Як дезінфікувати поверхні для профілактики COVID-19
Для підтримання санепідрежиму в медичному закладі адміністрація лікарні затверджує порядок проведення прибирань та призначає осіб, відповідальних за цей процес.
Для запобігання розмноження комах та гризунів, лікувальні заклади укладають договори з організаціями, які періодично проводять профілактичну обробку приміщень.
Прибирання маніпуляційного кабінету проводять з дотриманням стандартів, розроблених для стерильних приміщень. Прибирання в маніпуляційному кабінеті має здійснюватись згідно із затвердженим в медичному закладі графіком.
Для запобігання поширення внутрішньолікарняних інфекцій та полегшення прибирання меблі, якими облаштовують кабінети лікувальних закладів, виготовляють зі стійких до обробки миючими рідинами та деззасобами матеріалів та мають гладку рівну поверхню.
NB! Технічний персонал має своєчасно інформувати керівництво медичного закладу про необхідність заміни меблів, на зовнішній чи внутрішній поверхні яких утворились дефекти.
СОП «Порядок прибирання приміщень лікарні»
Порядок проведення прибирання
Адміністрація медичного закладу затверджує порядок проведення прибирань в приміщеннях різного призначення. Технічний персонал повинен бути ознайомлений з цими правилами.
✅✅✅ Як розроблювати графік прибирань приміщень ЛПЗ: зразок
Для прибирання різних груп приміщень виділяють окремий інвентар (відра, ганчірки, швабри). Весь інвентар маркують, зазначаючи назву приміщення та вид робіт. Використовувати такий інвентар необхідно чітко за призначенням. Зберігати інвентар потрібно в окремих санітарних приміщеннях (шафах).
Прибирання проводять так, щоб мінімізувати поширення бруду та пилу по приміщеннях. Перед проведенням прибирання персонал, який буде виконувати цю процедуру, має надягти гумові рукавички. Миючі та дезінфекційні засоби використовують лише ті, які дозволило МОЗ.
Періодичність прибирання в приміщеннях медзакладу
Назва робіт | Особливості прибирання |
Вологе прибирання медичних кабінетів | Проводять не рідше, ніж два рази на добу. За потреби, миття здійснюють частіше |
Миття вікон | Здійснюють не рідше одного разу протягом місяця зсередини та не рідше, ніж один раз на чотири — шість місяців зовні (залежно від ступеня забруднення) |
Обробка приміщень, в яких працюють з радіоактивними речовинами, іонізуючим та рентгенівським випромінюванням, приміщеннях клінічних та біохімічних лабораторій | Проводять відповідно до вимог, спеціально розроблених для цих кабінетів |
Обробка приміщень, в яких перебував інфекційний хворий | Після переведення хворого в ізолятор приміщення піддають заключній дезінфекції відповідно до режиму, передбаченого для конкретної інфекції |
Щоб забезпечити безперебійне проведення прибирання, в медичному закладі повинен бути постійний запас миючих та дезінфекційних засобів з розрахунку на три місяці. Крім того, досвід показує, що якість проведення дезінфекції покращується, якщо дезінфектанти періодично змінювати, враховуючи діючу речовину та резистентність госпітальних мікроорганізмів. Для цього у лікарні складають графік щоквартальної зміни засобів для дезінфекції.
Як правильно утилізувати ЗІЗ
Утилізація сміття
Сміття в приміщеннях медичних закладів збирають в смітники, встановлені в доступних місцях:
- коридорах
- туалетах
- допоміжних приміщеннях
Відходи в приміщеннях, у яких проводять медичні маніпуляції, збирають у смітники, оснащені педальним підйомним механізмом. Специфічні медичні відходи утилізують шляхом спалювання у спеціальних печах. За відсутності таких печей, медичний заклад укладає договір на утилізацію сміття з відповідними організаціями.
Організація проведення генеральних прибирань
Генеральні прибирання приміщень медичних закладів проводять не рідше ніж один раз на місяць, згідно з затвердженим графіком.
Частота проведення генерального прибирання в маніпуляційному кабінеті (миття, обробка деззасобами) має складати один раз на тиждень. Прибирання включає в себе миття та обробку стелі, стін, вікон, обладнання, меблів, підлоги. Інформацію про проведене генеральне прибирання вносять до спеціального журналу, в якому зокрема зазначають:
- дату проведення прибирання
- площу приміщення (включно з площею поверхні обладнання), яку піддають обробці деззасобами
- кількість витраченого засобу для дезінфекції (розраховують залежно від площі приміщення)
Після проведення генерального прибирання в маніпуляційному кабінеті приміщення опромінюють бактерицидними лампами з розрахунку 1 Ват потужності лампи на 1 м3 кабінету. На кожний кабінет, де функціонує бактерицидна лампа, заводять журнал роботи лампи. До нього вписують дату та тривалість роботи лампи.