Харківські вчені зробили наукове відкриття

Вченими був експериментально виявлений та теоретично обґрунтований п’єзобіосинтез (явище п’єзосинтетичного ефекту в біологічних тканинах).

Вчені з Інституту загальної та невідкладної хірургії імені В.Т. Зайцева Національної Академії Медичних Наук України (місто Харків) зробили наукове відкриття. Був експериментально виявлений та теоретично обґрунтований п’єзобіосинтез (явище п’єзосинтетичного ефекту в біологічних тканинах, яке полягає в синтезі органічних речовин під впливом п’єзоелектрики та викликає в рідинно-кристалічних структурах клітин перетворення механічних напружень в хімічну енергію органічних, в тому числі, фосфорутримуючих речовин, які беруть участь в синтезі ліпідів, білків та вуглеводів).

Було виявлено, що деформуючи клітину, можна впливати на перетворення енергії, а отже, на синтез білків, жирів та вуглеводів. До цього був вивчений лише хімічний шлях перетворення енергії в живих клітинах.

Наукове відкриття здійснили автори доктор медичних наук Валерій БОЙКО, доктор медичних наук Петро ЗАМЯТІН, доктор біологічних наук Віктор ЖУКОВ, доктор технічних наук Павло ЩАПОВ, кандидат біологічних наук В’ячеслав НЕВЗОРОВ, доктор біологічних наук Олена КЛІМОВА.

Валерій БОЙКО зазначив, що відкриття використовують безпосередньо у медицині, окрім того, воно є основоположним для прикладних рішень, ключ як до вже існуючих, так і майбутніх технологій.

Пріоритет відкриття встановлено від 10.12.2012 року. На підставі позитивних експертиз, в тому числі, міжнародних, Міжнародна академія авторів наукових відкриттів та винаходів підтвердила встановлення наукового відкриття «явище п’єзобіосинтезу в біологічних тканинах» та видала диплом № 454 (Москва, реєстр № 577 від 09.06.2012 року). Рішенням Президії РАЄН (№ 245 від 18.06.2013 року) автори нагороджені пам’ятними медалями Академії «Автору наукового відкриття»; Європейською академією природознавства-орденами (Ганновер, 27.08.2013 року).

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів