Медзаклад, чия медична діяльність ліцензована МОЗ, має розмістити за місцем провадження господарської діяльності з медичної практики у доступному для споживача місці достовірну інформацію, зокрема вивіску із зазначенням найменування суб’єкта господарювання відповідно до запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.
Згадаємо і про фізичних осіб — підприємців, що здійснюють господарську діяльність із медичної практики. Часто трапляються назви на кшталт «Приватна лікарня доктора Іванова», «Стоматологічна клініка доктора Іванова» тощо. Відповідно до Ліцензійних умов на фасаді будівлі фізична особа — підприємець має розмістити вивіску із зазначенням медичних спеціальностей, за якими провадиться медична практика; а також прізвища, імені, по батькові фізичної особи — підприємця.
Читайте: "Ліцензія на медичну практику: процедура оформлення"
Поширенням інформації, що вводить в оману, є:
повідомлення суб’єктом господарювання, безпосередньо або через іншу особу, одній, кільком особам або невизначеному колу осіб, у тому числі у рекламі, неповних, неточних, неправдивих відомостей, зокрема, внаслідок обраного способу їх викладення, замовчування окремих фактів чи нечіткості формулювань, що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) чи реалізації (продажу, постачання, виконання, надання) товарів, робіт, послуг цього суб’єкта господарювання.
Фізична особа — підприємець реєструється у Єдиному державному реєстрі за прізвищем, ім’ям, по батькові без вживання будь-яких інших власних назв, тому вивіска має виглядати так: «Стоматологія ФОП Іванов Іван Іванович». Все інше має бути оформлене не як вивіска закладу охорони здоров’я, а лише як позначення торговельної марки або як рекламне оголошення відповідно до Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 No 270/96- ВР (далі — Закон No 270) із позначенням торговельної марки та, обов’язково, виду закладу охорони здоров’я відповідно до Ліцензійних умов.
Читайте: "Відміна медичних форм: чому так сталося і що далі?"
Розміщення вивіски не на фасаді будівлі, а в іншому місці або включення до неї іншої інформації, ніж зазначена у Ліцензійних умовах (наприклад, заклику до певних дій, номера телефону тощо), є зовнішньою рекламою.
Відповідно до Закону No 270 вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знакидля товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи) і роботи, розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташоване власне чи надане особі у користування приміщення, біля входу до такого приміщення, не вважається рекламою (ч. 6 ст. 9 Закону No 270).
Зовнішня реклама — реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях — рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг. Розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах здійснюють на підставі дозволів (ст. 16 Закону No 270).
Читайте: "Міжнародна класифікація первинної медичної допомоги в практиці українських лікарів"
Якщо площа інформаційної вивіски перевищує 2,0 м2, вона вважається зовнішньою рекламою, яку можна розміщувати лише за спеціальним дозволом відповідно до окремого порядку, що затверджується розпорядженням виконавчого органу Київської міської державної адміністрації чи регіональних органів виконавчої влади.
Щоб отримати паспорт для розміщення вивіски, необхідно звернутися до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради або через центр надання адміністративних послуг районної в місті Києві державної адміністрації за місцем розташування об’єкта із такими документами:
- заява;
- кольоровий знімок місця розміщення (2 екземпляри 10 × 15 см);
- макет вивіски з прив’язкою до місця розміщення (2 екземпляри 10 × 15 см);
- ескіз вивіски (2 екземпляри 10 × 15 см);
- копія виписки заявника;копії документів на право власності та користування приміщенням;
- технічний паспорт;
- письмова згода власника;
- банківські реквізити;
- копія свідоцтва на знак товарів та послуг копія свідоцтва про взяття на облік платника податку.
Строк надання послуги — 15 днів, на два роки із продовженням строків.
Читайте: "Фінансування комунального некомерційного підприємства — медзакладу"
Важливо у всьому дотримуватися балансу: торговельна марка, розміщена на фасаді будівлі, має супроводжуватися вивіскою з інформацією, визначеною у Ліцензійних умовах, а реклама бренду або діяльності медичної установи має бути з позначенням юридичної особи, яка є власником торговельної марки, та найменуванням закладу охорони здоров’я, що надає медичні послуги.
Читайте більше: