Вийшов друком лютневий номер журналу «Управління закладом охорони здоров’я»

Шановні читачі! Вийшов друком лютневий номер (№ 2/2016) журналу «Управління закладом охорони здоров’я». Пропонуємо ознайомитися із найцікавішими його матеріалами: 

«Нові нормативні акти у сфері охорони здоров’я». У номері ви знайдете аналіз усіх важливих для організації роботи закладу охорони здоров’я нормативних актів, затверджених останнім часом.

«Зміни у пенсійному забезпеченні медичних працівників». Наприкінці грудня Парламент оновив норми пенсійного забезпечення. Зокрема, змінився порядок призначення пенсії за вислугу років працівникам галузі охорони здоров’я. Розглянемо разом, за яких умов тепер ці працівники можуть розраховувати на цей вид пенсії. Статтю доповнено таблицею, у якій вказано вік та дату народження, що дають право на пенсію за вислугу років.

«Пільгові путівки у світлі останніх змін у соціальному законодавстві України». У законодавстві щодо соціального захисту населення нещодавно відбулися важливі зміни. Зокрема, відтепер Фонд соціального страхування України зобов’язаний укладати угоди з лікувально-профілактичними закладами та окремими лікарями на обслуговування потерпілих на виробництві, а також угоди із санаторно-курортними закладами для обслуговування застрахованих осіб, яких направляють безпосередньо зі стаціонарів лікувальних закладів до реабілітаційних відділень. Про ці та інші нововведення читайте у статті.

«Алгоритм проведення експертизи тимчасової непрацездатності у закладі охорони здоров’я». Листок непрацездатності — це багатофункціональний документ, який є підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності. Згідно із законодавством України за порушення порядку видачі та оформлення листків непрацездатності лікарі несуть відповідальність. З’ясуємо всі нюанси проведення експертизи тимчасової непрацездатності, зокрема функціональні обов’язки лікуючого лікаря, завідувача відділення, ЛКК та заступника головного лікаря з ЕТН. Статтю доповнено зразком оформлення наказу «Про організацію та проведення експертизи тимчасової непрацездатності» з додатками до нього.

«Головний лікар: менеджер, клініцист чи управлінець?». Нині, на етапі активного розвитку вітчизняної галузі охорони здоров’я та переходу до клієнтоорієнтованого підходу, чимало дискусій точиться щодо функцій керівників закладів охорони здоров’я. Ми підготували для вас узагальнений матеріал щодо типів керівництва та найбільш ефективних у розрізі вітчизняної медицини управлінських практик.

«Створюємо назву закладу охорони здоров’я: практичні рекомендації». При виборі назви для закладу охорони здоров’я його засновники мають керуватися не лише маркетинговими принципами, а й законодавчими нормами, у тому числі — вимогами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики. З’ясуємо всі законодавчі нюанси, зокрема щодо правомірності використання позначення «клініка», на конкретних прикладах.

«Внутрішні комунікації у роботі персоналу лікувального закладу». Нині внутрішні комунікації у державних медичних закладах відбуваються за успадкованими з радянських часів командними механізмами, спроектованими для передавання повідомлень від керівництва до підлеглих. Якщо у адміністрації лікарні виникає запитання: чому ми постійно про це говоримо, але нічого не відбуваються, — то проблема, швидше за все, у недосконалих внутрішніх комунікаціях. У статті поговоримо про роль керівника лікувального закладу у побудові ефективних внутрішніх комунікацій.

«Оформлення наказу про прийняття медичного працівника на роботу за сумісництвом». Лікар працює на одну ставку і хоче у цій же лікарні працювати на 0,5 ставки за сумісництвом. Як правильно сформулювати наказ: «прийняти на 0,5 ставки за сумісництвом» чи «надати 0,5 ставки за сумісництвом»? Дізнайтеся, який порядок оформлення наказу про прийняття внутрішнього сумісника.

«Строк дії посадових (робочих) інструкцій: чи встановлено законодавством». Із листа до редакції: «Інспекція з праці зробила припис актуалізувати посадові та робочі інструкції, зауваживши, що ці документи застарілі, оскільки з часу їх затвердження минуло 5 років. Чи існує нормативний документ, в якому вказано строк дії посадових і робочих інструкцій? Чи потрібно перезатверджувати посадові інструкції у зв’язку зі зміною керівника закладу?». — Відповіді на ці запитання — у статті.

«Посадова інструкція уповноваженого з антикорупційної діяльності». Скористайтеся розробленою нашими експертами посадовою інструкцією Уповноваженого з антикорупційної діяльності, попередньо ознайомившись із коментарем розробників інструкції, у якому роз’яснено, які саме заклади мають упроваджувати посаду Уповноваженого, які його функції, а також наведено тлумачення до пунктів посадової інструкції.

«Компенсація за невикористану відпустку при звільненні». Загальновідомо: основний обов’язок закладу при звільненні працівника — розрахуватися з ним і виплатити належні кошти не пізніше, ніж у день звільнення. Не є винятком і компенсація за невикористану відпустку. З’ясуємо, як правильно розрахувати таку компенсацію.

«Щорічна додаткова відпустка працівникам наркологічного диспансеру». Працівникам наркологічного диспансеру передбачена щорічна додаткова відпустка тривалістю 25 календарних днів. З’ясуємо, чи мають право на таку відпустку молодша медична сестра, інспектор із кадрів та завідувачка господарством.

«Пільги та компенсації інженеру, який здійснює контроль за бактерицидними випромінювачами у закладах охорони здоров’я». В обласному фтизіопульмонологічному центрі інженер зобов’язаний вести контроль за бактерицидними випромінювачами у самому закладі, а також у всіх протитуберкульозних закладах області. Робота виконується в умовах підвищеного ризику для здоров’я (наявність мікобактерій туберкульозу, ультрафіолетового випромінювання), підвищеного нервово-емоційного та інтелектуального навантаження). Про пільги, належні такому працівнику, розповідає наш експерт.

Перелік зразків та документів, наведених у журналі «Управління закладом охорони здоров’я» № 2/2016

  • Інструкція про порядок надання медичної допомоги, видачі і реєстрації листків непрацездатності громадянам, які не прикріплені до закладу охорони здоров’я   
  • Інструкція про порядок обліку, зберігання та використання бланків листків непрацездатності       
  • Критерії обгрунтованості видачі (продовження) листків непрацездатності    
  • Межі відповідальності медичних працівників за порушення порядку видачі (продовження) та оформлення документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян     
  • Наказ «Про організацію та проведення експертизи тимчасової непрацездатності»   
  • План роботи лікарсько-консультативної комісії  
  • Положення про лікарсько-консультативну комісію        
  • Приклади деяких внутрішніх комунікативних активностей у лікувальному закладі 
  • Програма підвищення кваліфікації із питань експертизи тимчасової непрацездатності        
  • Сума часткової оплати вартості путівки застрахованою особою

Атестація медичних працівників — 2025

Статті за темою

Усі статті за темою

Антибіотикотерапія: коли доцільно призначати та як уникнути побічних реакцій

18 листопада розпочинається Всесвітній тиждень обізнаності про антибіотики. З’ясуйте, за яких умов доцільно призначати антибіотиотерапію та як мінімізувати ризики для пацієнта
128885

Ботулізм: симптоми, лікування та профілактика

Просвітницька робота серед пацієнтів має важливе значення для профілактики смертельно небезпечних хвороб. Медичні праціники мають знати симптоми ботулізму і ділитися інформацією пацієнтами
10342

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді