Як установити ціни на платні послуги без калькуляції
Запитання
Лист до редакції: «Чи має право КНП — стоматологічна поліклініка встановлювати конкурентноспроможні ціни на платні стоматологічні послуги без розрахунку калькуляції вартості, а на основі моніторингу цін стоматологічних закладів регіону?».
Відповідь
Заклад охорони здоров’я — КНП має право:
- розраховувати вартість через калькуляцію собівартості, додавши прибуток;
- визначати ціну на основі ринкових показників — моніторингу цін аналогічних послуг у регіоні.
Як документально оформити встановлення конкурентоспроможних цін на платні послуги на основі моніторингу ринку, з’ясуємо далі.
Як надавати платні послуги в медзакладі
Пропишіть метод установлення цін у Положенні про платні послуги
Унормуйте метод, за яким визначатимете ціни, у Положенні про платні послуги. У розділі «Порядок формування вартості платних послуг» напишіть так, як вказано у зразку в системі «Експертус Медзаклад».
Далі підготуйте документи, що підтверджуватимуть правомірність ціноутворення.
Оформте підтверджувальні документи
Якщо визначаєте ціни на основі ринкових показників, оформте документальне підтвердження, що ціна ринкова й не є завищеною або демпінговою. Це захистить у разі перевірок Державної аудиторської служби, Національного агентства з питань запобігання корупції чи Антимонопольного комітету.
Для того щоб обґрунтувати ціни під час перевірок, бажано мати:
- акт (довідку) моніторингу цін;
- наказ про затвердження вартості платних послуг з додатком (прейскурантом);
- копії прайсів або офіційних запитів до інших стоматологічних закладів — щоб у разі перевірки показати, що ваша ціна в межах ринку.
В акті (довідці) моніторингу цін вкажіть:
- заклади, у яких збирали ціни;
- джерела інформації — офіційні сайти, прейскуранти, письмові відповіді;
- дату проведення;
- аналіз — мінімальна, максимальна, середня ціна по ринку.
Акт підписує відповідальна особа / комісія.
Зберігайте скриншоти сайтів або копії прайсів, щоб мати змогу підтвердити джерела. Якщо конкурентні ціни збираєте телефоном — складайте короткий службовий запис. У ньому зазначайте прізвище, ім’я, по батькові особи, яка надала інформацію. В ідеалі в моніторингу має бути щонайменше три заклади в межах однієї громади або міста.
Отже, формувати й обґрунтовувати ціни на основі моніторингу ринку — це законно. Головне — забезпечте відповідні підтвердження.
