Лідерство в медсестринстві: експрес-курс для головної медсестри

В умовах медреформи головним медичним сестрам як ніколи важливо здобувати та поліпшувати лідерські якості. Аби вашу думку почули і правильно зрозуміли, потрібно знати, як її подати. Для цього скористайтеся порадами, наведеними далі.

Чому лідер і керівник — не тотожні поняття

Для початку з’ясуємо, чи завжди керівник є лідером у колективі? На посаду керівника призначають особу, яка відповідає кваліфікаційним вимогам, має відповідну освіту, стаж роботи тощо. Натомість лідером стає лише той, хто самостійно виховує у собі відповідні якості. Така особа може легко і правильно організувати роботу підлеглих, впроваджувати нові ідеї та запобігати виникненню конфліктів.

Лідером є найавторитетніша особа у групі, яка організовує діяльність та регулює взаємини у колективі. Він незалежний, відповідальний, володіє навичками спілкування та обов’язково має високий рівень знань у своїй спеціальності. Головна медична сестра з такими рисами має значну перевагу над своїми колегами, адже вона ініціативна, прагне змін і вміє розв’язувати проблеми.

Головна медична сестра, яка є хорошим керівником, знає:

  • цінності й місію закладу, в якому працює;
  • переваги і недоліки закладу-конкурента;
  • свої обов’язки та обов’язки підлеглих;
  • як навчати нових медсестер;
  • які завдання необхідно виконувати в першу чергу;
  • як діяти у випадку надзвичайних ситуацій.

Як розбудити у собі лідера: експрес-курс головної медсестриЧитайте: "Штатное расписание медучреждения: как сформировать

Якими навичками має володіти лідер

Здатність пристосовуватися до змін

Лідеру слід бути завбачливим та вміти пристосовуватися до нововведень. Якщо ви хочете внести зміни у роботу закладу, потрібно знайти вагомий аргумент на їх захист і пояснити основне завдання. Так ви забезпечите довіру колег.

Будьте обачними щодо ризикованих заходів і необґрунтованих експериментів, адже ви не завжди можете передбачити їх результат. У хорошого лідера завжди є план на випадок невдалого завершення справи.

Уміння організовувати злагоджену роботу

Лідер має знаходити творчий підхід до вирішення проблем, які виникають у колективі. Труднощі допомагають подолати пасивність працівників. Але для того, щоб з ними впоратися, сформуйте у підлеглих почуття відповідальності та спільної мети. Аби робота була злагодженою та результативною, у колективі має бути довіра, насамперед до лідера.

Здатність залагоджувати конфлікти

У будь-якій діяльності конфліктів уникнути неможливо. Однак під керівництвом справжнього лідера вони не погіршують стосунків між колегами, а навпаки — допомагають вирішити складні ситуації. Тому якщо виникла конфліктна ситуація, дійте так, аби працівники могли розв’язати проблему самостійно.

Не ставайте ні на чий бік і завжди лишайтеся об’єктивним.

Важливо почути думки усіх сторін, аби прийняти об’єктивне рішення. Виявляйте терпіння та не ставтеся до колег з осудом. Пам’ятайте, що критика має бути конструктивною.

Лідер-керівник має забезпечити атмосферу, яка сприятиме розв’язанню проблеми. Для цього потрібно підтримувати у колективі гармонію та позитивний настрій. Якщо хтось постійно скаржиться, працюйте з ним індивідуально. Поведінка такої людини може створити депресивний настрій в усьому колективі.

Як розбудити у собі лідера: експрес-курс головної медсестриЧитайте: "Автономізації протистоять: як вирішувати конфлікти з персоналом"

Прагнення вдосконалюватися

Оцінюйте свої можливості критично. Той керівник, який припиняє розвиватися, швидко втрачає авторитет в очах підлеглих. Тому постійно здобувайте нові знання і вдосконалюйте навички. Щоб закріпити їх, щодня пробуйте свої сили у чомусь новому.

Критику колег на вашу адресу також не варто сприймати вороже. Якщо ви усвідомите свої недоліки і будете працювати над ними, то повага підлеглих до вас лише зросте. Сприймайте критику гідно, але не применшуйте свого значення і не налаштовуйте себе на невдачу.

Для успішного керівника важливо навчитися знаходити спільну мову з іншими. Тому вивчайте моделі успішної поведінки, будьте уважними до тих, хто поруч: більше слухайте, говоріть чітко, ясно та впевнено. Так ви не лише зможете зберегти гарні взаємини з оточенням і залишатися лідером, а й посприяєте своєму кар’єрному зростанню.

Як розбудити у собі лідера: експрес-курс головної медсестриЧитайте: "Особо опасные инфекции: виды, противодействие, обучение медперсонала

Що роблять хороші лідери:

  • додають колективу впевненості;
  • приділяють час своїм підлеглим, допомагають їм розв’язувати проблеми;
  • діляться своїм розумінням проблеми, але не нав’язують свою думку іншим;
  • визнають помилки та докладають максимум зусиль, щоб їх не повторити;
  • дають колегам поради, настанови;
  • знаходять творчий підхід до вирішення проблеми;
  • добре навчають підлеглих.

Як розбудити у собі лідера: експрес-курс головної медсестриЧитайте: "История болезни — как заполнять

Як організувати роботу в групі

Усім працівникам часом доводиться працювати в групі. Однак така робота не завжди приносить задоволення, особливо, коли члени групи несумлінно ставляться до своїх обов’язків. Проаналізувати поведінку своїх підлеглих можна за тим, як вони поводять себе на зборах групиЯкщо поведінка членів групи є поганою або неприпустимою, потрібно провести з ними індивідуальну бесіду.

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді