МОЗ рекомендує обрати найбільш зручний для вашого закладу та ситуації на місцевому рівні варіант організації допомоги на первинній ланці в позаробочі години з урахуванням:
- особливостей розміщення населення на території, її розміру;
- вікового складу пацієнтів;
- мережі медзакладів та того, які послуги вони можуть надавати на місці;
- причин звернень населення за ПМД, їх структури і часу;
- ресурсів, зокрема кадрових.
НОВЕ: договори для вторинної медичної допомоги у 2019 році
В МОЗ пропонують налагодити налагодити проблему прийому пацієнтів в позаробочі години декількома способами:
1) розширити години роботи медзакладу первинної ланки таким чином:
- складанням відповідних графіків змінності медперсоналу;
- запровадженням вечірніх чергувань у межах норм робочого часу;
- поділом робочого часу медперсоналу на частини;
2) додатково платити за надурочну роботу, роботу у святкові та вихідні дні;
3) додатково винайняти персонал для роботи у неробочі дні;
4) закуповувати послуги з надання ПМД у неробочий час;
5) залучати медзаклади спеціалізованої медичної допомоги.
Зауважте: мова йде не про допомогу при невідкладних станах!
Окрім того методрекомендації дають пояснення терміну. «Безперервне надання послуг ПМД» — це не цілодобова допомога, а модель організації надання ПМД кожному пацієнту через координацію роботи інших медслужб, якщо з якоїсь причини сімейний лікар не може її надати з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта.
Як перетворити заклад вторинки на КНП. Покрокова інструкція
Зменшенню частоти звернень пацієнтів у позаробочий час може сприяти консультування телефоном, телемедичне консультування, спеціалізовані веб-сайти, ІТ-додатки для пацієнтів, організаційні рішення з підтримки ПМД на національному та місцевому рівнях.
Незважаючи на те, що методрекомендації наводять різні моделі вирішення такої проблеми, зокрема розвинутими системами охорони здоров’я, не існує одного універсального рішення, у кожному випадку треба враховувати умови та обирати найкраще для своїх пацієнтів та медперсоналу.