Є два види комісій, які проводять акредитацію ЗОЗ. Вони розподіляються за типами медичних закладів, які перевіряють. Головна акредитаційна комісія проводить перевірки в медичних закладах державної, комунальної форми власності, що надають третинну медичну допомогу. Також ця комісія акредитує приватні заклади охорони здоров’я, що надають вторинну і третинну медичну допомогу.
Інша акредитаційна комісія перевіяє комунальні медичні заклади, що надають первинну і вторинну медичну допомогу, а також заклади приватної форми власності, що надають первинну медичну допомогу.
Читайте: "Особливості заповнення форми рецептурного бланка"
Головна акредитаційна комісія може збирати експертні групи, в які входять спеціалісти науково-дослідних установ, медичних ВНЗ, а також представники відділень з питань охорони здоров’я міських, обласних держадміністрацій, установ чи організацій охорони здоров’я.
Як відбувається процес присвоєння категорій під час акредитації?
Процес акредитації починається з того, що комісія першочергово перевіряє, чи заклад подав усі необхідні документи. Після цього формуються експертні групи, які будуть оцінювати заклад згідно зі Стандартами акредитації. Після проведення такого оцінювання складають експертний висновок, в якому зазначають відповідність/невідповідність Стандартам.
Збережіть собі повний перелік документів, які потрібно подавати для акредитації закладу охорони здоров'я
Яку саме категорію закладу присвоїти чи зовсім відмовити у акредитації експерти вирішують, базуючись на відповідності роботи закладу Критеріям акредитації, які затверджує Наказ № 142. Наприклад, експертна група перевіряє наявність і відповідність законодавству основної документації (статуту, довідки ЄДРПОУ, ліцензії тощо), а також чи розроблені протоколи медсестринських маніпуляцій, чи проводяться заходи щодо навчання медичного персоналу і т.п.
Читайте: "Як правильно оформлювати та вести журнал обліку лікарських засобів"
Відповідність Критеріям визначають присвоєнням певної кількості балів. Саме співвідношення максимальної суми балів до тієї, яку набрав заклад, і визначає, яку категорію йому присвоять – вищу, першу чи другу. Або ж відмовлять в акредитації зовсім.
Заклади первинної медичної допомоги
Вищу категорію присвоюють, якщо заклад відповідає критеріям на 90-100 %, якщо ж результат коливається в межах 80-89 %, то така установа отримує першу категорію. І нарешті, якщо співвідношення балів – 70-79 %, то це означає присвоєння другої категорії.
Читайте: "Дезінфекція та стерилізація в стоматології: досвід практика"
Заклади вторинної медичної допомоги
Медзаклад отримує вищу категорію, якщо співвідношення балів складає – 90-100 %. Тут варто зауважити, що вищу категорію медичному закладу, який надає вторинну чи третинну допомогу присвоюють, тільки якщо він має сертифікат ДСТУ ISO 9000. Якщо співвідношення балів складає 85-100%, то вище, ніж на першу категорію, він розраховувати не може. Нарешті, друга категорія це 70-84 %.