Чи надавати відповідь на скаргу родича померлого пацієнта

183
Автор
адвокат, партнер Юридичної фірми «STATUS», член Комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики України НААУ

Запитання

Син померлої пацієнтки подав скаргу про її неякісне лікування. Чи надавати відповідь на його скаргу?

Відповідь

Заклад охорони здоров’я зобов’язаний розглянути скаргу відповідно до законодавства. Утім, це питання має дві площини:

1. Розгляд скарг, як складник системи контролю якості.

2. Збереження лікарської таємниці.

Юридичний супровід роботи медзакладу: прораховуємо ризики

Медична рада закладу охорони здоров’я, МОЗ та/або управління охорони здоров’я здійснюють клініко-експертне оцінювання якості та обсягів медичної допомоги в певних випадках, зокрема:

Для того щоб виконати цю вимогу Порядку № 752, заклад охорони здоров’я мусить розглянути скаргу.

Якщо у скарзі пацієнт вимагає надати медичну інформацію, що становить лікарську таємницю, то тут врахуйте таке:

1. Чинне законодавство не містить норм, які чітко вказують на те, що зі смертю пацієнта зобов’язання зберігати лікарську таємницю припиняється.

2. Стаття 7 Закону України «Про поховання та похоронну справу» від 10.07.2003 № 1102‑IV визначає, що «держава гарантує конфіденційність інформації про померлого». Тож надавайте таку інформацію відповідно до Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XI.

3. Уповноважений Верховної Ради з прав людини в Листі від 25.01.2018 № 2/9‑К306655.17/26-131 вказав:

Увага! Із аналізу положень законодавства випливає, що відомості про померлу особу, яка була членом сім’ї або близьким родичем запитувача інформації про неї, які стосуються їхніх особистих майнових або немайнових відносин або пов’язані з подіями, що відбувалися в їхньому спільному житті, можуть розглядатися як персональні дані особи, яка запитує інформацію про померлу особу

Отже, інформацію про померлу особу маєте надавати членам її сім’ї, близьким особам і родичам, якщо така інформація необхідна їм для реалізації прав, свобод і законних інтересів. Умова — запитувач надав копії документів, які підтверджують родинний зв’язок із померлим. Тобто, щоб отримати медичну інформацію про померлого родича, запитувач мусить обґрунтувати необхідність отримати персональні дані та підтвердити родинний зв’язок.

Ефективний керівник медсестринського персоналу

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Публічна інформація в медзакладі: як відповідати на запити

Якщо медзаклад фінансується з державного або місцевого бюджету, будьте готові отримувати запити на оприлюднення інформації. Яку інформацію вважати публічною і як реагувати на запити, читайте в статті
2692

Зміни у соціальному страхуванні медичних працівників

Із 1 січня 2023 року в ЗОЗ не обов’язково має працювати комісія із соціального страхування. Відтепер рішення про призначення страхової виплати ухвалює страхувальник або уповноважені ним особи. Що ще змінилося у сфері соціального страхування у 2023 році? Розглянемо далі
8049