Акредитаційна комісія та порядок присвоєння категорії

Стаття-подарунок від системи «Експертус Медзаклад»
Акредитаційна комісія перевіряє чи надає медичний заклад якісну та своєчасну медичну допомогу. Якими критеріями керуються експерти? Хто входить в склад комісії та як присвоюють категорію медичному закладу? Відповідаємо у статті!

Є два види комісій, які проводять акредитацію ЗОЗ. Вони розподіляються за типами медичних закладів, які перевіряють. Головна акредитаційна комісія проводить перевірки в медичних закладах державної, комунальної форми власності, що надають третинну медичну допомогу. Також ця комісія акредитує приватні заклади охорони  здоров’я, що надають вторинну і третинну медичну допомогу.

IX Конгрес MedSprava: стратегія успіху

Інша акредитаційна комісія перевіяє комунальні медичні заклади, що надають первинну і вторинну медичну допомогу, а також заклади приватної форми власності, що надають первинну медичну допомогу.

Нормативно-правові акти:

  • Наказ МОЗ «Про вдосконалення акредитації закладів охорони здоров'я» від 14.03.2011 № 142
  • Постанова КМ «Про затвердження Порядку акредитації закладу охорони здоров'я» від 15 липня 1997  № 765 

Головна акредитаційна комісія може збирати експертні групи, в які входять спеціалісти науково-дослідних установ, медичних ВНЗ, а також представники відділень з питань охорони здоров’я міських, обласних держадміністрацій, установ чи організацій охорони здоров’я.

Як відбувається процес присвоєння категорій під час акредитації?  

Процес акредитації починається з того, що комісія першочергово перевіряє, чи заклад подав усі необхідні документи. Після цього формуються експертні групи, які будуть оцінювати заклад згідно зі Стандартами акредитації. Після проведення такого оцінювання складають експертний висновок, в якому зазначають відповідність/невідповідність Стандартам.

Яку саме категорію закладу присвоїти чи зовсім відмовити у акредитації  експерти вирішують, базуючись на відповідності роботи закладу Критеріям акредитації, які затверджує Наказ № 142. Наприклад, експертна група перевіряє наявність і відповідність законодавству основної документації (статуту, довідки ЄДРПОУ, ліцензії  тощо), а також чи розроблені протоколи медсестринських маніпуляцій, чи проводяться заходи щодо навчання медичного персоналу і т.п.

Відповідність Критеріям визначають присвоєнням певної кількості балів. Саме співвідношення максимальної суми балів до тієї, яку набрав заклад, і визначає, яку категорію йому присвоять – вищу, першу чи другу. Або ж відмовлять в акредитації зовсім.

Заклади первинної медичної допомоги

Вищу категорію присвоюють, якщо заклад відповідає критеріям на 90-100 %, якщо ж результат коливається в межах 80-89 %, то така установа отримує першу категорію. І нарешті, якщо співвідношення балів – 70-79 %, то це означає присвоєння другої категорії.

Алла Худякова шеф-редактор Експертус Охорона здоров'я
Випадки надання медичних послуг за плату від юридичних і фізичних осіб. Розмежування платних послуг від послуг, які входять до програми медичних гарантій. Вимоги, яких мають дотримувати заклади охорони здоров’я під час надання платних послуг

Заклади вторинної медичної допомоги

Медзаклад отримує вищу категорію, якщо співвідношення балів складає – 90-100 %. Тут варто зауважити, що вищу категорію медичному закладу, який надає вторинну чи третинну допомогу присвоюють, тільки якщо він має сертифікат ДСТУ ISO 9000. Якщо співвідношення балів складає 85-100%, то вище, ніж на першу категорію, він розраховувати не може. Нарешті, друга категорія це 70-84 %. 

До чого готуватися ЗОЗ після скасування Господарського кодексу

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді