Як запровадити СОП у стоматології
♔ PREMIUM-курс для керівника стоматології
Для стоматологій важливий третій рівень документації за ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» — процедури (стандартні операційні процедури; далі — СОП).
Мета СОПів — стандартизувати робочі процеси закладу, які повторюються, щоб знизити ризики порушення послідовності функціональних дій, людський чинник та підвищити якість робочих процесів.
У закладах затверджують СОПи, за якими надають медичні послуги, проводять лабораторні дослідження, сестринські маніпуляції, працюють із лікарськими засобами та медичними виробами.
✅✅✅ Перевірки стоматологій з питань праці: хто перевіряє і чи має на це право
Яку інформацію прописувати у СОПах
Вкажіть у СОПах послідовність дій:
- як провести те чи те лабораторне дослідження
- як персоналу оброблювати руки
- як навчати персонал
- як прибирати приміщення ЛПЗ (поточні/генеральні прибирання)
- як поводитися з медичними відходами тощо
NB! Загальноприйнятої форми СОПу немає. Тож створіть власний шаблон, зручний для роботи вашого закладу, за рекомендаціями із ISO 9001:2015.
Обов’язково зазначайте в СОПі:
- назву процедури
- ідентифікацію
- номер
- версію
- номер сторінки та загальну кількість сторінок
Які переваги СОПів для роботи керівника
Які особливості розроблення СОПів
Основним користувачем СОПів є лінійний працівник (медсестра, санітарка тощо), тому документ складайте простою і зрозумілою мовою, уникайте складних слів та виразів. Описуйте процедуру детально, щоб запобігти помилкам від різночитання чи «пробілів».
СОПи розробляє компетентний керівник або відповідальна особа. До цього процесу залучіть і персонал, який безпосередньо бере участь в етапах репроцесингу.
✎ Кожен етап процесу, кожен пункт СОПу узгоджуйте з працівником, який виконує ту чи ту операцію.
Як запровадити СОП
Щоб запровадити СОП:
- видайте наказ про необхідність розробити СОПи та визначте відповідальних осіб
- вивчіть нормативно-правові документи й медичну літературу за тематикою СОП
- складіть СОП за затвердженим по вашому закладу шаблоном
- упровадьте пробну СОП і виявіть недоліки
- усуньте недоліки та затвердьте остаточний варіант СОПу локальним наказом
Затверджені СОПи допоможуть новим працівникам легше адаптуватися до роботи, адже вони виконуватимуть її за чіткими інструкціями.
⭐ Кадрові питання ⭐ Ліцензування медичної практики ⭐ Перевірки ⭐ Якість медичної допомоги ⭐ Правові питання в роботі керівника ⭐ Санепідрежим ⭐ Прибутки стоматології