Отже, застосовувати у роботі ДСТУ ISO 9001:2009 «Системи управління якістю. Вимоги» чи ні — вирішує керівництво медичного закладу. Але претенденти на вищу акредитаційну категорію такого вибору не мають. Відповідні зміни внесено до Стандартів акредитації, затверджених наказом МОЗ України від 14.03.2011 № 142. Адже якщо у ЗОЗ немає дієвої системи управління якістю, яка відповідає європейським стандартам, заклад не може відповідати вищій, європейській категорії.
Читайте: "Акредитаційна комісія та порядок присвоєння категорії"
Настанова з якості визначає усю систему управління якістю на рівні закладу. Це найважливіший документ медичного закладу щодо його політики якості. Саме з нього персонал дізнається про політику і цілі у сфері якості. Вище керівництво ЗОЗ інформує усіх медичних працівників щодо методів і засобів управління якістю медичної допомоги. Так, спільними зусиллями роботу вдається налагодити, документацію систематизувати, а якість медичної допомоги — поліпшити.
Відповідно обсяг документа може перевищувати 50 сторінок. Затвердженої структури такого документа немає, але практики пропонують структурувати Настанову з якості так:
1. Вступ
2. Політика якості закладу
3. Відомості про заклад
4. Сфера застосування
Читайте: "Документи для атестації лікарів"
Розділ «Сфера застосування» у Настанові з якості перинатального центру може мати такий вигляд:
«Система менеджменту якості поширюється на всі підрозділи Зразківського перинатального центру і на всі види діяльності закладу, а саме: надання медичної допомоги вагітним, роділлям, породіллям, гінекологічним хворим, новонародженим та в галузі медицини плода.
Система менеджменту якості містить усі вимоги міжнародного стандарту ISO 9001:2008 «Системи управління якістю. Вимоги» та відповідно вимоги гармонізованого стандарту ДСТУ ISO 9001:2009».
5. Нормативні посилання
Розділ «Нормативні посилання» може мати такий вигляд:
«Настанову з якості розроблено з урахуванням вимог таких документів:
ISO 9000:2005 «Quality management systems. Fundamentals and vocabulary»
ISO 9001:2008 «Quality management systems. Requirements»
ISO 9004:2009 «Quality management systems — Guidelines for performance improvements»
ISO 19011:2011 «Guidelines for quality and/or environmental management systems auditing»
Та з використанням державних гармонізованих стандартів:
ДСТУ ISO 9000:2007 «Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів»
ДСТУ ISO 9001:2009 «Система управління якістю. Вимоги»
ДСТУ ISO 9004:2012 «Управління задля досягнення сталого успіху організації. Підхід на основі управління якістю»
ДСТУ ISO 19011:2012 «Настанови щодо здійснення аудитів систем управління».
6. Терміни та визначення
Розділ «Терміни та визначення» може мати такий вигляд:
«Терміни та визначення, які використовують у цій Настанові з якості, встановлені у міжнародних стандартах ISO 9000:2005 «Quality management systems. Fundamentals and vocabulary», ISO 19011:2011 «Guidelines for quality and/or environmental management systems auditing».
Та у державних гармонізованих стандартах:
ДСТУ ISO 9000:2007 «Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів»
ДСТУ ISO 19011:2012 «Настанови щодо здійснення аудитів систем управління».
Читайте: "Як задокументувати відмову пацієнта від медичного втручання"
7. Система управління якістю
- загальні вимоги;
- вимоги до документації.
8. Відповідальність керівництва
- зобов’язання керівництва;
- орієнтація на замовника;
- політика у сфері якості;
- планування;
- відповідальність, повноваження та інформування;
- критичний аналіз із боку керівництва.
9. Керування ресурсами
- забезпечення ресурсами: людські ресурси, інфраструктура, робоче середовище.
10. Надання послуги
- планування надання послуги, процеси, що стосуються замовників;
- проектування та розроблення;
- закупівля;
- виробництво та обслуговування;
- контроль за засобами моніторингу та вимірювального устаткування.
11. Вимірювання, аналіз та поліпшення
- загальні положення;
- моніторинг і вимірювання;
- контроль невідповідностей;
- аналіз даних;
- поліпшення.
12. Додатки
- організаційно-управлінська структура закладу;
- організаційно-управлінська схема системи управління якістю закладу;
- модель процесів системи управління якістю.
Читайте: "Сімейний лікар — як працювати в нових умовах?"
- Постійно поліпшувати якість надання медичних послуг і підвищувати кваліфікацію медичного та обслуговуючого персоналу.
- Впроваджувати в повному обсязі програми розвитку персоналу з наданням особливої уваги підготовці кадрів, соціальним програмам та формуванню у працівників Зразківського перинатального центру свідомого прагнення до постійного поліпшення якості надання медичних послуг.
- Сприяти утвердженню доброї репутації закладу в наших пацієнтів, партнерів, а також у постачальників обладнання, апаратури та медпрепаратів.
- Періодично проводити модернізацію обладнання та освоювати нові технології.
- Залучати та ефективно використовувати інвестиції для забезпечення якості надання медичних послуг, а також розширювати спектр цих послуг у межах забезпечення перинатальної допомоги у Зразківському перинатальному центрі.
- Гарантувати стабільність якості надання медичних послуг на базі постійного аналізу та поліпшувати результативність системи управління якістю завдяки:
- безумовному виконанню всіх законодавчих, нормативно-правових і нормативних вимог України щодо безпеки медичних послуг для життя і здоров’я людей;
- постійному моніторингу досягнень у сфері якості акушерського блоку, неонатологічного та педіатричного блоку, відділенні гінекології, лабораторно-діагностичного блоку, консультативно-діагностичного блоку і адміністративного блоку;
- впровадженню у закладі передових методик лікування та застосуванню найсучасніших технологій перинатальної допомоги, лікуванню пацієнтів на рівні світових стандартів, і, як результат, забезпеченню стабільного і всебічного розвитку закладу;
- максимально повному задоволенню вимог та очікувань пацієнтів щодо якості лікування та позитивного результату застосування методик технологій перинатальної допомоги;
- оптимізації лікувального процесу, застосуванню високорезультативних медичних технологій;
Читайте: "Ротация дезинфицирующих средств: правила и средства"
- доброзичливому ставленню до всіх пацієнтів, постійному прагненню надати медичну допомогу і моральну підтримку з метою створити комфортні умови для пацієнтів;
- забезпеченню ефективного функціонування та поліпшення системи управління персоналом як базового елемента загальної системи управління якістю шляхом застосування сучасних методів підготовки і підвищення кваліфікації персоналу, належного оцінювання його зусиль та досягнень, стимулювання творчої та ділової активності, піклування про соціальні потреби працівників;
- досягненню національного, європейського і міжнародного визнання, ділової репутації та поваги у сфері лікувальної діяльності та перинатальної допомоги матерям і новонародженим як доказу можливостей закладу і ділового успіху сучасної національної медицини;
- забезпечуванню високих економічних та фінансових результатів.
Читайте більше: