Електронний рецепт пошириться на всі зареєстровані в Україні рецептурні ліки, які входять у Державний реєстр лікарських засобів. МОЗ впроваджуватиме рішення поступово, з можливістю використання паперових рецептурних бланків за відсутності електроенергії чи звʼязку в медзакладі.
Як працювати з електронними направленнями
Механізм виписування е-рецептів знайомий лікарям, які вже видають їх пацієнтам у рамках програми реімбурсації «Доступні ліки», а також призначають антибіотики чи препарати знеболення. Водночас він буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
Команда Академії НСЗУ разом з експертами ДП «Електронне здоровʼя» за підтримки МОЗ підготували онлайн-курс «Особливості створення електронного рецепта. Курс для лікарів», доступний для навчання після самореєстрації.
Якщо ваш заклад уже має медичну інформаційну систему (МІС), працює з ЕСОЗ і виписує рецепти, — не потрібно ніяких додаткових кроків. Адже представники МІС попередять заклад про появу нових можливостей у системі.
Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте раніше не працював із модулем е-рецепта, необхідно звернутися до представників МІС та уточнити, чи мають вони необхідний модуль, чи планують впровадити його найближчим часом і коли проведуть навчання щодо роботи з новим функціоналом.
Якщо заклад не зареєстрований та ніколи не працював з ЕСОЗ:
- Оберіть МІС та укладіть з нею договір. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи — ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС»
- Зареєструйте заклад і керівника в ЕСОЗ. Для цього потрібна інформація про заклад, його ліцензія, активна поштова адреса і КЕП керівника закладу
- Верифікуйте заклад (у системі). Якщо всі дані внесли правильно, заклад буде успішно верифікований в ЕСОЗ. Якщо ж ні, отримаєте рекомендації, що робити
- Керівник може визначити уповноважену особу — адміністратора, спеціаліста з кадрів чи іншого працівника, який реєструватиме користувачів
- Зареєструйте працівників закладу в ЕСОЗ. Подбайте про забезпечення персоналу закладу КЕП для підтвердження дій у системі
- Розмістіть інформаційну наліпку «Призначаємо ліки за е-рецептом». Зробіть це в зоні, помітній для відвідувачів закладу, аби пацієнти знали про сучасні цифрові сервіси, які надає медзаклад
Загалом реєстрація медзакладу в ЕСОЗ проста, а підтримка МІС зорієнтує щодо того, як коректно та швидко внести дані до відповідних полів.
NB! Призначення ліків за е-рецептом в ЕСОЗ:
-
- Виписати е-рецепт може лікар будь-якої спеціальності державної чи приватної клініки або ж лікар-ФОП, незалежно від наявності договору з НСЗУ. Основна умова — пацієнт має бути зареєстрований в ЕСОЗ. Для цього необхідно знайти його у центральній базі даних і зареєструвати за потреби
- Лікар має сформувати новий візит пацієнта і внести дані про нього до медичної картки. Далі потрібно внести інформацію про призначення, обрати лікарський засіб за міжнародною непатентованою назвою, його кількість, дозування, тривалість лікування й спосіб вживання. Після цього — підтвердити призначення і переконатись, що пацієнт отримав номер рецепта і код його погашення
- За потреби чи на прохання пацієнта можна роздрукувати і видати інформаційну довідку. Вона не прирівнюється до рецепта, тож її не потрібно засвідчувати підписом і печаткою лікаря
Нагадаємо, до 31 березня всі аптеки та медзаклади мають підготуватися до відпуску рецептурних ліків за е-рецептом.
За матеріалами «Експертус Медзаклад»