Алгоритми медичних маніпуляцій
Поточне прибирання маніпуляційної
Прибирання маніпуляційного кабінету з миючим засобом потрібно виконувати щоранку, бактерицидну лампу при цьому не вмикають. Протягом дня виконують ще два прибирання, але вже з використанням дезінфікуючих засобів і увімкненням бактерицидної лампи на 30 хвилин.
⭐ Графік прибирання: зразок
Генеральне прибирання маніпуляційної
Генеральне прибирання проводять раз на тиждень. Його проводять медичні сестри з допомогою молодшої медичної сестри.
Генеральне прибирання маніпуляційного кабінету виконують «методом двох відер», який застосовують тільки у разі використання дезінфікуючого розчину. За цим методом для прибирання потрібно виділити чотири відра: два використовуватимуться для підлоги, два — для обладнання, панелей, дверей та вікон. Друге відро призначене для чистої води, аби в ній полоскати ганчір’я перед зануренням у дезінфікуючий розчин. Це знижує біологічне навантаження на дезінфікуючий розчин.
Після дезінфекції на одну годину вмикають бактерицидну лампу, потім все миють чистою водою і лампу вмикають ще на 30 хвилин.
Оскільки майже всі дезінфікуючі засоби мають поганий миючий ефект і не відмивають добре бруд і жир, рекомендовано спочатку мити ефективним миючим засобом, а потім протирати чи зрошувати дезінфікуючим розчином.
Дезінфікуючі засоби використовують для прибирання маніпуляційного кабінету після інтенсивної роботи і перед тим, як завантажити панмед або накрити стерильний стіл. Протягом дня дезінфекцію усіх функціональних поверхонь виконують розчином з ємкості, встановленої в «зоні оброблення рук і поверхонь», або із зрошувального дозатора чи за допомогою одноразових стерильних серветок.
Варто зауважити, що і для поточного, і для генерального прибирання можна використовувати один комплект відер.
Форма журналу обліку проведення генеральних прибирань в маніпуляційному кабінеті
Скачати
Реєстрація проведеного генерального прибирання
Усі види режимних заходів потрібно реєструвати у відповідних журналах, зошитах. Так, у маніпуляційних медична сестра веде облік:
- стерилізації, якщо стерилізацію проводять у відділенні
- роботи бактерицидної лампи
- генеральних прибирань
- надходження та витрати дезінфікуючих розчинів і антисептиків
- потреби в дезінфектантах (шляхом розрахунків)