Особистий бренд лікаря: як досягнути успіху в публічному просторі

Автор
редактор медичних видань
Особистий бренд лікаря — це його образ серед цільової аудиторії та суспільства як фахівця та як особистості. Як створити собі ім’я й не загубитися серед відомих колег — читайте в статті

Особистий бренд лікаря: 9 відповідей на запитання

Розвинений особистий бренд — це ще й репутація лікаря як результат правильної комунікації, професійних досягнень та інформаційно-просвітницької роботи в публічному просторі. Окрім того, це додатковий інструмент для монетизації вашого досвіду, знань та досягнень.

Бренд — це не те, що ви про себе кажете. Насправді розвинутий бренд — це коли ваша аудиторія сприймає вас саме так, як ви хочете.

У разі згадки про відому особу завжди виникає певний цілісний образ. Зазвичай він містить якості, які виділяють людину, зокрема в її професійній діяльності. Саме це і є впізнаваним, розвиненим особистим брендом.

«А воно мені треба?» Навіщо лікарю розвивати особистий бренд

У сучасній медицині, де панує надвисока конкуренція, фахівець має створити ім’я. Адже якщо говорити про повторні звернення і складні випадки, орієнтиром для людини слугує особистий бренд лікаря. Пацієнт іде до лікаря з ім’ям, хоч би де той працював.

А ще завдяки особистому бренду маєте можливість здобути авторитет поміж колег. До того ж часто роботодавці, а надто приватні клініки, зацікавлені саме в таких працівниках.

Багато лікарів вважають, що докладати зусиль до розвитку особистого бренду необов’язково. Досить просто добре працювати, отримувати хороші відгуки від пацієнтів, заслужити повагу колег і таким чином згодом здобути хорошу репутацію як експерт у своїй справі. Авжеж, такий спосіб зробити собі ім’я справді можливий. Але зазвичай така популярність локальна й не поширюється далі за медзаклад або район, у якому він розташований.

Зверність увагу! Навіть якщо ви здобули хорошу репутацію серед обмеженої кількості людей, це не дасть вам достатнього припливу клієнтів.

Тож навіть якщо працюєте у звичайній міській поліклініці, є сенс докладати сил для створення та розвитку власного бренду. Так, значення державної медицини, надто у високотехнологічних сферах, поступово знижується. Муніципальні ЗОЗ допомагають переважно лише на початкових стадіях діагностики та лікування, проте навіть у них відкриваються госпрозрахункові кабінети. До того ж завжди є можливість поєднувати роботу в державних та приватних медзакладах.

Звісно, якщо у вас зовсім не лежить душа до публічності, не варто мучити себе — бренд, який розвивається «через силу», навряд принесе успіх. Насамперед має бути натхнення. Тож зважте спершу всі «за» та «проти» публічної діяльності.

Олег Юдін адвокат, голова Ради захисту прав лікарів
Ви впевнені, що відмова від лікування, яку написав пацієнт, убезпечить відвідповідальності заїї наслідки? Застосуйте поради юриста йбезпомилок зафіксуєте відмову

Переваги особистого бренду лікаря

Завдяки особистому бренду зможете:

  • сформувати образ експерта
  • здобути впізнаваність та авторитет у медичних колах
  • створити власну базу пацієнтів і забезпечити постійний приплив нових
  • установити додаткову комунікацію з пацієнтами
  • здобути можливість транслювати свої знання на широку аудиторію
  • підвищити рівень доходів
  • підвищити шанси на швидке кар’єрне зростання
  • розширити можливість обирати місце роботи тощо

Особистий бренд лікаря: можливі недоліки

І куди ж без недоліків, які приховує публічна діяльність лікаря. Виокремимо два найважливіші: один — для самого лікаря, другий — для його роботодавця.

Для лікаря. У лікаря, на послуги якого є попит, зазвичай немає часу на регулярну активність у соцмережах. А замовляти повне ведення особистого бренду, тим паче в медицині — не тільки дорого, а ще й небезпечно. До того ж деякий особистий час усе одно доведеться виділяти, принаймні хоча б щоб перевірити зміст публікацій.

Для роботодавця. Якщо лікарю, навіть попри його завантаженість, подобається займатися розвитком власного блогу, і він завдяки власному бренду здобув хорошу репутацію й довіру багатьох пацієнтів, керівництво медзакладу нерідко готове сприяти цьому, зокрема й фінансово. Проте існує ризик, що рано чи пізно лікар перейде до іншого ЗОЗ, а разом за ним — і його пацієнти. Щоб запобігти такій ситуації, медзакладу завжди краще спонсорувати роботу тільки над репутацією провідних лікарів.

Якщо такі труднощі вас не лякають — рухаємося далі.

Розрахунок вартості платних послуг у ЗОЗ: запитання і відповіді

Успішний особистий бренд лікаря: що врахувати під час роботи

Як розпочати роботу над власним брендом так, аби здобути хорошу репутацію і щоб старт у публічному просторі не став початком кінця вашого успіху як лікаря й особистості?

Найчастіше на репутацію бренду негативно впливають:

  • багато негативних відгуків у мережі;
  • участь лікаря у громадських інцидентах;
  • негативне висвітлення особистості й дій фахівця у ЗМІ;
  • судовий процес про недбалість тощо.

Особистий бренд лікаря: п’ять поширених помилок 

  1. Уже розпочали роботу над брендом, але ще не створили точного портрету цільової аудиторії
  2. Не розробили стратегічного плану дій, зокрема й контент-плану, або розробили, проте не дотримувалися його
  3. Публікували однаковий контент на всіх соціальних майданчиках без огляду на вік користувачів платформи
  4. Не тестували джерела для залучення пацієнтів і рекламні продукти
  5. Не вимірювали ефективності та окупності інвестицій, зокрема й рекламних кампаній

Щоб звести до мінімуму ризик негативних наслідків, радимо дотримувати так званих правил успішного бренду. Вони актуальні як для новачків, так і для тих, хто вже розвинув власний бренд, але й надалі турбується про власну репутацію та успіх у публічному просторі.

15 правил успішного особистого бренду лікаря: для початківців і не тільки

Правило 1. Дотримуйтеся власного «кодексу». Визначте принципи професійної діяльності і спілкування з пацієнтами. Вони мають бути співзвучними з вашими внутрішніми якостями. Такий «кодекс» — ваш дороговказ у будь-якій складній клінічній ситуації.

Правило 2. Окресліть так звані червоні лінії — те, чого ви ніколи не зробите. Це потрібно чітко розуміти й описати так само, як і базові цінності.

Правило 3. Визначте власну позицію, надто якщо плануєте публічно комунікувати з широкими аудиторіями. Ви повинні мати чіткі відповіді на всі суперечливі чи актуальні питання — як щодо медицини, як-от методи лікування тощо, так і щодо гострих соціальних проблем. Адже рано чи пізно ви опинитеся в ситуації, коли доведеться озвучувати власну позицію. А якщо ви її не маєте, зробити це буде складно, і така невизначеність може зашкодити довірі до вас.

Правило 4. Навчіться долати внутрішні бар’єри. Найчастіше заснувати власний бренд заважають:

  • страх критики з боку колег;
  • недостатня впевненість у володінні цифровими інструментами;
  • «синдром самозванця».

Цифрові навички у роботі медпрацівника — навчальна програма

Щоб легше було здолати ці страхи, обирайте інструменти й формати, з якими вам зручно працювати. Не хочете знімати відео — пишіть тексти або записуйте подкасти. Чітко зафіксуйте для себе теми, на які ви не можете, не хочете й не будете спілкуватися публічно, — і будуйте комунікації навколо інших тем, щодо яких не маєте таких табу.

Правило 5. Будьте щирими, але не передавайте куті меду. Бренд лікаря — це не про ідеальну маску, це про його справжню особистість та професійні вміння. Не потрібно створювати гарну картинку — справжня людина завжди цікавіша, ніж вигаданий образ.

Попри щирість, яку маєте вкласти в особистий бренд, мусите ще й очистити його до блиску — від особливостей характеру, способу життя чи манери мовлення, які суперечать тим моральним цінностям, які має нести лікар. Також для бренду медичного працівника важливо не йти нахрапом проти усталеної громадської думки. Тобто враховуйте, що в особі лікаря люди очікують побачити ділову людину, яка дотримується певних моральних та етичних норм.

Правило 6. Формуйте такі асоціації з вашим брендом, які вам потрібні. Ваш бренд — це не те, що ви про себе кажете. Розвинутий бренд — це коли ваша аудиторія думає про вас саме так, як ви хочете.

Правило 7. Не втрачайте індивідуальності й не намагайтеся подобатися всім. У кожної людини є власна «родзинка». Знайдіть свою — те, що виділятиме вас з-поміж ваших колег — не менш освічених і компетентних. Сфокусуйтеся на віртуозному володінні певними навичками. Пам’ятайте: образ лікаря — «майстра на всі руки» лише заплутає пацієнта. Краще захопіть вузьку нішу й посядьте в ній провідне місце.

Правило 8. Аналізуйте стратегії найрозкрученіших прямих конкурентів. Так, якщо ви гінеколог, не треба орієнтуватися на особисті бренди педіатрів чи стоматологів — шукайте орієнтирів у вашій сфері. Проаналізуйте конкурентів, їхні бренди, переваги й недоліки. Уникайте помилок, яких припускаються ваші колеги. Водночас не намагайтеся копіювати їхні досягнення — шукайте власний шлях до успіху.

Правило 9. Будьте помітними. Постійно й послідовно заявляйте про себе через різні канали комунікації, щоб міцно вкорінитися у пам’яті вашої аудиторії. Користь, яку ви приносите суспільству, створюючи особистий бренд і наполегливо працюючи, має бути помітною і значущою.

Правило 10. Дотримуйтеся контент-плану. Перш ніж розробити його, визначте цільову аудиторію — чи це потенційні пацієнти, чи колеги. Якщо обрали перших — поспостерігайте, які пацієнти найчастіше приходять до вас на прийом. Врахуйте їх стать, вік, освіту, рівень доходів, соціальний і сімейний статус, професію, рід діяльності, географію проживання тощо. Далі визначте стиль викладення інформації, особливості подачі матеріалу. Здебільшого, якщо лікар не зацікавлений саме в науковій діяльності, його аудиторія — звичайні люди, які зазвичай не дуже обізнані в медицині. Тому, щоб не відвернути аудиторію першою ж публікацією:

  • пишіть «із душею» і турботою про підписників
  • обирайте цікаві й актуальні теми
  • подавайте інформацію естетично і просто
  • не зловживайте професійними термінами й назвами на латині

Правило 11. Будьте експертом у своїй галузі, а не «всього потроху й нічого конкретно». Ви не мусите бути експертом із медицини, а маєте говорити про те, що стосується безпосередньо вашої спеціалізації. До того ж у вузькій зоні експертності, легше перевершити колег-конкурентів. Сконцентруйтеся на власній справі, вдосконаленні навичок та доступній подачі інформації аудиторії — це забезпечить авторитетність, допоможе здобути довіру й розширити охоплення тощо.

Правило 12. Дбайте про власну репутацію. Пацієнт піде тільки до того лікаря, якому симпатизує і в професійних якостях якого не сумнівається — це запорука повторного звернення, якщо виникне така потреба.

Правило 13. Будьте наполегливими, адже щоб розвинути бренд, знадобиться немало часу. Тож запасіться терплячістю, надто якщо розпочинаєте з нуля.

Правило 14. Спілкуйтеся з аудиторією. Ні, ви не мусите надавати повноцінні консультації в коментарях — цього точно робити не варто. Проте рекомендуємо відповідати на повідомлення підписників — це дуже важливого для того, щоб установити перший контакт. А ще не соромтеся публікувати відгуки про свою роботу. Не бійтеся видатися самозакоханими — людям важливо бачити результат вашої роботи.

Правило 15. Не цурайтеся таргетованої реклами. Особистий бренд, звісно ж, потребує інвестицій. Інколи це лише час, а інколи — ще й гроші. Для того щоб швидше побачити результат, скористайтеся інструментами реклами в соцмережах. За правильного налаштування, вона допоможе зібрати активну аудиторію. Проте пам’ятайте, що реклама не створює цінності продукту, а лиш висвічує його вигоди, переваги тощо. Тож перш ніж запускати рекламу, перевірте:

  • чи має послуга попит;
  • чи задоволені люди, які її отримали;
  • чи закриває вона потреби людей.
Алла Худякова шеф-редактор Експертус Охорона здоров'я
Підстави для встановлення надбавок за складність і напруженість у роботі, або надбавок за інтенсивність праці. Розмежування надбавок і доплат. Нормативо-правові акти і локальні документи, які регулюють призначення, розмір і виплату надбавок

Як обрати майданчик для розвитку особистого бренду лікаря

На початкових етапах створення та просування бренду однаково шкідливо як використовувати тільки один канал просування, так і задіювати все одразу.

Крім офіційного сайту закладу, де працюєте, розімстіть свій профіль:

  • на медичних агрегаторах і каталогах;
  • на сайтах із відгуками;
  • у соціальних мережах — як звичайних, так і спеціалізованих для медичних працівників);
  • на форумах тощо.

Добре працює також сайт-візитка, де потенційні пацієнти ознайомлюються з інформацією про кваліфікацію, послуги, які надаєте як лікар, та перевагами звернення саме до вас. Окрім того, можете додатися на Google-карти, портали тощо.

Вибір майданчика залежить від популярності тих чи тих ресурсів у регіоні. Що ж до звичайних соціальних мереж, то їх вибирайте залежно від своєї спеціальності та віку потенційних пацієнтів.

Найбільш вдалий вибір:

  • Instagram і Facebook, якщо цільова аудиторія — потенційні пацієнти,
  • LinkedIn — якщо пропрацьовуєте професійне коло.

А завдяки поєднанню:

  • Instagram + LinkedIn,
  • Facebook + LinkedIn,
  • Instagram + Facebook + LinkedIn

зможете збільшити охоплення й заміксувати аудиторію.

Окрім того, задійте ще й:

  • Telegram;
  • YouTube — якщо реально готові вести подкасти чи записувати відео, виходити в прямі ефіри;
  • TikTok — це дуже специфічно, але для деяких спеціалізацій згодиться, наприклад педіатри або пластичні хірурги.

Продумайте, про що та як будете писати. Це може бути експертна інформація, рекомендації, історії ваших пацієнтів, опис якихось нестандартних ситуацій із вашої практики. Водночас пам’ятайте, що не варто публікувати однаковий контент на всіх соціальних майданчиках без огляду на вік користувачів платформи і поставлені цілі.

Ще один варіант — розробити якісний сайт і звернутися до піарника, який би налаштував рекламу в Google. Завдяки цьому зможете знаходити пацієнтів через пошукову мережу. Якщо обрали такий майданчик для просування власних послуг, обов’язково продумайте, як взаємодіяти з такими пацієнтами, зокрема як працюватимете з подальшими заявками і дзвінками.

Не забувайте і про інші способи заявити про себе — публікуйте статті в друкованих виданнях, беріть участь у заходах, радіо- й телеефірах, видайте книгу тощо. Окрім того, часто ЗМІ шукають лікарів, які можуть безплатно дати корисний експертний контент.

Як знайти актуальну грантову програму

Мені ніколи: як лікарю знайти час, щоб вести соцмережі

Не обов’язково вигадувати собі правила на кшталт «щодня виділятиму годину на ведення соцмереж». Так ви тільки вщент зруйнуєте натхнення й перетворите свій блог на щоденний тягар. Натомість рекомендуємо проаналізувати свою щоденну діяльність і поміркувати, куди можна додати соцмережі, щоб це забирало якомога менше часу й не заважало основній діяльності.

У вас є собака? Тоді частину постів пишіть, поки гуляєте з ним. Немає? Ну тоді пишіть хоча б у громадському транспорті, поки їдете на роботу. Варіантів безліч, головне — навчіться не втрачати можливості.

Окрім того, ретельно плануйте свій день. Навіть якщо маєте завантажений графік, у вас точно бувають прогалини. Візьміть за правило в цей час, наприклад, відповідати на запитання ваших підписників, писати пост, монтувати відео — робіть хоч щось для свого блогу.

Проте врахуйте: ідеального продукту в такому форматі ви не створите, але загалом це піде на користь бренду, адже навіть маленькі кроки — краще, ніж нічого.

Особистий бренд лікаря: чи потрібно робити все самотужки

Частину роботи все ж точно доведеться робити самому, бо власне лікар — основа бренду, навколо якої все будується. Але ви не пошкодуєте, якщо залучите ще й піарників, smm-фахівців, які знають, як працюють маркетингові інструменти, допоможуть вам правильно позиціонувати себе на ринку й займуться вашим просуванням.

Якщо ж ви самостійно займаєтеся розвитком власного бренду, але не впевнені, що рухаєтеся у правильному напрямку, завжди можете проконсультуйтеся з фахівцями, поцікавитися поглядом збоку й після цього скласти план найближчих дій.

Проте повністю передавати роботу над власним брендом не варто. Якщо, наприклад, ваш лікарський блог повністю веде стороння людина, ризикуєте, що він буде відірваний від вашої особистості. Здебільшого аудиторія відчуває фальш — відповідно, знижується рівень довіри.

Але деякі точкові роботи, як-от монтаж відео, дизайн, налаштування таргетованої реклами тощо, радимо передавати підрядникам, які добре знають свою роботу. Так ви заощадите собі багато часу й нервів.

Окрім того, якщо отримуєте дедалі більше повідомлень, а часу на відповіді бракує, можете доручити роботу з коментарями та приватними повідомленнями менеджеру. Якщо підписники часто ставлять медичні запитання, а відповідати на них у вас немає часу чи бажання, фільтрувати їх може допомагати лікар-інтерн або студент-медик.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді