1. Що робити, якщо не приходить смс із номером е-направлення?
Смс з електронним направленням приходить пацієнту на номер, який він указав у декларації з лікарем, нагадують в НСЗУ. Якщо під час укладення декларації обрали інший спосіб автентифікації, то система не зможе відправити направлення на мобільний телефон, адже не знає цього номера.
Як оплачувати працю медперсоналу в 2022 році
Якщо пацієнт зазначав у декларації номер телефону, а повідомлення все одно не приходять, слід перевірити, який номер використовується для автентифікації пацієнта. Це може зробити:
- пацієнт — адже номер вказаний у паперовому примірнику декларації
- лікар — для цього він надсилає спеціальний запит в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), а у відповідь побачить зашифрований номер телефону пацієнта
Якщо номер потребує заміни або не актуальний, змініть метод автентифікації:
- одразу на прийомі — якщо пацієнт має доступ до нового номера телефону
- онлайн через електронну форму на сайті НСЗУ — якщо номер телефону втрачено
Щоб подати запит, укажіть прізвище, ім’я та по батькові, дату народження, ідентифікаційний номер, документ, що посвідчує особу, його серію та номер. А також накладіть кваліфікований електронний підпис.
За цим запитом пацієнта НСЗУ змінює налаштування, щоб з’явилася можливість оновити номер телефону. Перевірити статус поданого запиту можна за допомогою сервісу «Перевірка стану запиту» на сайті НСЗУ. Для цього введіть реєстраційний номер запиту.
Коли запит буде виконаний і попередній номер телефону анулюється, пацієнт має звернутися до лікаря, з яким укладав декларацію, й оновити свій номер телефону.
2. Що робити якщо пацієнт у helsi або іншому пацієнтському застосунку медичної інформаційної системи бачить записи про візити до лікарів, яких насправді не було?
Багато пацієнтів користуюся спеціальними застосунками медичних інформаційних систем, як-от helsi чи інші. За їх допомогою можна:
- записатися на прийом до лікаря
- переглянути попередні візити тощо
Іноді пацієнтські сервіси відображають візити, яких насправді не було. Але дані із такого застосунку не тотожні до тих, що внесені до ЕСОЗ в електронну картку пацієнта.
Якщо пацієнт вважає, що виявив неправильні дані, НСЗУ радить направити його до керівника закладу охорони здоров’я по роз’яснення. Якщо недостовірні дані справді внесені до ЕСОЗ, пацієнт має право вимагати від керівника лікарні виправити ці дані. Адже внесення неправдивих даних — це порушення умов договору між закладом та НСЗУ.
Медичні записи може виправити лише той лікар, який їх зробив. І відповідальність за внесені дані та їх коректність несе лікар, який їх зробив. Саме він скріплює їх своїм електронним підписом, засвідчуючи правдивість.
3. Чи може лікар виписати направлення онлайн, без особистого прийому пацієнта?
У більшості випадків, щоб отримати електронне направлення на медичну послугу, пацієнт має прийти на прийом до лікаря особисто. Лікар огляне пацієнта і з’ясує, чи є клінічні показання, щоб виписати направлення, і на яку саме медичну послугу.
Лікар, який спостерігає пацієнта із хронічним захворюванням і розуміє його потреби, може виписати направлення онлайн. Наприклад, пацієнти з цукровим діабетом мають постійно контролювати рівень глюкози в крові за допомогою аналізу на глікований гемоглобін. Здавати аналіз безоплатно вони можуть тільки за наявності е-направлення. У такому випадку лікуючий лікар може виписувати направлення на аналіз навіть дистанційно без особистого прийому.
Але якщо ж це перша комунікація і невідомо, чи насправді пацієнту потрібне саме це обстеження чи консультація, виписати направлення онлайн неможливо.
Нагадаємо, раніше НСЗУ продовжила строк приймання документів ЗОЗ на перевірку до 21 грудня.
За матеріалами фейсбук-сторінки НСЗУ