Протипожежна безпека в медзакладі — основні питання контролю

Щоб успішно пройти перевірку пожежної безпеки у медичному закладі, потрібно проконтролювати впорядкованість всієї документації. Найперше йдеться про наказ щодо протипожежного режиму та інструкції для працівників. Читайте, що вже сьогодні керівник медзакладу може поліпшити у закладі.

Згідно з розпорядженням КМУ «Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки» від 20.09.2017 № 643-р. Державна служба з надзвичайних ситуацій у жовтні-грудні 2017 року проводить позапланові перевірки стану техногенної і пожежної безпеки у закладах охорони здоров’я зі стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності. У приватних медзакладах перевірки проводитимуть за поданням керівників цих закладів.

Пожежна безпека в медзакладі — основні питання контролюЧитайте: "Відпустки медичних працівників: складаємо графік на 2018-й рік!" 

Як керівнику контролювати пожежну безпеку

У закладах охорони здоров’я пожежну безпеку забезпечують за допомогою таких основних компонентів:

  • технічна система, що передбачає надійність обладнання, використання безпечних технологій, визначає обсяг вибухо- та пожежонебезпечних речовин, проектні рішення, впровадження систем виявлення та гасіння пожеж, розміщення обладнання тощо;
  • персонал, його підготовка, забезпечення регламентами і правилами роботи;
  • система управління.

Керівник закладу визначає обов’язки працівників щодо пожежної безпеки та призначає відповідальних за:

  • пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування;
  • утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.

Для цього він має видати окремий наказ. Обов’язки працівників щодо пожежної безпеки вказують у посадових інструкціях, обов’язках та положеннях про підрозділ.

Організаційні, технічні та інші заходи проводять щоб:

  • запобігти пожежам;
  • забезпечити безпеку людей;
  • знизити можливі збитки; зменшити негативні екологічні наслідки у випадку їх виникнення;
  • створити умови для термінового виклику пожежних підрозділів та успішного гасіння пожежі.

Пожежна безпека в медзакладі — основні питання контролюЧитайте: "Планування роботи медичного закладу"

Протипожежний режим у медзакладі: наказ

Протипожежний режим у медичному закладі визначають локальним наказом або інструкцією. З цим документом медпрацівників ознайомлюють на інструктажах або під час проходження пожежно-технічного мінімуму.

Інструкція для працівників охорони включає розпорядження про: 

  • обов’язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень;
  • порядок дій у разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту;
  • кого з працівників викликають у нічний час у разі пожежі.

У працівників охорони має бути список працівників закладу. У ньому зазначають місце проживання, службовий, домашній (мобільний) телефон кожного працівника.

Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, проходять раз на рік перевірку знань нормативних актів з пожежної безпеки, а посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і раз на три роки — навчання та перевірку знань з пожежної безпеки.

Порядок проведення інструктажів та перевірок знань визначає керівник закладу на основі вимог нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту.

Перевірте, чи є у закладі у достатній кількості системи пожежної сигналізації, оповіщення, інші системи протипожежного захисту, первинні засоби пожежогасіння. Переконайтеся, що вони не мають пошкоджень і придатні до використання.

Необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння визначає відповідальний за пожежну безпеку у закладі окремо для кожного поверху та приміщення.

Утримання пожежних гідрантів передбачає:

  • технічне обслуговування;
  • поточний ремонт;
  • забезпечення вільного доступу;
  • утеплення (за необхідності);
  • утримання колодязів, у яких встановлені гідранти, у сухому стані;
  • очищення люків колодязів від сміття, снігу та льоду;
  • фарбування кришок люків у червоний колір; забезпечення покажчиками відповідно до Правил пожежної безпеки, ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір» та ГОСТ 12.4.026-76 «ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности»;
  • ведення документації згідно з журналом обліку перевірок джерел зовнішнього протипожежного водопостачання.

Атестація медичних працівників — 2025

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді