Нові методрекомендації від МОЗ: як надати допомогу, якщо закінчилися години прийому?

На заміну застарілих методрекомендацій «Організація надання невідкладної медичної допомоги у центрі первинної медико-санітарної допомоги», В МОЗ ухвалили нові — «Організація надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому пацієнтів». Розберемося, яким чином організувати надання допомоги обслуговуваному населенню після закінчення годин прийому пацієнтів.

МОЗ рекомендує обрати найбільш зручний для вашого закладу та ситуації на місцевому рівні варіант організації допомоги на первинній ланці в позаробочі години з урахуванням:

  • особливостей розміщення населення на території, її розміру;
  • вікового складу пацієнтів;
  • мережі медзакладів та того, які послуги вони можуть надавати на місці;
  • причин звернень населення за ПМД, їх структури і часу;
  • ресурсів, зокрема кадрових.

НОВЕ: договори для вторинної медичної допомоги у 2019 році

В МОЗ пропонують налагодити налагодити проблему прийому пацієнтів в позаробочі години декількома способами:

1) розширити години роботи медзакладу первинної ланки таким чином:

  • складанням відповідних графіків змінності медперсоналу;
  • запровадженням вечірніх чергувань у межах норм робочого часу;
  • поділом робочого часу медперсоналу на частини;

2) додатково платити за надурочну роботу, роботу у святкові та вихідні дні;

3) додатково винайняти персонал для роботи у неробочі дні;

4) закуповувати послуги з надання ПМД у неробочий час;

5) залучати медзаклади спеціалізованої медичної допомоги.

Зауважте: мова йде не про допомогу при невідкладних станах!

Окрім того методрекомендації дають пояснення терміну. «Безперервне надання послуг ПМД» — це не цілодобова допомога, а модель організації надання ПМД кожному пацієнту через координацію роботи інших медслужб, якщо з якоїсь причини сімейний лікар не може її надати з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта.

Як перетворити заклад вторинки на КНП. Покрокова інструкція

Нові методрекомендації від МОЗ: як надати первинну допомогу пацієнту, якщо закінчилися години прийому?
Фаїна Іскрижицька, експерт Експертус Головбух
Поговоримо про кадрові питання, передавальний акт, ліквідаційний баланс та багато іншого під час перетворення закладу на КНП

Зменшенню частоти звернень пацієнтів у позаробочий час може сприяти консультування телефоном, телемедичне консультування, спеціалізовані веб-сайти, ІТ-додатки для пацієнтів, організаційні рішення з підтримки ПМД на національному та місцевому рівнях.

Незважаючи на те, що методрекомендації наводять різні моделі вирішення такої проблеми, зокрема розвинутими системами охорони здоров’я, не існує одного універсального рішення, у кожному випадку треба враховувати умови та обирати найкраще для своїх пацієнтів та медперсоналу.

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Статті за темою

Усі статті за темою

Гемофілія: симптоми, класифікація, лікування

Клінічні прояви, класифікація, діагностика та лікування: до Всесвітнього дня гемофілії 17 квітня читайте та скачуйте протокол медичної допомоги при цьому захворюванні
5547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді