Заклади, які вже підключилися до системи «Електронне здоров’я», зрозуміли, що МІС стає «мозком» закладу. Вона дає змогу надсилати дані до центрального компонента системи, вести електронні картки пацієнтів, заповнювати звіти тощо.
А для тих, хто тільки вирішує, яку МІС обрати, розкажемо, на які критерії звертати увагу.
Запрацювала електронна медична карта України
Організаційні моменти
Керівник сам вирішує, яку функціональність МІС йому обрати, аби автоматизувати робочі процеси в закладі. Також він має знати стратегію управління, глибину інформатизації, щоб за необхідності обрати додаткові інструменти чи сервіси.
• вести персоніфікований облік лікарських призначень;
• отримати цілодобовий доступ до результатів лабораторних досліджень тощо.
Перш ніж купувати МІС, рекомендуємо спочатку зважити можливості закладу, а вже потім — потреби. Проаналізуйте оснащення та вимоги для кожної з МІС, рівень технічних навичок персоналу та інші деталі.
Зразки планів на 2020-й: скачайте
Чітко визначте, що саме в роботі закладу потрібно автоматизувати та яку інформацію плануєте зберігати й обробляти в електронному вигляді.Дізнайтеся про відповідальність МІС і закладу щодо обробки персональних даних та медичної інформації.
З огляду на можливості й потреби закладу доберіть необхідний функціонал МІС. А відтак переконайтеся, що персонал зможе правильно його використовувати.
Як підключитися до системи "Електронне здоров'я"
Функціональні можливості
Із різними МІС можна по-різному налаштувати бізнес-процеси в закладі. Зокрема, по-новому організувати:
- управління структурою організації та персоналом;
- робоче місце керівника;
- електронну реєстратуру та автоматизований запис на прийом;
- медичний і загальний документообіг;
- облік платних послуг, склади та облік лікарських засобів;
- контакт-центр;
- сервер накопичення медичних зображень;
- договірну діяльність;
- систему страхування та облік страхових послуг тощо.
МІС може сформувати звіт, організувати статистичну вибірку за необхідними характеристиками тощо.
Далі розглянемо технічні питання роботи МІС.
Технічні характеристики
Якщо ви вже визначилися з конкретною системою й обрали свій функціонал, попіклуйтеся про технічне забезпечення. Адже в закладі має бути все необхідне апаратне обладнання, аби підключитися до електронної системи eHealth та роботи з МІС.
ПЕРЕВАГИ МІС HEALTH24
Після цього оберіть архітектуру МІС, яка вас улаштує. Усього їх три:
- хмарна;
- клієнт-серверна;
- гібридна.
Від того, яку саме архітектуру встановить заклад, залежить необхідність створення серверної/комунікаційної кімнати.
Хмарна МІС передбачає, що всі дані одразу зберігатимуться в «хмарі», тобто віддалено. Ця технологія дає змогу використовувати програмне забезпечення як онлайн-сервіс.
Хмарна МІС обійдеться дешевше, адже вам не доведеться купувати й установлювати серверне обладнання. До того ж служба підтримки МІС не муситиме виїжджати до закладу, а тому відреагує на запити швидше.
Установити та налаштувати програмне забезпечення для хмарної МІС можна через веб-інтерфейс із будь-якого робочого місця, а підтримку надає розробник МІС централізовано.
Клієнт-серверна МІС потребує більше затрат. Аби її установити, заклад повинен мати належне оснащення й підтримку серверної та комунікаційної кімнати. Вона має бути забезпечена стабільним інтернет-зв’язком або джерелом безперебійного живлення.
Налаштовувати програмне забезпечення для такої системи треба на кожному робочому комп’ютері або по всій інфраструктурі одночасно.
Гібридна архітектура поєднує хмарні та клієнт-серверні технології одночасно.