Маркетингова політика стоматологічного закладу: що врахувати

Автор
шеф-редактор Експертус Кадри
Затвердьте маркетингову політику вашого стоматологічного закладу, щоб із хаосу зробити порядок, а з креативу — чіткий алгоритм дій. Як це зробити, розповідаємо в статті. Також подаємо приклад маркетингової програми стоматологічної клініки

Курс для керівника стоматології: СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО ⭐

Маркетингова політика — це складна інтегрована система заходів, яка дає змогу визначити орієнтири для бізнесу. Затвердьте маркетингову політику вашого стоматологічного закладу. Це допоможе із хаосу зробити порядок, а з креативу — чіткий алгоритм дій.

✅✅✅ Як розробити клінічний маршрут пацієнта в стоматології

Визначте цілі та завдання

Розпочніть із цілей та завдань. Що прописувати в загальній частині маркетингової політики стоматологічної клініки? У преамбулі опишіть цілі та завдання документа, а також зазначте посилання на положення нормативних документів, на основі яких розробляєте маркетингову політику. Наприклад:

1.1. Цей документ призначений зміцнювати позиції стоматологічної клініки __________ на ринку стоматологічних послуг, розвивати партнерські відносини з корпоративними клієнтами, підвищувати якість та доступність медичної допомоги.
1.2. Політику розроблено відповідно до вимог Законів України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII; «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII; «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III тощо

 

Проаналізуйте ринкові, зовнішні та внутрішні середовища

Аналіз ринку — це опис ринку конкурентів і ринку стоматологів загалом.

Аналізуйте також економічні, політичні, ринкові, технологічні, міжнародні, правові та соціальні чинники, на які медичний заклад не може впливати. Використовуйте тільки ті показники, що мають значення для конкретної стоматологічної клініки.

 Які зовнішні індикатори проаналізувати

У розділі «Аналіз внутрішнього середовища клініки» проаналізуйте:

  • персонал, особливо медичний, його кваліфікацію та потенціал
  • систему управління організацією — філії та окремі підрозділи, роботу франчайзингової системи або в мережі клінік
  • процес надання стоматологічних послуг — опишіть бізнес-процеси надання послуг та документообігу, особливо медичного, середнього часу очікування для пацієнта
  • фінансове становище організації — чи є кредиторська заборгованість, заборгованість із податків і зборів, залишок вільних грошових коштів після сплати всіх обов’язкових платежів
  • рекламу та маркетинг — чи є відділ маркетингу або контракт із маркетингом у форматі аутсорсингу.

У розділі «Аналіз ринку постачальників» опишіть не тільки організації, які вже постачають товар у клініку, а й потенційних постачальників, із якими може працювати ваш заклад.

Окресліть маркетингові послуги

 

Оберіть цільовий ринок. З одного боку, зуби можуть розболітися в кожного, тож усе населення — потенційний споживач послуг клініки. Із другого — стоматологія може бути дитячою або дорослою, можна лікувати, протезувати або надавати послуги із щелепо-лицевої хірургії. Клініка може працювати вдень або в форматі 24/7.

Для стоматології при КНП цільовим ринком є пенсіонери, пацієнти, які мають пільги від держави, а також люди з низьким доходом.

Для приватної клініки — це люди зі страховим полісом, із доходами, що дають змогу оплачувати послуги. Маркетингові підходи можна поєднувати.

✅✅✅ Атестація робочих місць за умовами праці: як звітувати керівнику стоматології

Визначте цінову та розробіть маркетингову стратегії


На етапі створення клініки використовуйте цінову стратегію «Проникнення на ринок». Наприклад, зробіть ціни на 20% нижчими, ніж у конкурентів.

Які ще цінові стратегії існують

Усі стратегії для просування і реклами стоматологічних послуг мають на меті:

  • зменшити страх і невизначеність перед візитом у клініку, збільшивши довіру до неї
  • підвищити рівень сервісу, якості та швидкості обслуговування пацієнтів
  • полегшити доступ до послуг
  • зробити послуги відчутними, видимими, значущими
  • підвищити задоволеність клієнтів
  • удосконалити технології доставки послуг

Розгляньмо, як ці проблеми розв’язує маркетингова стратегія мережі стоматологічної клініки, яка виходить на новий ринок.

Асортиментна політика. Клініка проводить як терапію, так і протезування зубів. Тобто ширина діапазону складається з двох категорій. Пацієнти можуть отримувати дев’ять видів терапевтичного лікування та п’ять різних видів протезування. Так, глибина в категоріях спектру «Терапія» і «Протезування» — дев’ять і п’ять відповідно.

Стратегія орієнтації ринку. Клініка використовує найсучасніші медичні технології, медикаменти та матеріали. Саме тому ми вибираємо стратегію ринкової спеціалізації.

Конкурентна стратегія. На стоматологічному ринку значна конкуренція. Тому ми обираємо одну з конкурентних стратегій:

  • лідерства, або розмежування, означає надання унікальних послуг
  • підвищення ефективності, або лідерство в ціні, означає, що клініка має низькі витрати
  • фокусування, або ніша лідерства, означає, що клініка зосередиться на певній вузькій групі пацієнтів

Стратегія позиціонування. Ми використовуємо формулу для розміщення послуг клініки на ринку:

ХТО — ЩО — ДЛЯ КОГО — ЯКА ПОТРЕБА — ПРОТИ КОГО — У ЧОМУ РІЗНИЦЯ —
ЯКА ВИГОДА — ЯКІ ЦІНИ — ЯК ПРОСУВАТИ — ЯК СТИМУЛЮВАТИ ПОПИТ

▼▼▼ Приклад позиціонування стоматологічної клініки


Орієнтиром у створенні маркетингової політики закладу стане маркетингова програма стоматологічної клініки. 

Маркетингова програма стоматології: приклад

Маркетингова політика стоматологічного закладу: що врахувати

Скачати

 

 

 

Атестація медичних працівників — 2025

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді