Якщо пацієнт отримав необґрунтовану відмову у щепленні від медичного працівника, МОЗ радить йому діяти за певним алгоритмом.
Епідеміологічний нагляд за інфекційними хворобами: пройти мінікурс
Отже, у разі відмовлення у вакцинації МОЗ радить пацієнту запитати і занотувати:
- ім’я, прізвище, по батькові та посаду медичного працівника, який відмовляє;
- підставу, на якій медпрацівник відмовляється робити щеплення.
Також у МОЗ наголошують: відмова у щепленні через відсутність декларації з лікарем або місцевої прописки — незаконна.
Якщо заради пацієнта медпрацівник відмовляється відкривати новий флакон вакцини проти COVID-19, бо немає інших охочих щепитися, МОЗ радить пацієнтам посилатися на лист від 02.02.2022 року керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров’я ОДА. У листі МОЗ наголошує, що відкривати флакон із багатодозною вакциною можна з приходом першого пацієнта.
Якщо вирішити питання так і не вдалося, МОЗ радить пацієнту звернутися до керівника закладу охорони здоровֵ’я й пояснити суть проблеми. А якщо й це не допомогло, пацієнт може написати офіційну скаргу до департаменту/управління охорони здоров’я міста чи області.
Ще один спосіб подати скаргу — зателефонувати в контакт-центр МОЗ за номером 0 800 60 20 19 або заповнити електронну форму за посиланням.
Також МОЗ нагадує, що всі щеплення за Національним календарем щеплень в Україні та вакцинація від коронавірусу — безплатні в державних чи приватних клініках України, які уклали договір із НСЗУ.
За матеріалами соцмереж МОЗ