Організація роботи дієтсестри: обов’язки та права

Дізнайтеся про основні аспекти роботи дієтсестри у медзакладі, ознайомтеся з докладним переліком обов’язків цього персоналу та вимоги до цієї посади відповідно до законодавства.

На посаду медсестри з дієтичного харчування може бути призначений медпрацівник з неповною або базовою вищою освітою, яка дає право випускникам працювати медсестрами чи акушерками. Та головне,  дієсестра повинна  отримати спеціалізацію з лікувального харчування. Згідно з законодавством, вимагати від дієтсестри конкретного стажу роботи роботодавці не повинні.

Дієтсестра функціонально підпорядкована лікарю-дієтологу. Проте бувають випадки, коли такої посади у штаті лікарні не передбачається. У такому разі дієтсестра відповідає за організацію дієтотерапії самотужки.   

Організація роботи дієтсестри: обовязки та праваЧитайте: "Лікувальне харчування – організація в медзакладі"

Узагальнити коло обов’язків дієтсестри можна так – контроль за обігом продуктів харчування та дотриманням санепідрежиму у медзакладі.  

Обов’язки дієтсестри:

  • знання законодавчої бази у медичній галузі та у сфері роботи медзакладів;
  • знання власних прав та обов’язків, а також того, за що дієсестра відповідальна;
  • володіння номенклатурою терапевтичних дієт, що призначаються за різних патологічних станів, знання особливостей технології страв дієтотерапії,  норм вмісту харчових продуктів у стравах, знання особливостей умов зберігання та терміну придатності продуктів;
  • перевірка отриманих продуктів харчування щодо якості та харчової цінності;
  • щоденне створення меню-розкладки разом із завідувачем виробництвом під контролем лікаря-дієтолога;
  • контроль за якістю готових страв щодо їх органолептичних якостей;
  • контроль якості  готових страв лабораторними методами;
  • контроль за правильністю розподілу страв у структурних підрозділах, точність виконання призначень лікаря-дієтолога;
  • знання правил асептики та антисептики, принципів організації санітарно-протиепідемічного та лікувально-охоронного режимів, контроль дотримання санітарно-гігієнічних вимог  персоналом, що має доступ до продуктів харчування та страв;
  • проведення занять щодо питаннь харчування з молодшими медпрацівниками та такими, що задіяні у сфері харчуваннями;
  • оформлення меддокументації вчасно та відповідно до вимог;
  • проінформованість щодо результатів проведення профілактичних медичних оглядів персоналу, що має доступ до продуктів та готових страв.  Обмеження доступу  до роботи працівників, які не пройшли профогляд, а також осіб, що мають ознаки  гнійничкових, кишкових захворювань, ангіни та інших інфекційних захворювань;
  • проходження курсів підвищення кваліфікації пщонайменше 1 раз на 5 років.

Зміни у ліцензуванні медичної практики у 2024 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді