Рекламні матеріали можна публікувати у друкованих засобах масової інформації, на сайті закладу, сторінках у соцмережах, усередині та зовні будинків і споруд тощо. У будь-якому разі реклама має відповідати вимогам і обмеженням, переліченим вище.
Пропонуємо розглянути особливості внутрішньої та зовнішньої реклами.
Читайте: "Відміна форми № 026/о: як по-новому оформлювати документи для дитини?"
Внутрішня реклама
Внутрішня реклама — реклама, що розміщується всередині будинків, споруд, у тому числі в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів та вистав, концертів, а також під час спортивних змагань, що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі буфетів, кіосків, яток), де може розміщуватись інформація про товари, що безпосередньо в цих місцях продаються (абз. 3 ст. 1 Закону про рекламу).
Внутрішню рекламу медичних послуг можна розміщувати безпосередньо в закладі охорони здоров’я.
Заборонено розміщувати внутрішню рекламу в приміщеннях державних органів та органів місцевого самоврядування, закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Виняток — соціальна реклама.
Розміщення внутрішньої реклами погоджують лише з власником обраного місця або з уповноваженою ним особою. При цьому вони не мають права втручатися у її форму та зміст.
Читайте: "Оновлений табель матеріального оснащення закладу первинної медичної допомоги: скачайте!"
Зовнішня реклама
Зовнішня реклама — реклама, розміщена на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях — рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (абз. 6 ст. 1 Закону про рекламу).
Не вважають рекламою вивіску чи табличку з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності та час роботи, якщо вона розміщена на:
- внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення;
- зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розміщене власне чи надане у користування особі приміщення;
- біля входу в таке приміщення (ч. 6 ст. 9 Закону про рекламу).
Розміщувати або демонтувати вивіски й таблички необхідно з дотриманням вимог пунктів 48 і 49 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМУ від 29.12.2003 № 2067 (далі — Правила № 2067).
Читайте: "Зарплата медсестры в 2018: доплаты, надбавки, рабочее время"
Перш ніж розміщувати зовнішню рекламу, обов’язково треба мати дозвіл того, кому належать рекламоносії (Таблиця).
Дозвіл на розміщення зовнішньої реклами медзакладу
Місце розміщення реклами | Хто надає чи погоджує дозвіл |
---|---|
Населені пункти | Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у порядку, установленому цими органами на підставі типових правил, що затверджує КМУ |
Поза межами населених пунктів | Обласні державні адміністрації у порядку, установленому цими органами на підставі типових правил, що затверджує КМУ |
У межах смуги відведення автомобільних доріг | Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власник та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху (Укравтодор та Національна поліція) |
У межах охоронних зон інженерних комунікацій | Утримувачі відповідних інженерних комунікацій |
На територіях, будинках та спорудах | Власник або уповноважені ним органи (особи) |
На пам’ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць | Органи, визначені Законом України «Про охорону культурної спадщини» від 08.06.2000 № 1805-III, а саме:
|
Аби оформити дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, потрібно написати заяву, форма якої затверджена як додаток 1 до Правил № 2067 (див. Додаток). До заяви додають фотокартку або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 см), на якому заплановано розташувати рекламний засіб, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням (абз. 2 п. 9 Правил № 2067). Зазначений ескіз і макет місця, монтаж (демонтаж) рекламного засобу здійснюють відповідні сертифіковані проектні організації та спеціалізовані підприємства.
Читайте: "Оплата праці медичних працівників в 2018 — до та після реформування"
Основні принципи реклами:
• законність
• точність
• достовірність
• використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад не мають права стягувати плату за видачу таких дозволів (абз. 3 п. 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМУ від 29.12.2003 № 2067). Однак законодавство передбачає встановлення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів — плату за встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу.
Дозвіл видають строком на п’ять років, якщо менший строк не зазначений у заяві. Загалом процедура отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами з дня подання заяви може становити від п’ятнадцяти робочих днів до півроку, якщо знадобляться додаткові погодження.
Щоб не хвилюватися про законність реклами, варто погоджувати її зміст і зовнішній вигляд із юристом. Не завадить також перевіряти змістове наповнення матеріалів, як-от:
- інформаційні бюлетені закладу, які можуть бути сприйняті як реклама;
- роздаткові матеріали заходів, які проводить заклад охорони здоров’я;
- внутрішні журнали, листівки, буклети тощо.
Окрім того, необхідно детально аналізувати правові вимоги до певного виду реклами. Адже за порушення законодавства про рекламу винні особи несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність.
Читайте більше: