Рецепт на ліки за програмою «Доступні ліки»
Запитання
Який лікар має право виписати рецепт на препарати, які підлягають програмі "Доступні ліки"? Яким має бути правильно виписаний рецепт за програмою «Доступні ліки»?
Відповідь
Щоб отримати рецепт на препарати, що увійшли до програми «Доступні ліки» (від серцево-судинних захворювань, бронхіальної астми та діабету ІІ типу), пацієнту потрібно звернутися до лікарів первинної ланки. Це сімейний лікар або терапевт, що працює в поліклініці, амбулаторії чи має власну практику.
Читайте: "Програма «Доступні ліки» – інформація для лікарів від МОЗ"
Справа в тому, що ліки, які увійшли до програми, використовують при амбулаторному лікуванні хронічних захворювань. Курс лікування вимагає, щоб лікар супроводжував пацієнта тривалий час: призначив обстеження, підібрав необхідні медикаменти, спостерігав за процесом лікування, корегував його, якщо це потрібно, призначивши інший препарат чи змінивши дозування. Тоді як лікарі лікарень надають спеціалізовану медичну допомогу, виводять людину з критичного стану за коротший термін. Вони не супроводжують своїх пацієнтів після проведення курсу лікування і виписки з медичного закладу.
Яким має бути правильно виписаний рецепт за програмою «Доступні ліки»?
Ліки, вартість яких підлягає відшкодуванню, відпускають за рецептурними бланками Ф-1. На таких бланках повинен бути кутовий штамп медичного закладу, підпис і особиста печатка лікаря, кругла печатка суб'єкта господарювання, що провадить діяльність, пов'язану з медичною практикою, та додаткова печатка червоного кольору «Вартість підлягає відшкодуванню». На рецепті ставиться тільки один підпис – лікаря.
Термін дії рецепта становить 30 календарних днів з моменту його виписки.
Лікар повинен виписати рецепт на ліки відповідно до стану здоров’я пацієнта. Задля ефективного використання бюджетних коштів рецепт виписують не за комерційною назвою, а на основі міжнародної непатентованої назви (МНН) діючої речовини ліків.
Слід пам’ятати, що пацієнт має право вибору: отримати лікарський засіб з найменшою вартістю безкоштовно, або обрати іншу торгову марку, доплативши певну суму.