Виплати медпрацівникам за роботу, пов'язану з вакцинацією: вебінар
Неточності в даних, щеплення різними вакцинами, дубльовані картки пацієнта в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) — рішення в цих та інших ситуаціях, коли не вдається сформувати документ про вакцинацію, підказує НСЗУ.
✅✅✅ Дослідження на коронавірус методом ПЛР
Помилки в записі про вакцинацію
Команди, які здійснюють вакцинацію, мають обов’язково вносити дані про вакцинованих осіб в ЕСОЗ. Вносити чи виправляти дані про вакцинацію має той лікар, який її проводив.
Відповідно, якщо в даних виявили помилку (наприклад, неправильно вказана назва або партія вакцини), і через це не вдається отримати сертифікат, порадьте пацієнту звернутися до пункту, де він робив щеплення. Із собою потрібно мати паспорт громадянина України та ідентифікаційний код.
Помилка в даних, зроблена ще до вакцинації
Помилку в персональних даних пацієнта (наприклад, пацієнтка змінила прізвище після одруження) може виправити будь-який лікар, що зареєстрований в ЕСОЗ. Як правило, пацієнти звертаються до сімейного лікаря, але це може зробити й будь-який інший фахівець — наприклад, вузький спеціаліст вторинної ланки.
Сам пацієнт цього зробити не може.
Лікар має саме виправити помилку в реєстраційних даних, а не створювати новий запис, адже в такому випадку відбудеться дублювання.
Помилок у даних немає, а COVID-сертифікат не генерується
Буває, що запис у МІС закладу є, у ньому немає помилок, але сертифікат все одно не генерується. Найімовірніша причина — дані з МІС не були передані до центральної бази даних.
У МІС є відповідна позначка. Перевірте цю позначку, і, якщо потрібно, повторно відправте дані пацієнта.
Пацієнт щеплений різними вакцинами
Іноді пацієнту доводиться щепитися проти COVID-19 різними вакцинами. Це відбувається якщо у людини була алергія на першу дозу певного препарату або він закінчився.
Наразі в Україні визнаються такі комбінації: перша доза AstraZeneca/CoviShield, Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech, друга доза Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech.
Якщо пацієнту комбінували вакцини інакше, сертифікат отримати неможливо. Порадьте пацієнту стежити за змінами в законодавстві щодо визнання вакцин проти COVID-19. Щойно вони відбуваються, НСЗУ вносить відповідні зміни в реалізацію COVID-сертифікатів.
МОЗ оновило Порядок атестації лікарів і критерії нарахування балів БПР. Читайте порівняльний аналіз від експерта та дізнайтеся, як відтепер проходитимете атестацію
Запис про вакцинацію внесли до неактуальної або здубльованої картки пацієнта
Медичні працівники замість того, щоб оновити інформацію про пацієнта в діючій картці в ЕСОЗ, могли зареєструвати людину як нового пацієнта. Так виникають дублікати карток. Наприклад, пацієнт до 14 років був зареєстрований за свідоцтвом про народження, а потім отримав паспорт. Замість того, щоб актуалізувати дані, лікар створив новий запис про людину як нового пацієнта.
У такому випадку пацієнт насамперед має переконатися, що справді зареєстрований двічі. Це може засвідчити:
- сімейний лікар
- оператор контакт-центру НСЗУ за номером 16-77
Відтак — подати офіційне звернення до НСЗУ про об’єднання реєстраційних даних. У зверненні вказати актуальний номер паспорта та індивідуального податкового номеру, а також додати копії цих документів.
Документи можна відправити:
- звичайною поштою за адресою: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073
- електронною поштою на скриньку [email protected].
У зверненні ліпше просити саме об’єднати дані, а не видалити один із двох записів. Адже разом із записом буде видалена і медична історія, яка до нього прикріплена.
На ІПН зареєстровано дітей або ІПН міститься в декларації невідомої особи
Раніше дітей реєстрували на індивідуальний податковий номер (ІПН) батьків. Зараз цього зробили неможливо, але такі дані в системі залишилися.
У такій ситуації пацієнт має надіслати звернення до НСЗУ з проханням деактивувати невірно вказаний ІПН в іншій картці, тому що він належить йому. До листа потрібно додати копії паспорта та ІПН.
Як тільки ІПН буде видалено з іншого запису, пацієнт зможе згенерувати сертифікат.
Нагадаємо, цього тижня запрацює COVID-сертифікат про одужання. Отримають його не всі.
За матеріалами сайту НСЗУ
⭐ Cтворюємо комісії з інфекційного контролю в ЛПЗ ⭐ Організовуємо епіднагляд ⭐ Повідомляємо про пацієнтів з інфекційним захворюванням ⭐ Стримуємо внутрішньолікарняні інфекції