МОЗ винесло на громадське обговорення проєкт наказу «Про затвердження Порядку видачі, продовження та обліку документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність»
МОЗ розробило проєкт наказу, проконсультувавшись з Мінсоцполітики, ФСС та Пенсійним фондом.
Для чого
Порядок видачі документів, які засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, необхідно оновити, щоб регламентувати правила внесення даних про лікарняні в Електронний реєстр листків непрацездатності.
Запровадження нового порядку видачу листків непрацездатності з застосуванням вебсервісу — тимчасове рішення. Згодом функціонал медичних висновків про тимчасову непрацездатність повноцінно реалізують в центральній базі даних ЕСОЗ.
Коли
Запровадження електронних лікарняних відбуватиметься у два етапи:
спрощена система — лікарі зможуть вносити інформацію про тимчасову непрацездатність пацієнта на сайті Пенсійного фонду України. Надалі дані передаватимуть відповідним службам | імовірно, запрацює до кінця цього літа |
повноцінна система | планують запровадити наприкінці 2020—на початку 2021 року |
Що потрібно
Щоб видавати листки непрацездатності, використовуючи Електронний реєстр листків непрацездатності:
- закладу достатньо бути підключеним до мережі інтернет, зайти в кабінет за посиланням, розміщеним на офіційному сайті Пенсійного фонду
- лікуючому лікарю — матикваліфікований електронний цифровий підписі внести свої дані під час першого входу в електронний кабінет
Електронний реєстр листків непрацездатності та вебсервіс для нього вже створені, тому витрачати гроші на розроблення вебфункціоналу не потрібно. Гроші треба лише на навчання персоналу та здійснення організаційних заходів.
Запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності: переваги
Сфера інтересів | Переваги |
Держава | - економія коштів, що витрачаються на закупівлю бланків лікарняних
- можливість побудови ризик-орієнтованої системи аналізу видачі листків непрацездатності, що дасть можливість знизити корупційні можливості необґрунтованої видачі листків непрацездатності
- можливість опрацювання статистики щодо виданих і оплачених листків непрацездатності для систематизації, накопичення та обробки статистичних даних
|
Заклад | - спрощення контролю за виданими та подовженими в межах конкретного закладу листками непрацездатності
- відсутність необхідності зберігати та обліковувати бланки листків непрацездатності
- можливість покласти обов’язки видачі електронних лікарняних на уповноважену особу закладу, звільнивши так час лікаря для виконання власне експертизи непрацездатності
|
Лікар | - не бере участі в обліку бланків листків непрацездатності
- може бачити всі лікарняні, що видавав/продовжував у своєму електронному кабінеті
|
Пацієнт | - інформація щодо тимчасової непрацездатності автоматично передається роботодавцю та фіксується в реєстрі, не треба користуватися паперовими документам
|
Як долучитися до громадського обговорення
Надсилайте пропозиції та зауваження щодо проєкту наказу протягом 15 днів з дати публікації (10.07.2020):
- у письмовому вигляді — на поштову адресу — вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Директорат медичних послуг, тел. 044 254 04 11
- електронному вигляді — на електронну адресу [email protected]
Усі підрозділи медичного підприємства розробляють номенклатуру справ на наступний рік до 15 листопада поточного року. За якими принципами складати та як оформити документ? Читайте в статті
З'ясуйте, як скласти та оформити виробничу характеристику працівнику з інвалідністю для надання до ЛКК на МСЕК
Які нормативні документи регулюють електронні лікарняні — 2024, який покроковий алгоритм оформлення електронного лікарняного? Читайте про це в статті
Паперовий документообіг залишився в минулому. Як лікарю первинки направити пацієнта до вузького спеціаліста? Як виписати направлення в стаціонар або на додаткові обстеження? Про це і не тільки — у статті
З’ясуйте нюанси заповнення усіх розділів форми первинної облікової документації № 025/о та скачайте медичну карту амбулаторного хворого