1 березня клінічні протоколи втратять чинність. Чим керуватися?
Щоб удосконалити організацію заходів із протидії COVID-19, МОЗ ухвалило накази:
- «Деякі питання епідеміологічного нагляду (спостереження) за поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 30.11.2020 № 2764
- «Про затвердження Змін до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)» від 07.01.2021 № 10
Ці накази передбачають зміни у веденні паперових форм первинної облікової документації № 058/о та № 060/о.
Кому робити тест на COVID-19: три нові вимоги МОЗ
Нові вимоги до реєстрації COVID-19
Раніше медпрацівники у разі випадків підозр на інфікування або підтверджених діагнозів захворювання на COVID-19 повинні були:
- заповнити форми № 058/о «Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення» та № 060/о «Журнал обліку інфекційних захворювань»
- повідомити телефоном лабораторний центр МОЗ
- повідомити керівництво закладу
Тепер на період дії карантину та протягом 30 днів після його закінчення замість ведення цих форм медики мають:
- вносити відповідні електронні медичні записи до Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я
- інформувати керівництво закладу охорони здоров’я
З ЕСОЗ відомості автоматизовано передаватимуться до електронної інтегрованої системи спостереження за захворюваннями.
NB! Умова, за якої медики повинні дотримуватись такого алгоритму, — наявність відповідної технічної можливості. Окремої програми реєстрації COVID-19 немає.
Технічна можливість виникає, коли ЗОЗ чи ФОП укладають відповідний договір з оператором електронної медичної інформаційної системи (МІС), яка відповідає технічним вимогам НСЗУ. Інформація про це — на сайті ЕСОЗ.
Скільки часу на реєстрацію коронавірусу
Інформацію в Реєстр слід внести:
- в день надання медичних послуг
- не пізніше наступного робочого дня з дня надання послуги — якщо здійснюєте медичне обслуговування не за місцем медичної практики
- не пізніше ніж на п’ятий робочий день після того, як усунули технічну несправність або після появи технічної можливості в системі — якщо не маєте доступу до МІС або з технічних причин не можете обмінятися даними між МІС та центральною базою даних системи
✎ Адміністратори ЦБД системи мають опублікувати повідомлення про усунення технічних несправностей на сайті системи.
Дії надавачів медпослуг
Керівництво медзакладів має забезпечити своєчасне виконання нововведень.
1. ЗОЗ і ФОП, які уклали договори з НСЗУ, повинні забезпечити обов’язкове ведення електронних медичних записів в ЕСОЗ щодо виявлення та лікування COVID-19 згідно з нормативно-правовими документами та рекомендаціями НСЗУ. Це слід зробити незалежно від наявності договору на пакет із лікування COVID-19.
Такий функціонал мають усі МІС, які використовують у закладах. Однак не всі заклади його застосовують. За статистикою, в електронну систему вносять лише 65% випадків. Ці показники не дають змоги прогнозувати показники для протидії COVID-19, зокрема планувати фінансування.
2. ЗОЗ і ФОП, які отримали ліцензію на медпрактику і не укладали договори з НСЗУ, повинні:
- перейти за посиланням
- обрати МІС
- укласти з МІС договір
- за наданими МІС інструкціями зареєструвати —
- юридичну особу
- місця надання послуг
- працівників
Коли НСЗУ верифікує внесені відомості, медзаклади починають вести електронні медичні записи відповідно до наданих інструкцій.
МОЗ за два кроки скасував усім «набридлі та непотрібні папірці» — імовірно, аби полегшити роботу лікарів