НСЗУ надала 6 порад лікарям, щоб досягнути колегіальності

Блок під заголовком новини 1Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Медична справа. Новини! Тут про зміни без води і стресу

Четвертий текст із серії «Етика для лікаря» НСЗУ присвятила колегіальності. А отже, навчає медичних працівників, як досягнути співробітництва і єдності, довіри й взаємоповаги, коли вирішуватимете складні питань діагностики та лікування пацієнтів

⚡ Як оплачувати працівникам лікарняний у зв’язку із самоізоляцією

Здорова робоча атмосфера у колективі допомагає лікарям та лікаркам, медичним сестрам і братам залишатися в ресурсі, гідно відповідати на професійні виклики та сприяти успіху свого закладу, переконані в НСЗУ. Підтримку та натхнення надають колеги.

НСЗУ надала 6 порад лікарям, щоб досягнути колегіальності

✅✅✅ Зарплата медсестер в 2021 році: приклади та робочі ситуації

«Колегіальність — це співробітництво і єдність, довіра й взаємоповага у вирішенні складних питань діагностики та лікування пацієнтів. Принцип колегіальності базується на повазі до будь-якої думки під час надання медичної допомоги, незалежно від статусу лікаря, віку, національності тощо. А також на толерантності та рівності», — йдеться в повідомленні.

Колегіальність, згідно з четвертим розділом Етичного кодексу лікарів України, передбачає:

  • доброзичливе ставлення до колег
  • повагу до своїх вчителів
  • неможливість публічної дискредитації професійної кваліфікації іншого лікаря
  • коректні форми фахових зауважень колегам

«Медичний колектив — це не тільки лікарі. Це — і середній, і молодший медичний персонал, і адміністративно-господарський. Взаємна повага, чесність, ввічливість один до одного в колективі, незалежно від посади та виду діяльності сьогодні є запорукою успішного робочого процесу», — нагадали в НСЗУ.

Щоб досягнути колегіальності, НСЗУ радить:

  1. Підтримувати нових співробітників і коректно навчати тих, хто не має досвіду. Лікарські помилки — обговорювати і виправляти, але все згідно з вимогами лікарської етики.
  2. Не допускати зневажливих висловлювань про своїх колег за їхньої відсутності і тим більше в присутності пацієнтів та їхніх родичів. Якщо виникає потреба скасувати призначення іншого лікаря, коректно поясніть необхідність цього рішення пацієнту. Не принижуйте авторитет колеги.
  3. Молодшим лікарям — поважати авторитет старших, і навпаки.
  4. Не ігнорувати порад колег, хоч би як ви були впевнені у власній теоретичній підготовці. У клінічній практиці велике значення має саме практика.
  5. Тримати у фокусі, що запитати поради і перекласти відповідальність та професійні обов’язки на колегу — різні речі.
  6. Пам’ятати: колегіальність — це не про перевагу медичного працівника над пацієнтами. Якщо медик йде до іншого лікаря за обстеженням чи призначенням, то він вже не лікар, а пацієнт.

У період швидкої трансформації системи охорони здоров’я велике значення має взаємодія між усіма ланками медичної сфери, нагадали в НСЗУ. Тут важлива як злагоджена співпраця між самими медичними працівниками так і допомога пацієнту, якого направляють в інший заклад чи інше відділення лікарні.

«Колегіальність — це те, наскільки злагоджено працює ваш медичний заклад і чи відчуваєте ви себе комфортно та на своєму місці поруч з колегами», — підсумували в НСЗУ.

Нагадаємо, раніше в НСЗУ порадили, як установити контакт між маленьким пацієнтом та дитячим лікарем.

За матеріалами фейсбук-сторінки НСЗУ

додаток

Зміни ліцензійних умов провадження діяльності з обігу підконтрольних речовин

Статті за темою

Усі статті за темою

Фінансування БПР медичних працівників

Як держава фінансує безперервний професійний розвиток працівників сфери охорони здоров’я? Чи змінився розмір відшкодування, хто може на нього розраховувати? Читайте про це у статті
11512

Підвищення кваліфікації медичних працівників у Вищій школі безперервного професійного розвитку

Хочете опанувати нові знання, розібратися в складних питаннях медичного законодавства та підвищити кваліфікацію? Обирайте електронний навчальний курс та проходьте навчання онлайн у Вищій школі БПР
113864

Електронний навчальний курс від Вищої школи БПР «Національна сертифікація з управління стоматологією — 2026»

В умовах високої конкуренції та стрімких змін у галузі підвищуйте рівень своїх знань, удосконалюйте управлінські навички. У пригоді стане електронний навчальний курс від Вищої школи БПР
1966

Електронний навчальний курс від Вищої школи БПР «Національна сертифікація керівників комунальних медзакладів — 2026»

Після навчання ви успішно проходитимете перевірки держорганів, не матимете проблем із ліцензією, пацієнтами та працівниками вашого закладу
14550

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді