Як установити ціни на платні послуги без калькуляції

21
Автор
продуктовий директор Експертус Охорона здоров'я Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Лист до редакції: «Чи має право КНП — стоматологічна поліклініка встановлювати конкурентноспроможні ціни на платні стоматологічні послуги без розрахунку калькуляції вартості, а на основі моніторингу цін стоматологічних закладів регіону?».

Відповідь

Заклад охорони здоров’я — КНП має право:

  • розраховувати вартість через калькуляцію собівартості, додавши прибуток;
  • визначати ціну на основі ринкових показників — моніторингу цін аналогічних послуг у регіоні.

Як документально оформити встановлення конкурентоспроможних цін на платні послуги на основі моніторингу ринку, з’ясуємо далі.

Як надавати платні послуги в медзакладі

Пропишіть метод установлення цін у Положенні про платні послуги

Унормуйте метод, за яким визначатимете ціни, у Положенні про платні послуги. У розділі «Порядок формування вартості платних послуг» напишіть так, як вказано у зразку в системі «Експертус Медзаклад».

Далі підготуйте документи, що підтверджуватимуть правомірність ціноутворення.

Оформте підтверджувальні документи

Якщо визначаєте ціни на основі ринкових показників, оформте документальне підтвердження, що ціна ринкова й не є завищеною або демпінговою. Це захистить у разі перевірок Державної аудиторської служби, Національного агентства з питань запобігання корупції чи Антимонопольного комітету.

Для того щоб обґрунтувати ціни під час перевірок, бажано мати:

  • акт (довідку) моніторингу цін;
  • наказ про затвердження вартості платних послуг з додатком (прейскурантом);
  • копії прайсів або офіційних запитів до інших стоматологічних закладів — щоб у разі перевірки показати, що ваша ціна в межах ринку.

В акті (довідці) моніторингу цін вкажіть:

  • заклади, у яких збирали ціни;
  • джерела інформації — офіційні сайти, прейскуранти, письмові відповіді;
  • дату проведення;
  • аналіз — мінімальна, максимальна, середня ціна по ринку.

Акт підписує відповідальна особа / комісія.

Зберігайте скриншоти сайтів або копії прайсів, щоб мати змогу підтвердити джерела. Якщо конкурентні ціни збираєте телефоном — складайте короткий службовий запис. У ньому зазначайте прізвище, ім’я, по батькові особи, яка надала інформацію. В ідеалі в моніторингу має бути щонайменше три заклади в межах однієї громади або міста.

Отже, формувати й обґрунтовувати ціни на основі моніторингу ринку — це законно. Головне — забезпечте відповідні підтвердження.

додаток

Інфекційний контроль у медзакладі: від ВІК до управління відходами

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Енергоефективність медзакладу: як підвищити

Одна з найбільших статей витрат ЗОЗ — витрати на енергоносії. В умовах воєнного стану економія бюджету медустанови особливо актуальна. Як підвищити енергоефективність медзакладу, читайте у статті
7596