Три зміни в наданні медичної допомоги пацієнтам з COVID-19
Ще одна зміна, яку внесли до постанови КМУ «Деякі питання реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на
Сьогодні лікарі первинної медичної допомоги працюють з великим навантаженням. Українці частіше звертаються до лікарів первинки, особливо з питаннями щодо гострих респіраторних захворювань і профілактики. За даними ЕСОЗ найпопулярнішими причинами звернень до лікарів ПМД є:
Причини звернень | Кількість медичних записів під час прийому, консультації чи госпіталізації |
Скарги на кашель | понад 2,6 млн |
Скарги на загальну слабкість, втому | понад 1,9 млн |
Підтримка здоров’я та профілактика | понад 1,7 млн |
Скарги на лихоманку | 1 млн |
Скарги на біль у горлі | 1 млн |
Скарги на нездужання | 1 млн |
Темпи подання декларацій також свідчать про те, наскільки важливим є сімейний лікар для кожного українця.
Сімейного лікаря, терапевта або педіатра обрали
За період із 1 квітня до сьогодні в ЕСОЗ додалось понад мільйон нових
Динаміка укладення декларацій найстрімкіша у місті Київ, Одеській та Дніпропетровській області. Тут за
За час пандемії, починаючи з березня 2020 року до кінця жовтня, до роботи на первинній ланці долучились
НСЗУ уклала договори з 1697 надавачами первинної меддопомоги. На сьогодні вони отримали від НСЗУ понад
Держава гарантує безоплатну медичну допомогу в лікаря первинної ланки, а перелік послуг чітко визначений і включає, зокрема:
- консультації лікаря з метою профілактики та контролю основних захворювань
- базові дослідження та аналізи
- вакцинацію дітей та дорослих згідно з календарем щеплень
Також лікар ПМД виписує е-рецепти, е-направлення до інших спеціалістів, на проведення досліджень чи лікування, що дає можливість отримати ці послуги безоплатно.
Окрім того, заклади ПМД залучені до амбулаторного лікування пацієнтів з підозрою або встановленим COVID-19, до забору матеріалу для проведення ПЛР-тестування, яке здійснюють мобільні бригади.
NB! Сімейний лікар не мусить працювати зі своїми пацієнтами в режимі нонстоп і нехтувати особистим часом на відпочинок, сон і рідних. Медичні послуги первинної ланки не належать до екстрених. У разі різкого погіршення стану здоров’я пацієнта мають телефонувати 103.
З питаннями, які стосуються не стану здоров’я, а довідкової інформації, НСЗУ радить пацієнтам звертатися:
- до реєстратури центру ПМД
- до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77
- до контакт-центру МОЗ із протидії поширенню COVID-19 за номером 0 (800) 602 019
За матеріалами НСЗУ