та штатному розписі ВІК, взаємодії та співпраці ВІК.
  3. Розробити та затвердити підписом керівника Посадові інструкції членів ВІК.
  4. Розробити та затвердити  План роботи ВІК на рік і на 5 років (з актуалізацією через рік та через п’ять років з обов’язковим проведенням процедури самооцінювання). Провести  внутрішній аудит для визначення потреб у невід’ємних впровадженнях покращення гігієни рук в ЗОЗ.
  5. Розробити  та розпочати  впроваджувати План з ПІІК відповідно до Порядку впровадження профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарних умовах, затвердженого наказом № 1614  (період впровадження – не менше року). У затвердженому Плані мають бути чітко визначені реалістичні заходи з профілактики інфекцій та інфекційного контролю з прописаними індикаторами для перевірки виконання результатів.

Основні компоненти ПІІК впроваджуються із застосуванням мультимодальної стратегії (далі – ММС) (п. 4 розд. І Порядку впровадження ПІІК) щодо кожного з них. На кожному етапі слід проводити початкове/базове оцінювання, призначити відповідальну особу та зазначити період впровадження.

До прикладу, ММС з покращення гігієни рук в ЗОЗ є частиною комплексного підходу для зниження розповсюдженості інфекційних хвороб, пов’язаних з наданням медичної допомоги (далі – ІПНМД), та антимікробної резистентності. Її впровадження відіграє ключове значення задля досягнення безпеки пацієнтів.

Як обліковувати стоматологічні ліки та медвироби

ММС з покращення гігієни рук складається із наступних основних компонентів:

  1. зміни в системі:
  • забезпечення наявності інфраструктури, що дозволяє працівникам дотримуватися гігієни рук;
  • доступ до централізованого водопостачання, мила і одноразових паперових рушників;
  • доступ до антисептика для рук в точці догляду;
  1. навчання і підготовка – забезпечення регулярних навчань і практичної підготовки з правил і практик гігієни рук, СОПи;
  1. нагадування на робочому місці – нагадування працівникам ЗОЗ про важливість гігієни рук, показання і процедури для її виконання;
  1. моніторинг, оцінка і зворотній зв’язок – моніторинг дотримання рекомендованих практик та наявної інфраструктури, а також зворотній зв’язок, який полягає в розповсюдженні отриманих результатів та їх обговоренні;
  1. культура дотримання гігієни рук – створення середовища в колективі, яке сприятиме підвищенню обізнаності щодо проблем безпеки пацієнтів і гарантуватиме постійне поліпшення або підтримання на високому рівні стандартів якості, у тому числі гігієни рук.

Вимога мати річний і довгостроковий (щонайменше на 5 років) плани дій з ПІІК у всіх ЗОЗ, які надають первинну або спеціалізовану медичну допомогу, передбачена пп.1 п.2 Розділу II Положення №1614.

  1. Впровадити в  закладі систему реагування на результати оцінювання кадрових потреб на випадок надзвичайних ситуацій (ведіть перелік працівників запасу, яких можна залучити в разі надзвичайної ситуації, визначте відповідальних осіб, оновлюйте список контактів працівників мінімум раз на 3 роки).
  2. Постійно переглядати та підтримувати План з ПІІК – проводьте самооцінювання з впровадження ПІІК, аналізуйте прогрес, регулярно переглядайте та оновлювати план заходів, стежте за тим, аби вони відповідали потребам ЗОЗ.
  3. Видати наказ про проведення навчань медичного і немедичного персоналу із дотримання правил і практик із гігієни рук для всіх працівників закладу - скласти графік, план навчання персоналу (медичного і немедичного), призначити відповідальних осіб за проведення навчання,  розробити чек-листи для перевірки знань та оформити результати перевірки протокольно (відповідно до Інструкції з гігієни рук).
  4. Задокументувати обов’язкове тестування та контроль якості обробки рук медичних працівників, адже вимоги стосуються всіх ЗОЗ, що надають первинну, вторинну або третинну медичну допомогу. Отримані дані – заносити в журнал проведення інструктажу з впровадження покращення гігієни рук. При прийнятті нового працівника на роботу обов’язково провести вступний інструктаж і перевірку рівня знань та практичних навичок.
  5. Розробити стандартні операційні процедури (СОП) за напрямами діяльності, що стосуються профілактики інфекцій та інфекційного контролю.

Оновлені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики прямо передбачають обов’язок закладів охорони здоров’я та реабілітаційних закладів мати затверджені в установленому законодавством порядку стандартні операційні процедури, зокрема щодо антимікробної терапії (пп. 1 п. 12 Ліцензійних умов).

Обовʼязковість дотримання стандартних операційних процедур працівниками слід вказати у посадових інструкціях. СОПи має затвердити керівник ЗОЗ, який також має призначити відповідальну особу за введення їх в дію та зазначити період впровадження цих правил у закладі охорони здоров’я.

Стандартні операційні процедури в стоматології за обов’язковими напрямками:

  • Гігієна рук
  • Прибирання приміщення
  • Репроцесинг медичного обладнання багаторазового використання
  • Використання засобів індивідуального захисту при очікуваному контакті з біологічними рідинами
  • Безпечне виконання ін’єкцій
  • Поводження з медичними відходами
  • Респіраторний етикет (перелік не є вичерпним)

Окрім обов’язкових СОПів, рекомендовано ввести також додаткові, пов’язані з контактними, крапельними та повітряними передачами інфекцій (Наказ МОЗ «Про затвердження Заходів та Засобів щодо попередження інфікування при проведенні догляду за пацієнтами» від 03.08.2020 № 1777).

Складіть графіки актуалізації СОПів, контролюйте терміни їх дотримання та оновлюйте стандартні операційні процедури відповідно до змін у законодавстві. Усі СОП мають бути внесені до плану з навчання і підготовки працівників, а обовʼязковість їх дотримання працівниками вказана у посадових чи робочих інструкціях.

  1. Скласти та затвердити бюджет для програм з інфекційного контролю.

Для того, щоб спланувати бюджет ПІІК, визначте статті витрат для кожного із заходів запобігання ІПНМД. Наприклад: мило, антисептики, ЗІЗи, швабри, відра, рушники, а також матеріали для стерилізації та поводження з відходами. Далі слід розставити пріоритети й провести перерозподіл коштів. Вивчити можливості фінансування із додаткових джерел (наприклад, залучення неурядових організацій і благодійних фондів).

  1. Розробити та затвердити щорічний звіт відділу з інфекційного контролю з ПІІК.
  2. Моніторити впровадження заходів з ПІІК мають працівники ВІК. Для цього вони мають пройти відповідне навчання. Якщо у вашому ЗОЗ немає фахівців для оцінювання і навчання з ПІІК, слід залучити зовнішніх консультантів — регіональних партнерів. Для цього необхідно дотриматися п’яти кроків:
    • промоніторити, які ЗОЗ у вашому регіоні успішно впровадили один або декілька основних компонентів ПІІК;
    • домовитися про співпрацю та обмін досвідом, отримати згоду, щоб залучити їх до навчання (лекцій, семінарів і тренінгів) у вашому ЗОЗ;
    • запросити представника ВІК (керівника або координатора з навчання ПІІК), провести первинний аудит і базову оцінку стану впровадження ПІІК;
    • погодити наступний крок упровадження заходів — навчання працівників ВІК і за потреби – іншого медичного персоналу;
    • укласти угоду на проведення навчання з успішним ЗОЗ, якщо фахівці ВІК вашого ЗОЗ ще не готові самостійно проводити навчання. ВІК має моніторити й оцінювати заходи з ПІІК згідно із затвердженим графіком.
Юлія Миколаєць адвокат, партнер Юридичної фірми STATUS, член Ради Комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики України НААУ
З’ясуйте, які медичні документи зобов’язана заповнювати медична сестра. Нагадаємо, що ведення документації — обов’язкова умова правомірної діяльності кожного закладу охорони здоров’я

ВІК для стоматологів-ФОПів: чи створювати

Пункт 8 Розділу I  Інструкції з гігієни рук передбачає, що для фізичних осіб-підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, створення ВІК або визначення працівників для виконання функцій координатора з гігієни рук, його заступника, інструктора/тренера та спеціаліста зі збору та аналізу даних/статистика є не обов’язковим. Однак ФОП зобов’язані виконувати правила і практики гігієни рук відповідно до додатку 1 до Інструкції з гігієни рук.

Ця Інструкція визначає порядок організації гігієни рук і спрямована на оптимізацію заходів щодо запобігання появи та поширення в ЗОЗ інфекційних хвороб, пов’язаних з наданням медичної допомоги, та мікроорганізмів із антимікробною резистентністю.

Дотримання розробленої та затвердженої Інструкції з гігієни рук є обов’язковим для усіх працівників – відповідні зміни вносяться до посадових чи робочих інструкцій персоналу.

Наголосимо, окрім Інструкції з гігієни рук, ФОП обов’язково мають розробити та впровадити стандартні операційні процедури за напрямками своєї діяльності. Оновлені Ліцензійні умови прямо передбачають обов’язок закладів охорони здоров’я та реабілітаційних закладів мати затверджені в установленому законодавством порядку стандартні операційні процедури, зокрема щодо антимікробної терапії (пп. 1 п. 12 Ліцензійних умов).

Інфекційний контроль в стоматологічних медзакладах, законтрактованих з НСЗУ

Увага! Якщо заклад охорони здоров’я має намір долучитися до Програми медичних гарантій (ПМГ) та співпрацювати з НСЗУ,  то він має подати заяву на укладення договору за одним чи кількома пакетами медичних послуг.

Однак нагадаємо, що для надавача медичних послуг, з яким головні розпорядники бюджетних коштів укладають договори про медичне обслуговування населення, затверджені постановою КМУ «Про затвердження вимог до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення» від 28.03.2018 № 391, наявність документів з інфекційного контролю є однією з обов’язкових вимог.

Так, на 2025 рік для стоматологів доступні три пакети:

  • Пакет 8. Стоматологічна допомога дорослим та дітям.
  • Два пакети по Пілотному проєкту вимог Зубопротезування/Стоматологічна допомога окремим категоріям осіб, які захищають/захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України:
    • Зубопротезування окремих категорій осіб, які захищають/захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (група послуг №1);
    • Стоматологічна допомога окремій категорії осіб, які захищають/захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (група послуг №2).

Вимоги до організації надання послуги до пакету «Стоматологічна допомога дорослим і дітям» в частині інфекційного контролю:

  • Наявність плану дій з профілактики інфекцій та інфекційного контролю та стандартних операційних процедур, відповідно до чинного законодавства.
  • Наявність плану протиепідемічної готовності/реагування на випадок виявлення особливо небезпечних інфекційних хвороб.

Вимоги до організації надання послуги до пакету «Зубопротезування окремих категорій осіб, які захищають/захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (група послуг № 1)» в частині інфекційного контролю:

  • Наявність плану дій з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов'язаних з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ;
  • Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов'язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ.

Вимоги до організації надання послуги до пакету «Стоматологічна допомога окремій категорії осіб, які захищають/захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (група послуг № 2)» в частині інфекційного контролю:

  • Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов'язаних з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
  • Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов'язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ.

Отже, для ЗОЗ при укладанні договорів з НСЗУ за Програмою медичних гарантій необхідно буде звернути увагу на систему інфекційного контролю в закладі.

Зміни ліцензійних умов провадження медичної практики — 2025

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді