Навчаємо медичних працівників принципам надання невідкладної допомоги у відділеннях

Розробити пакет алгоритмів надання невідкладної допомоги за різних станів не так просто. Але саме ця документація забезпечить успішне проходження акредитації.

Згідно з Порядком акредитації закладу охорони здоров’я, затвердженим постановою КМУ від 15.07.1997 № 765, акредитація закладу охорони здоров’я — це офіційне визнання наявності у закладі умов для якісного, своєчасного, певного рівня медичного обслуговування населення, дотримання ним стандартів у сфері охорони здоров’я, відповідності медичних (фармацевтичних) працівників єдиним кваліфікаційним вимогам. Акредитації підлягають усі заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності.

Навчаємо медичних працівників принципам надання невідкладної допомоги у відділенняхЧитайте: "Ятрогенія: причини, наслідки, профілактика"

Стандарти акредитації закладу охорони здоров’я передбачають вимоги до процесу, умов та результатів медико-санітарної допомоги у закладі охорони здоров’я.

Під час експертизи відповідності закладу будь-якої форми власності встановленим критеріям оцінюватимуться досягнення стандартів окремо за кожним пунктом.

Так, щодо організації надання у закладі невідкладної допомоги передбачено такі питання:

  • наявність інформації про порядок дій при невідкладних станах (п. 3.16 Стандартів);
  • надання в закладі невідкладної медичної допомоги в межах компетенції медичного персоналу закладу (п. 11.15 Стандартів);
  • забезпеченість запасом медикаментів для надання невідкладної медичної допомоги (п. 16.38 Стандартів);
  • наявність, доступність та укомплектованість аптечок для надання невідкладної медичної допомоги (п. 20.14 Стандартів).

Результати проведеної оцінки вносять до експертного висновку про відповідність закладу стандартам акредитації. Якщо за результатами акредитації заклад не відповідає висунутим вимогам, його можуть позбавити ліцензії на провадження медичної діяльності.

Усі аспекти дотримання вимог охорони здоров’я вивчає спеціальна комісія при проходженні закладом акредитації. Звичайно, найважливішим свідченням дотримання медичними працівниками закладу стандартів роботи є завчасно підготовлений пакет документів. Наприклад, якщо говорити про дотримання питань з організації у ЛПЗ невідкладної допомоги, то можна надати комісії зразки алгоритмів, у яких роз’яснено, як має діяти медичний персонал за невідкладних станів.

Навчаємо медичних працівників принципам надання невідкладної допомоги у відділенняхЧитайте: "Профілактика внутрішньолікарняних інфекцій"

Дії персоналу при виникненні кровохаркання

Наприклад, при виникненні кровохаркання (туберкульоз, рак легень, порок серця, емфізема легень, бронхоектатична хвороба) згідно з наказом МОЗ «Про затвердження медико-технологічних документів зі стандартизації екстреної медичної допомоги» від 15.01.2014 № 34 (далі — Наказ № 34) потрібно діяти так.

Чергова медична сестра має:

1. Дати розпорядження молодшій медичній сестрі  негайно викликати чергового лікаря, лікаря-анестезіолога.

2. Забезпечити пацієнта свіжим повітрям.

3. Забезпечити зручне підвищення положення в ліжку.

4. Давати пацієнту лише холодні напої та їжу.

5. Забезпечити пацієнта індивідуальною плювальницею з дезрозчином.

6. Провести заспокійливу бесіду з пацієнтом.

7. За розпорядженням лікаря приготувати препарати і вводити під керівництвом лікаря: вікасол 1%; кальцію хлорид 10%; етамзилат 12,5%; амінокапронова кислота 5% — 100 мл.

Молодша медична сестра має:

1. За розпорядженням чергової медичної сестри викликати чергового лікаря, лікаря-анестезіолога.

2. Забезпечити пацієнта свіжим повітрям.

3. Забезпечити зручне підвищення положення в ліжку.

Черговий лікар має:

1. Оглянути пацієнта.

2. Оцінити стан пацієнта.

Скарги пацієнта

Дані огляду

кашель;

задишка;

наявність крові у мокротинні

можливі болі при диханні;

ціаноз;

аускультативно — сухі та вологі хрипи

3. Дати розпорядження сестрі медичній щодо введення лікарських препаратів: вікасол, кальцію хлорид, етамзилат, амінокапронова кислота.

Відповідальний черговий лікар має повідомити завідувача відділення та заступника головного лікаря.

Навчаємо медичних працівників принципам надання невідкладної допомоги у відділенняхЧитайте: "Контроль якості стерилізації відповідно до вимог МОЗ"

Дії персоналу при виникненні лихоманки

А от при виникненні лихоманки (гнійні захворювання легень, сепсис, бактеріальний ендокардит, пневмонія) згідно з Наказом  № 34 потрібно діяти так.

Чергова медична сестра має:

1. Дати розпорядження молодшій медичній сестрі негайно викликати чергового лікаря, лікаря-анестезіолога.

2. Стежити, аби у приміщенні, де перебуває пацієнт, було тепло; укривати хворого ковдрами при ознобі.

3. Прикласти грілки до кінцівок та поперека пацієнта.

4. Підвісити міхур із льодом за голову пацієнта.

5. Спостерігати за випорожненнями пацієнта (за відсутності стулу — очисна клізма).

6. Протирати порожнину рота пацієнта.

7. Спостерігати за пульсом, частотою дихальних рухів, артеріальним тиском.

8. Повторно провітрити палату, в якій перебуває пацієнт.

9. За розпорядженням лікаря приготувати препарати: анальгін 50% 2 мл; димедрол 1% — 1 мл — і вводити їх внутрішньом’язово під керівництвом лікаря.

Молодша медична сестра має:

1. За розпорядженням чергової сестри медичної викликати чергового лікаря, лікаря-анестезіолога.

2. Провітрити палату.

3. Укривати пацієнта при ознобі.

Черговий лікар має:

1. Оглянути пацієнта.

2. Оцінити стан пацієнта.

Скарги пацієнта

Дані огляду

озноб;

жар;

біль під час дихання у горлі та серці;

головний біль;

пітливість

півищена температура тіла;

гіпермія шкіри;

задишка;

тахікардія;

ниткоподібний пульс та зниження артеріального тиску при критичному зниженні температури

3. Дати розпорядження сестрі медичній щодо введення лікарських препаратів: анальгін та димедрол.

Відповідальний черговий лікар має повідомити завідувача відділення та заступника головного лікаря.

Навчаємо медичних працівників принципам надання невідкладної допомоги у відділенняхЧитайте: "Стандарти надання невідкладної допомоги: серцево-легенева церебральна реанімація"

Дії персоналу при виникненні нападів болю у серці

При виникненні нападів болю у серці (стенокардія) згідно з Наказом  № 34 чергова медична сестра має:

1. Дати розпорядження молодшій медичній сестрі негайно викликати чергового лікаря, лікаря-анестезіолога.

2. Дати розпорядження молодшій медичній сестрі викликати працівника ЕКГ-кабінету.

3. Забезпечити пацієнту спокій.

4. За розпорядженням лікаря дати під язик 1 таблетку Нітрогліцерину; приготувати препарати і у присутності лікаря вводити внутрішньом’язово та внутрішньовенно: анальгетик (розчин анальгіну 50% — 2-4 мл; баралгін — 5 мл); внутрішньовенно — розчин промедолу 1 мл — 2% з фізрозчином — 10 мл.

Молодша медична сестра має:

1. За розпорядженням чергової сестри медичної викликати чергового лікаря, лікаря-анестезіолога.

2. Викликати працівника ЕКГ-кабінету.

3. Разом із сестрою медичною пацієнта покласти у ліжко, забезпечивши йому зручні умови та спокій.

Черговий лікар має:

1. Оглянути пацієнта.

2. Оцінити стан пацієнта.

Скарги пацієнта

Дані огляду

стискаючий біль у ділянці за грудиною, площею з долоню;

іррадіація болю у ліву руку, під ліву лопатку;

загальна слабкість;

відчуття страху смерті

бліда шкіра;

поверхневе дихання;

задишка;

прискорене серцебиття;

тахікардія (брадикардія);

приглушені тони серця;

артеріальний тиск без змін;

можлива аритмія

3. Дати розпорядження сестрі медичній щодо введення лікарських препаратів: анальгетик (розчин анальгіну; баралгін), розчин промедолу з фізрозчином.

Відповідальний черговий лікар має повідомити завідувача відділення та заступника головного лікаря.

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді