Найпопулярніші запитання від медичних працівників. Листопад 2024 року

Редакція експертно-правової системи «Експертус Медзаклад» обрала найпопулярніші запитання експертам за листопад 2024 року

Де знайти кошти на передплату періодики для ЗОЗ

image52 

Тема

Запитання

Відповідь

Ліцензування

Як подати до МОЗ документ про доступність будівлі для маломобільних груп населення?

Необхідно подати повідомлення про зміни та Відомості про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього й кваліфікаційного рівня. У пункт 6 Відомостей впишіть реквізити документа, що підтверджує доступність приміщень. Причому, якщо за однією адресою розташовані кілька корпусів ЗОЗ, відомості про доступність приміщень слід зазначити за кожним корпусом окремо.

Подайте документи в зручний для вас спосіб:

  • поштовим відправленням з описом вкладення (Центр адміністративних послуг МОЗ «Єдине вікно», буд. 10, вул. Сім’ї Бродських, м. Київ, 03057);
  • нарочно (Центр адміністративних послуг МОЗ «Єдине вікно», м. Київ, вул. Сім’ї Бродських, буд. 10, (ст. метро «Шулявська»)
  • в електронному вигляді ([email protected])

Перегляньте роз’яснення про підтвердження доступності приміщеньінформування МОЗ про зміни та вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата 

Джерела фінансування

Чи існують джерела доходу, з яких комунальний або державний ЗОЗ може отримувати прибуток самостійно, наприклад, через надання послуг юридичним особам? Чи обмежуються можливості ЗОЗ наданням платних послуг населенню і благодійними внесками?

Фінансове забезпечення охорони здоров’я може здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, коштів юридичних і фізичних осіб, а також з інших джерел, не заборонених законом (ст. 18 Основ законодавства про охорону здоров’я, затверджених Законом України від від 19.11.1992 № 2801-XII). 

Так, органи місцевого самоврядування в межах компетенції можуть фінансувати:

  • місцеві програми розвитку та підтримки комунальних ЗОЗ, зокрема щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників і фахівців із реабілітації (програми «місцевих стимулів»);
  • місцеві програми надання населенню медичних послуг;
  • місцеві програми громадського здоров’я;
    інші програми в охороні здоров’я.

Маєте право розширити джерела фінансування за рахунок надходжень від фізичних і юридичних осіб, не заборонених законодавством. Це можуть бути:

  • оплата від страхових компаній за надані медичні послуги;
  • оплата від роботодавців за медичні послуги, надані їхнвм працівникам;
  • надходження коштів або іншого майна від благодійних організацій;
  • надходження від надання платних послуг відповідно до законодавства;
  • кошти міжнародних організацій тощо.

Де КНП брати кошти і на що їх витрачати, а також як отримати грантову підтимку - пояснюють експерти

Співпраця з НСЗУ

У вимогах до пакета  «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулатрних умовах» на 2025 рік НСЗУ зазначає, що лікарі мають приймати 10 пацієнтів на день. Запис на УЗД так само слід планувати з розрахунку 10 пацієнтів на один апарат. Також у специфікаціях наведений перелік медичного персоналу, що потрібен для контрактування. Ідеться про вимоги на повну ставку на основному місці роботи? 

Так, це вимоги до роботи працівника на повну ставку.

У 2025 році ЗОЗ, законтрактовані за пакетом амбулаторної допомоги, мають виконати дві нові організаційні вимоги.

1. Забезпечити функціонування вебсайту ЗОЗ і розмістити на ньому актуальну інформацію про послуги. А саме:

  • перелік усіх послуг, які ЗОЗ надає в межах пакета (за сервісами та класами);
  • перелік спеціалістів і фахівців, які надають медичну допомогу в межах кожного класу
  • послуг за кожним сервісом, із графіками роботи;
  • номери телефонів реєстратури або інших осіб, які надають необхідну інформацію для пацієнта.

2. Забезпечити функціонування електронної черги запису пацієнтів на планові консультації до спеціалістів, на процедури та/або планові лабораторні та інструментальні обстеження для надання послуг у межах визначених класів, за якими ЗОЗ уклав договір з НСЗУ.

Вимоги до функціонування електронної черги НСЗУ теж визначила:

1. зробити запис в електронну чергу доступним і безкоштовним для пацієнта;

2. відкривати чергу з надання послуг із визначеною кількістю місць на кожен день для запису на послуги щонайменше за 30 календарних днів;

3. стежити, щоб кількість місць запису за визначеними сервісами та класами відповідала спроможності ЗОЗ, тобто кількості лікарів-спеціалістів, які зареєстровані в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) і надають медичну спеціалізовану допомогу відповідно до класу, кількості одиниць потрібного обладнання, функціональної потужності ЗОЗ;

4. забезпечити місця для запису на прийом на кожен робочий день у межах сервісу «Консультування та лікування» з розрахунку щонайменше 10 пацієнтів на одного лікаря-спеціаліста, зареєстрованого в ЕСОЗ;

5. забезпечити місця запису на прийом на кожен робочий день у межах сервісу «Процедури» з розрахунку щонайменше 8 пацієнтів на одного лікаря-спеціаліста, зареєстрованого в ЕСОЗ;

6. забезпечити місця запису на обстеження на кожен робочий день у межах сервісу «Інструментальна діагностика» з розрахунку щонайменше 10 пацієнтів на один УЗД-апарат.

Усі вимоги до роботи за пакетом амбулаторної допомоги — у консультації

Трудові відносини та управління кадрами

Чи можна прийняти на посаду медичної сестри з масажу особу, яа має диплом після медичного училища за спеціальністю «Сестринська справа» та свідоцтво школи сучасного масажу «N» за спеціальністю «Класичний масаж»? 

Ні, адже підготовка особи не відповідає кваліфікаційним вимогам до посади сестри медичної з масажу. Свідоцтво школи сучасного масажу не вважається підвищенням кваліфікації згідно з чинним законодавством.

Мінімальні вимоги до посади сестри медичної з масажу: 

  • неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або базова вища освіта (бакалавр) за напрямом підготовки «Медицина», спеціальністю «Сестринська справа», «Лікувальна справа» або «Акушерська справа»;
  • спеціалізація за фахом «Лікувальний масаж»;
  • без вимог до стажу роботи.

Вимоги до проходження навчальних циклів для медичних сестер визначає Положення про деякі заходи післядипломної освіти та безперервного професійного розвитку фахівців з фаховою передвищою, початковим рівнем (короткий цикл) та першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної і фармацевтичної освіти та магістрів з медсестринства, затверджене наказом МОЗ від 10.11.2022 № 2016. Так спеціалізація — профільна спеціалізована підготовка з метою набуття особою здатності виконувати завдання та обовʼязки, що мають особливості в межах спеціальності.

Цикли спеціалізації та цикли тематичного удосконалення проводять заклади післядипломної освіти, структурні підрозділи з післядипломної освіти закладів фахової передвищої/вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів освіти у галузі знань 22 «Охорона здоровʼя». Школи сучасного масажу не належать до таких закладів і не організовують такого навчання

У ЗОЗ ліквідували профспілковий комітет і ствоюють Раду трудового колективу. Чи потрібно затверджувати її створення та склад наказом по підприємству? 

Щоб створити представницький орган трудового колективу, керуйтеся алгоритмом:

  • визначте назву органу;
  • визначте функції представницького органу за установчими документами;
  • проведіть збори чи конференцію трудового колективу, оформте протокол зборів та ознайомте працівників з ухваленими рішеннями.

Законодавство України не визначає, як обирати представницький орган.
Створення представницького органу — компетенція загальних зборів трудового колективу. Збори є правомочними, якщо в них бере участь понад половина загальної кількості працівників.

Якщо структурні підрозділи розташовані далеко один від одного і скликати збори складно, проведіть конференцію трудового колективу. Кожен віддалений підрозділ делегує представників на конференцію. Конференція є правомочною, якщо в ній бере участь не щонайменще дві третини делегатів. На зборах (конференції) трудового колективу роботодавець інформує працівників про необхідність створити представницький орган.

Докладніше про права та повноваження ради трудового колективу >>

Як направити працівника у відрядження, якщо він працює за двома посадами?

На час відрядження працівника, який працює за сумісництвом, оплату праці здійснює підприємство, що його відрядило. Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.

Тобто, якщо працівник в одному закладі працює й на основному місці й за сумісництвом, у разі направлення у відрядження за основною посадою йому:

  • зберігають місце роботи та середній заробіток за основним місцем;
  • зберігають місце роботи за сумісництвом.

Докладніше про оформлення та оплату відрядження >>

Чи можна працювати під декретної відпустки за сумісницитвом на іншому підприємстві? Якщо так, то на яку ставку?

Так, якщо немає обмежень щодо роботи за сумісництвом.

Сумісники можуть працювати повний робочий час. Якщо штатний розпис передбачає 1,0 штатну одиницю, на підставі заяви працівника керівник у разі згоди наказом встановлює повний робочий день.

Що відомо щодо бронювання працівників з 1 грудня? Чи потрібно знову подавати документи на критичність? Чи стосується ЗОЗ норма щодо 20 тис для бронювання працівників?

Із 1 грудня бронюйте працівників тільки на порталі Дія.

Усі бронювання діють не довше 28 лютого 2025 року

Оплата праці

Працівник, який має 14 днів відпустки, звільняється. Чи зберігаються ці дні на новій посаді?

Відпустку на дають за конкретною посадою. При звільненні з посади  роботодавець має провести розрахунок та виплатити всі дні невикористаної відпустки

Працівнику помилково надали зайвих п’ять календарних днів основної щорічної відпустки. Бухгалтер здійснив нарахування та виплату. Як виправити помилку? 

Відраховуйте суми із заробітної плати працівників, аби покрити заборгованість перед вашим ЗОЗ за наказом (розпорядженням) роботодавця лише у випадках, передбачених статтею 127 КЗпП, а саме:

щоб повернути аванс, виданий у рахунок зарплати або зайво виплачені унаслідок лічильних помилок суми; для погашення невитраченого і своєчасно не повернутого авансу, виданого на службове відрядження або переведення до іншої місцевості; для господарських потреб, якщо працівник не оспорює підстав і розміру відрахувань;

у разі звільнення працівника до закінчення того робочого року, в рахунок якого він уже отримав відпустку, — за невідпрацьовані дні відпустки. Не відраховуйте за ці дні, якщо працівник звільняється з роботи з підстав, зазначених у пунктах 356 частини першої статті 36 і пунктах 12  і 5 частини першої статті 40 КЗпП, а також якщо працівника направляють на навчання та у зв’язку з виходом на пенсію;

для відшкодування шкоди, завданої закладу з вини працівника (відраховують у порядку та розмірах, визначених статтею 136 КЗпП).

На таке відрахування керівник може видати наказ (розпорядження) не пізніше одного місяця від дня закінчення строку з дня виплати. Якщо керівник ЗОЗ пропустив місячний строк, це позбавляє його права стягнути з працівника зайво виплачену суму заробітної плати навіть у судовому порядку

За матеріалом Експертус Медзаклад

Атестація медичних працівників — 2025

Статті за темою

Усі статті за темою

Ліцензія на медичну практику: як оформити, переоформити, зупинити й відновити

З'ясуйте, як отримати ліцензію на медичну практику, у які строки орган ліцензування прийматиме рішення про надання ліцензії й чи законно провадити медичну діяльність без ліцензії під час воєнного стану
72062

Ліцензія на провадження медичної практики в стоматології: які документи підготувати

Щоб провадити медичну практику в стоматології, спочатку отримайте ліцензію. Які документи підготувати для отримання ліцензії на медичну практику в стоматології, розповідаємо в статті
7116

Як повідомляти про зміни до ліцензії на медичну практику: вимоги МОЗ

Якщо медзаклад змінив найменування або засновника, розширює діяльність, закупив нове обладнання, то має повідомити про це орган ліцензування. Як внести зміни до ліцензії на медичну практику? Як оформити повідомлення? Куди і в який строк його слід надіслати? З’ясуємо далі
25336

Расширение медицинской лицензии

У медучреждения есть лицензия на медицинскую практику по сестринскому делу. Для работы с наркотиками нужно ввести в штат должность фельдшера, у которого есть право на такую деятельность. Противоречит ли это лицензионным условиям? Существует ли необходимость в прохождении фельдшером курсов сестринского дела? Нужно ли осуществлять расширение медицинской лицензии? Читайте комментарий юриста.
3860

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді