Прибирання в операційному блоці: алгоритм та оснащення

Прибирання в операційному блоці — це не проста санітарна процедура. Її проводять з суворим дотриманням санітарно-епідеміологічних вимог. Перегляньте чіткий алгоритм прибирання цього приміщення, а також пригадайте правила миття рук в цьому приміщенні та перелік потрібного оснащення.
І. Передопераційна
У передопераційній медичні сестри та хірурги обробляють руки перед операцією.
Оснащення:
  • вмивальники зі спеціальними кранами, що дають змогу відкривати та закривати воду стерильними руками (ліктьові змішувачі);
  • дзеркала над кожною раковиною;
  • годинник для контролю часу оброблення рук;
  • ємкість з одноразовим милом для оброблення рук;
  • ємкість зі стерильними щітками;
  • корнцанг для подачі стерильних щіток;
  • ємкість з антисептиком для оброблення рук;
  • бікс зі стерильними серветками;
  • ножиці.
Операційна медична сестра має:
  • досконало володіти методиками користування розчинами для оброблення рук;
  • цікавитись новими антисептичними засобами, що надходять до лікувальних закладів;
  • своєчасно проводити інструктаж хірургів щодо методик оброблення рук новими засобами.

Прибирання в операційному блоціЧитайте: "Аттестация медесестер: виды и особенности проверки"

 ІІ. Операційна зала

В операційній залі медичні працівники виконують оперативні втручання. У цьому приміщенні операційного блоку хірурги та операційні медичні сестри одягають стерильний одяг і можуть додатково обробляти руки під час операції.
Вимоги до приміщення:
  • в операційній залі має бути достатньо природного світла;
  • стіни мають бути матові, адже блискучі стіни та інструменти, від яких відбиваються промені, заважають роботі хірурга;
  • операційний блок будують так, щоб вікна операційної зали виходили на північ або північний захід, оскільки нагріте влітку повітря створює важкий мікроклімат;
  • на вікнах можна встановити затемнені плівки або жалюзі, щоб запобігти потраплянню яскравого денного світла;
  • стелю, стіни та підлогу операційної зали вкривають водостійкими неорганічними матеріалами, крізь які не потрапляють пил, комахи, гризуни тощо;
  • місця з’єднання стін, стелі та підлоги в операційній залі мають бути закруглені та виготовлені з матеріалів, що здатні витримати багаторазове миття та дезінфекцію;
  • покриття підлоги має бути антисептичне.
Прибирання в операційному блоціЧитайте: "План занять з медичними сестрами: зразок"

Оснащення:

  • операційний стіл;
  • стаціонарна безтіньова лампа, розташована над операційним столом;
  • пересувна лампа (за потреби);
  • великий інструментальний стіл;
  • малий інструментальний стіл;
  • столик для антисептиків та ємкостей з шовним матеріалом;
  • столик для одноразових стерильних халатів та білизни;
  • бікси та підставки до них;
  • тази для використаного матеріалу та інструментів;
  • наркозний апарат;
  • стіл анестезіолога;
  • діатермокоагулятор;
  • відсмоктувач хірургічний;
  • гвинтові стільці (за потреби).

Прибирання в операційному блоціЧитайте: "Калькуляция медицинских услуг"

В операційній залі дотримуються принципу зонування:

зона

оснащення

Робоча

  • Великий інструментальний стіл;
  • бікси зі стерильною білизною та перев’язувальним матеріалом;
  • столик з антисептиками та шовним матеріалом

Центральна

  • Операційний стіл, за яким працюють хірурги;
  • наркозний апарат, з яким працює анестезіолог з сестрою медичною — анестезистом (розміщують у головній частині операційного стола);
  • малий інструментальний стіл операційної сестри медичної (розміщують у кожному кінці операційного столу)

Робоча зона операційної сестри медичної має бути найбільш віддалена від входу. Вона має ретельно стежити за порядком у робочій зоні та нікого до неї не допускати.

Прибирання в операційному блоціЧитайте: "Медичні звіти: скачайте потрібні бланки!"

Прибирання операційного блоку

Коли проводять

Дії медичної сестри

На початку операційного дня

Протерти усі горизонтальні поверхні (підлогу, столи, підвіконня, двері тощо) вологою ганчіркою, щоб зібрати пил, який осів за ніч

Під час операції

Прибрати забруднені кров’ю серветки, витерти підлогу

Після кожної операції

Звільнити тази від використаного матеріалу;

  • винести забруднений кров’ю перев’язувальний матеріал у кімнату для знезараження;
  • винести використаний інструментарій у кімнату для знезараження, передстерилізаційної обробки та стерилізації;
  • протерти підлогу і тази

У кінці кожного операційного дня

Помити усі предмети та підлогу водою з дезінфекційними засобами, провітрити приміщення



зміст

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді