Пацієнтів із раком нирок уперше повністю забезпечать дорогим препаратом за державний кошт

1 грудня відбувся аукціон за товарами Сунітиніб 12,5 мг або Пазопаніб 400 мг

Комунікація з онкохворими: 4 поради для медсестер

Потенційний переможець — глобальний виробник фармацевтичної продукцій, який поставить один із двох товарів — Сунітиніб. Запланована вартість закупівлі — 311,7 млн грн, пропозиція переможця — 175 млн грн. Тобто потенційна економія становить 135 млн грн, або 43% від очікуваної вартості.

Ці товари закуповують за напрямом дорослої онкології. Вони призначені для лікування раку нирок:

  • Пазопаніб 400 мг — для четвертої стадії
  • Сунітиніб 12,5 мг — для всіх стадій раку, включно з четвертою

Отже, Сунітиніб, який постачатимуть у результаті аукціону, забезпечує лікування ширшої кількості пацієнтів.

✅✅✅ Чи може пацієнт обрати заклад, щоб безоплатно отримати послугу гемодіалізу

Пацієнтів із раком нирок уперше повністю забезпечать дорогим препаратом за державний кошт

Чому ця процедура — особлива для «Медичних закупівель України»

  • Це найдорожча закупівля з усіх процедур, які здійснює ДП «Медичні закупівлі України» за програмами МОЗ. Саме тут економія у 43% трансформується у відчутні для державного бюджету 135 млн грн.
  • Уперше ці товари закуповують централізовано за кошти держбюджету. Раніше пацієнти з раком нирок мали купувати їх самостійно. Кожен із цих препаратів — дорогий, і знайти його в українських аптеках було складно. Часто купували за кордоном. У 2020 році вперше потреба пацієнтів, що лікуються на всіх стадіях раку нирок, буде забезпечена державним коштом на 100%.
  • Номенклатура, затверджена МОЗ, об’єднала ці два препарати в одну процедуру. Медзакупівлі України ретельно готували закупівлю, для того щоб врахувати нестандартність процедури. Урешті-решт вдалося знайти оптимальне рішення.
  • Цю процедуру оскаржували в АМКУ. Скарга стосувалася розділення препаратів Сунітиніб і Пазопаніб на дві різні процедури. Проте вона не була задоволена. Цікаво, що саме скаржник став потенційним переможцем аукціону.
  • Зазначені товари — неконкурентні. Кожен із виробників — монополіст у своїй позиції. Для того щоб відбулась конкурентна процедура, під час формування номенклатури МОЗ об’єднало два препарати в закупівельну позицію. Відтак виробники були змушені конкурувати. Саме конкуренція забезпечила падіння ціни майже вдвічі.
  • Позаяк препарат майже не представлений в аптеках, перемога в тендері Медзакупівель України забезпечує виробника основним замовленням на цей товар в Україні.
  • Ця закупівля — ще один приклад ефективності ДП «Медичні закупівлі України» як закупівельної організації. Попередня робота з виробниками, кропітка робота з підготовки цієї надважливої процедури, якісна тендерна документація та договори — і маємо покриття 100% потреби пацієнтів із раком нирки, а також значну економію коштів платників податків.
За матеріалами Медзакупівель України

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Статті за темою

Усі статті за темою

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді