як дезінфікувати поверхні для профілактики COVID-19
Неефективне прибирання призводить до поширення патогенної мікрофлори з одного приміщення в інше, а також інфікування молодшого медичного персоналу. Через неправильний вибір засобів для прибирання пошкоджуються поверхні об’єктів. Тож які вимоги до прибирання приміщень ЛПЗ?
Зразки планів на 2020-й: скачайте
Як правильно прибирати у лікарні
У закладах охорони здоров’я необхідно проводити попереднє, поточне, заключне та генеральне прибирання (табл. 1). Персонал має працювати у засобах індивідуального захисту: халаті, шапочці, масці та рукавичках.
Таблиця 1
Види прибирання у лікарні
Вид | Як часто проводити | Обов’язки персоналу |
Попереднє | щодня перед початком роботи | наводити порядок на робочому місці, проводити вологе прибирання усіх поверхонь |
Поточне | протягом робочого дня | прибирати методом протирання (п. 12.6 Інструкції щодо організації контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів, затвердженої наказом МОЗ від 04.04.2012 № 236; далі — Інструкція № 236). Дезінфікувати вологим способом залежно від функціонального призначення кабінетів і відділень |
Заключне | наприкінці робочого дня | наводити порядок на робочому місці, проводити вологе прибирання усіх поверхонь |
раз на місяць | кожне приміщення прибирати у чотири кроки:
|
Під час прибирання з водними розчинами мийних засобів можна позбутися до 90% бактерій на поверхнях стін, підлоги, устаткування.
Читайте: "Документи для дослідження біологічного матеріалу за підозри на особливо небезпечні інфекції"
Віконне скло мийте так, як вказано у Таблиці 2, і в міру забруднення, але не рідше:
- разу на три місяці — зсередини
- разу на чотири-шість місяців — зовні
Підвіконня протирайте щодня.
Таблиця 2
Миття вікон
Приміщення | Як часто протирати |
режимні кабінети | щомісяця |
службові приміщення | раз на три місяці |
коридори і сходи | |
туалети |
Після поточного прибирання опромінюйте приміщення бактерицидним опромінювачем згідно з вимогами нормативних документів для закладу та відповідно до профілю роботи. Враховуйте потужність лампи та об’єм приміщення, фіксуйте у журналі обліку роботи бактерицидного опромінювача.
Після генерального прибирання проводьте кварцування та провітрювання приміщення.
Замість кварцування палати відділень хірургічного профілю та акушерського стаціонару провітрюють (п. 12.23 Інструкції № 236).
Ефективність прибирання залежить від:
- професійної підготовки молодшого медичного персоналу
- наявності сучасного обладнання для прибирання
- наявності якісних дезінфекційних і мийних засобів
- правильності використання засобів
Сучасний прибиральний інвентар значно спрощує роботу персоналу та забезпечує краще дотримання санітарно-протиепідемічного режиму.
Прибиральний інвентар в лікарні
Для прибирання приміщень лікувального закладу використовуйте двовідерну систему прибирання або систему попередньо замочених мопів (п. 12.24-12.26 Інструкція № 236).
Моп — це тканина з хімічних або натуральних волокон, зшитих за спеціальною технологією.
Ефективність прибирання за допомогою мопів — понад 90%. Вони діють ніби електростатичний «пилосос»: негативно заряджені волокна мопу притягують до себе позитивно заряджені частинки бруду, пил, волосся тощо. Завдяки кольоровому маркуванню (табл. 3) ви не переплутаєте, для якого відділення який моп використовувати (рис. 1).
Таблиця 3
Система маркування прибиральних мопів
Зелений
| Червоний
| Жовтий
| Синій
|
|
|
|
|
Рис. 1. Маркування мопів
Протирайте підлогу за допомогою руху «вісімка» (рис. 2). Сучасна швабра значно полегшує і пришвидшує прибирання, адже:
- можна одягати/знімати вологий моп без допомоги рук
- зручно прибирати на будь-якій висоті приміщення
- руки персоналу не контактують із хімічними розчинами
- легко дістатися навіть до важкодоступних місць
Рис. 2. Прибирання за допомогою мопів
Предмети прибирання, мийні і дезінфекційні засоби зберігайте у спеціально обладнаних дезінфекційних санітарних кімнатах або спеціалізованих шафах (пп. 8.2 Державних санітарних норм і правил «Санітарно-протиепідемічні вимоги до закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну (медико-санітарну) допомогу», затверджених наказом МОЗ від 02.04.2013 № 259; пп. 12.27 Інструкції № 236).
Після поточного та генерального прибирання ретельно дезінфікуйте, мийте і висушуйте прибиральний інвентар.
Як контролювати якість прибирання в лікарні
Один із важливих етапів прибирання — контроль його якості. Пропонуємо застосовувати прихований контроль за допомогою спеціального набору (рис. 3). До нього входять:
- фарба, яка світиться в ультрафіолеті
- ультрафіолетовий ліхтарик
- штамп
Рис. 3. Набір для контролю за якістю прибирання
Застосовувати такий набір просто. Для цього поставте штампи із датою останнього прибирання на поверхнях, які має прибирати персонал. Оскільки для штампу використовують спеціальну фарбу, його зможете побачити лише ви (коли посвітите ультрафіолетовим ліхтариком).
Якщо прибиральниця протре місце зі штампом сухою ганчіркою, штамп залишиться. Коли вона проведе вологе прибирання, штамп зітреться, а ви пересвідчитеся, що прибирання провели якісно.
Отже, аби запобігти внутрішньолікарняним інфекціям, вчасно і правильно прибирайте приміщення. Робити це стало набагато легше завдяки новим приладам, прибиральному інвентарю та сучасним деззасобам. Аби впевнитися у тому, що приміщення прибрали якісно, проведіть прихований контроль.