Повернення грошей за медпослуги пацієнту: коли таке можливо?
Запитання
Пацієнт вимагає повернути гроші. Як зафіксувати повернення? Як пересвідчитися, що він нікуди не поскаржиться?
Відповідь
Керівник закладу охорони здоров’я чи лікар, який займається приватною практикою, насамперед має уважно вивчити фактичні обставини скарги і підписану пацієнтом документацію. Відтак — вирішити, чи задовольняти претензії пацієнта, чи відмовити в цьому.
Доволі часто ліцензіати погоджуються повернути гроші пацієнту незалежно від того, на чиєму боці правда. Роблять це для того, аби уникнути подальшого розвитку або розголосу конфлікту, особливо якщо сума претензії для закладу або лікаря неістотна. Однак сам лише факт повернення коштів може не вплинути на розв’язання конфліктної ситуації або ж і взагалі матиме протилежний ефект. Якщо пацієнту повернуть гроші, він може вирішити, що заклад визнає свою помилку. А отже — вимагатиме відшкодувати ще й моральну шкоду.
Якщо все-таки вирішите задовольнити вимогу пацієнта, зафіксуйте факт повернення грошей у письмовому договорі або іншому документі. Бажано в ньому ще й детально описати, за які саме послуги (процедури) віддаєте кошти.
Читайте: "Права врачей: законодательство"
Повертати гроші потрібно тільки тій особі, якій надавали послугу. Хоча це видається очевидним, але на практиці часто виникають ситуації, коли від імені пацієнта кошти намагаються отримати його дружина або чоловік, родичі й навіть просто знайомі.
Пам’ятайте: ані договір, ані розписка, ні будь-який інший документ (навіть той, що містить фразу «претензій до закладу і до якості послуг не маю») не захищає ліцензіата від подальших претензій. Пацієнт має повне право поскаржитися до органів контролю або навіть звернутися до суду й вимагати додаткового відшкодування.
Читайте більше: