Як організувати консультування пацієнтів: правила

Консультування пацієнтів потрібно будувати не так на власному авторитеті, як на психологічних підходах. Адже важливо знайти "ключ" до кожного хворого, проявити емпатію та заохотити до активної співпраці з лікарем в боротьбі за своє здоров'я. Дізнайтеся про методи, які допоможуть в консультуванні пацієнтів.

Нині медичне консультування в тренді в усьому світі. Його розглядають як одну з ключових ланок медичного процесу. Тому лікарям будь-якого профілю не завадять добрі комунікативні навички, щоб консультування пацієнтів і подальше лікування були максимально ефективними. 

Як організувати консультування пацієнтів: правилаЧитайте: "Розбився ртутний термометр: алгоритм дій"

Насамперед з’ясуємо, що ж таке вміння спілкуватися — природний дар чи навички, яких людина набуває впродовж життя? Швидше за все, істина посередині. Є  люди, які є вправними співрозмовниками від природи. Вони здатні переконувати та надихати інших, не докладаючи до цього свідомих зусиль. Тому дійсно, не завжди і не для всіх необхідні усвідомленість і методична практика, щоб досягти успіху. Однак навіть сформовані звички часом підводять, що негативно позначається на результатах спілкування, успіху. Окрім того, цілком можливо опанувати навички спілкування з пацієнтом навіть тим лікарям, які не мають їх від природи. Тож розглянемо способи, які допоможуть ефективно проконсультувати пацієнтів у досить складних випадках.

Усвідомленість, самоконтроль і відпрацьовані навички здатні підвищувати ефективність будь-якого спілкування.

Лікарі мають бути особливо обачними, коли надають пацієнтам так звані «соціальні призначення». Наприклад, у роботі лікаря-гінеколога нерідкісні та обгрунтовані рекомендації на кшталт «у вашому випадку було б добре вагітніти і народжувати». Погодьтеся, йдеться не про курс лікування, а про рішення, яке безпосередньо вплине на всі сфери життя людини та її родини.

Як організувати консультування пацієнтів: правилаЧитайте: "Тарифні розряди медпрацівників: що зміниться в 2018?"

Деякі пацієнтки з готовністю сприймуть таку ідею. Для них вона стане додатковим мотиваційним аргументом «за народження дитини» або спонукає обговорити це з чоловіком/родиною. Інших жінок таке «призначення» може засмутити або навіть розсердити. Вони не планують вагітність найближчим часом або взагалі категорично проти цього. Не в усіх є сформовані партнерські відносини, щоб виконати таке «призначення». І нарешті, жінка може мати об’єктивні життєві труднощі або перебувати в такій ситуації, яку вона вважає неприйнятною для материнства.

Наша мета — правильно повідомити пацієнту належну інформацію, не спричинивши при цьому негативних емоцій.

При першому контакті з пацієнтом ми не завжди здатні точно «прочитати» його реакції, отримати надійний зворотний зв’язок. Cкористайтеся порадами, аби упередити спротив та роздратування пацієнта. Ці поради допоможуть проаналізувати свої усталені шаблони спілкування і поліпшити їх.

Як організувати консультування пацієнтів: правилаЧитайте: "Підвищення посадових окладів медичних працівників: кого торкнулися позитивні зміни?"

Поради для ефективної консультації пацієнтів

1. У найбільш гострі моменти спілкуйтеся з пацієнтом не від першої особи, а посилаючись на авторитетні та достовірні джерела. Говоріть від третьої особи («ми»).

2. Почніть розмову з формулювання мети — бажаного результату лікування.

3. Апелюйте до інтересів пацієнта без дієслів у наказовому способі.

Не кажіть: «Негайно припиніть палити!», правильне формулювання: «Відмова від паління є дуже бажаною, оскільки...», «У таких випадках, як Ваш, корисно те чи інше, адже…».

4. Коротко і чітко поясніть сенс рекомендації — вкажіть її конкретний ефект для здоров’я пацієнта.

5. Запитайте пацієнта, чи погоджується він із вашою рекомендацією.

6. Закінчіть консультацію на конкретному call to action (від англ. — «заклик до дії») — чіткому переліку подальших кроків пацієнта. Причому у лікаря завжди має бути «План Б», тобто альтернативний варіант дій. 


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді