Як по-новому реєструвати випадки COVID-19

UA RU
МОЗ офіційно повідомило, що з 25 січня 2021 року настала технічна можливість в ЕСОЗ та електронній інтегрованій системі спостереження за захворюваннями реєструвати підозри і випадки COVID-19 за новими вимогами

1 березня клінічні протоколи втратять чинність. Чим керуватися?

Як із 25 січня реєструвати COVID-19Дії надавачів медпослуг

Щоб удосконалити організацію заходів із протидії COVID-19, МОЗ ухвалило накази:

  • «Деякі питання епідеміологічного нагляду (спостереження) за поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 30.11.2020 № 2764
  • «Про затвердження Змін до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)» від 07.01.2021 № 10

Ці накази передбачають зміни у веденні паперових форм первинної облікової документації № 058/о та № 060/о.

Кому робити тест на COVID-19: три нові вимоги МОЗ

Як по-новому реєструвати випадки COVID-19

Скачати

Нові вимоги до реєстрації COVID-19

Раніше медпрацівники у разі випадків підозр на інфікування або підтверджених діагнозів захворювання на COVID-19 повинні були:

  • заповнити форми № 058/о «Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення» та № 060/о «Журнал обліку інфекційних захворювань»
  • повідомити телефоном лабораторний центр МОЗ
  • повідомити керівництво закладу

Тепер на період дії карантину та протягом 30 днів після його закінчення замість ведення цих форм медики мають:

  • вносити відповідні електронні медичні записи до Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я
  • інформувати керівництво закладу охорони здоров’я

З ЕСОЗ відомості автоматизовано передаватимуться до електронної інтегрованої системи спостереження за захворюваннями.

NB! Умова, за якої медики повинні дотримуватись такого алгоритму, — наявність відповідної технічної можливості. Окремої програми реєстрації COVID-19 немає.

Технічна можливість виникає, коли ЗОЗ чи ФОП укладають відповідний договір з оператором електронної медичної інформаційної системи (МІС), яка відповідає технічним вимогам НСЗУ. Інформація про це — на сайті ЕСОЗ.

Скільки часу на реєстрацію коронавірусу

Інформацію в Реєстр слід внести:

  • в день надання медичних послуг
  • не пізніше наступного робочого дня з дня надання послуги — якщо здійснюєте медичне обслуговування не за місцем медичної практики
  • не пізніше ніж на п’ятий робочий день після того, як усунули технічну несправність або після появи технічної можливості в системі — якщо не маєте доступу до МІС або з технічних причин не можете обмінятися даними між МІС та центральною базою даних системи

✎ Адміністратори ЦБД системи мають опублікувати повідомлення про усунення технічних несправностей на сайті системи.

Дії надавачів медпослуг

Керівництво медзакладів має забезпечити своєчасне виконання нововведень.

1. ЗОЗ і ФОП, які уклали договори з НСЗУ, повинні забезпечити обов’язкове ведення електронних медичних записів в ЕСОЗ щодо виявлення та лікування COVID-19 згідно з нормативно-правовими документами та рекомендаціями НСЗУ. Це слід зробити незалежно від наявності договору на пакет із лікування COVID-19.

Такий функціонал мають усі МІС, які використовують у закладах. Однак не всі заклади його застосовують. За статистикою, в електронну систему вносять лише 65% випадків. Ці показники не дають змоги прогнозувати показники для протидії COVID-19, зокрема планувати фінансування.

2. ЗОЗ і ФОП, які отримали ліцензію на медпрактику і не укладали договори з НСЗУ, повинні:

  • перейти за посиланням
  • обрати МІС
  • укласти з МІС договір
  • за наданими МІС інструкціями зареєструвати —
    • юридичну особу
    • місця надання послуг
    • працівників

Коли НСЗУ верифікує внесені відомості, медзаклади починають вести електронні медичні записи відповідно до наданих інструкцій.

Атестація медичних працівників — 2025

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді