Реєстрація приватного медичного закладу в ЕСОЗ

750

Запитання

Для чого приватному медичному закладу реєструватися в ЕСОЗ?

Відповідь

ЗОЗ та інші суб'єкти господарювання незалежно від форми власності, які провадять медичну практику, до кінця року мають зареєструватися в національній ЕСОЗ. Відповідне рішення КМУ ухвалив ще на початку року. Цифровізація медичної сфери відкриває горизонт позитивних змін для медзакладів у наданні послуг та дозволить назавжди позбутися паперових картотек.  

Як зареєструватися і почати працювати в ЕСОЗ

5 головних причин зареєструвати медичний заклад в ЕСОЗ

1. Формування медичних висновків в ЕСОЗ 

ЕСОЗ в Україні функціонує із 2017 року та забезпечує цифровізацію ведення та обліку медичних даних в єдиному інформаційному просторі. Із реєстрацією працівники ЗОЗ автоматично отримають доступ до функціональних можливостей ЕСОЗ. Зокрема, до електронних медичних висновків.  

Розглянемо, до прикладу, медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ система формує на підставі медичних записів про здоровʼя пацієнта, які лікар вносить до неї під час обстеження. Після цього медвисновок потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду, який формує електронний листок непрацездатності. Це саме той документ, за яким нараховують виплати з тимчасової непрацездатності.  

Електронний лікарняний нині один з найпопулярніших цифрових сервісів в Україні. Щоб усі пацієнти, які звертаються до медзакладу, могли безперешкодно сформувати е-лікарняний, ваш заклад має почати працювати в ЕСОЗ. 

2. Електронні рецепти і направлення 

Із серпня в Україні успішно запрацював електронний рецепт на антибіотики. А вже з листопада 2022 року е-рецепт поширюватиметься на групу наркотичних (психотропних) лікарських засобів, які нині відпускають в аптеці за спеціальними рецептурними бланками рожевого кольору № 3. Це ще один впевнений крок до забезпечення світових стандартів відпуску рецептурних препаратів.  

Нині впровадження е-рецепта в межах перехідного періоду. Втім незабаром заплановане повноцінне призначення цих груп ліків виключно за е-рецептом. Саме тому медзаклад має бути завчасно готовим до нових умов призначення рецептурних препаратів. Функціонал електронного рецепта є доступним і зрозумілим у використанні, а також має низку переваг над паперовими бланками. Так, внесення даних до системи є простим завдяки шаблонам на рівні користувацьких інтерфейсів, — медичних інформаційних систем (МІС). 

Окрім того, експерти інтегрували у систему сучасні міжнародні словники медичної термінології та класифікатори, такі як SNOMED, МКХ-10 чи ІСРС-2. Усе це дає змогу не тільки покращувати якість даних у системі, але й уникнути можливих помилок під час виписування призначень. 

3. Сучасні цифрові інструменти для лікаря 

В ЕСОЗ лікарі, як користувачі, отримують доступ до сучасної високотехнологічної системи, в якій інтегровані найкращі практики світової цифрової медицини. Кодування медичної інформації в ЕСОЗ відбувається на основі сучасних міжнародних класифікаторів: ICPC-2 на первинній ланці та МКХ-10 – на рівні спеціалізованої медичної допомоги. Сукупність таких записів складає електронну медкарту, яка обʼєднує дані про візити пацієнта до лікаря, призначення, імунізації, процедури та іншу інформацію про здоровʼя пацієнта. Чому це безумовно корисно для лікаря та пацієнта — розглянемо далі. 

4. Інформація про пацієнта в одному місці 

Поступово повна інформація про здоровʼя пацієнта накопичуватиметься і зберігатимться в електронній медичній картці пацієнта. Тож він завжди матиме доступ до неї, незалежно від того, в якому закладі лікується. А лікар, після отримання згоди пацієнта, зможе бачити повноцінну історію його хвороби, показники його здоровʼя та іншу інформацію. Це дасть змогу фахівцям розуміти повну картину стану здоровʼя пацієнта, його історію захворювання, супутні хвороби, результати лабораторних досліджень. Уся інформація зберігатиметься на центральному компоненті ЕСОЗ. 

5. Оптимізація рутинних процесів завдяки МІС 

МІС — приватні інтерфейси, які забезпечують автоматизований обмін даними з центральним компонентом ЕСОЗ. При цьому МІС мають багато додаткових функцій, які покращують щоденні адміністративні, бухгалтерські процеси в закладі, а також комунікацію лікаря з пацієнтами, як от онлайн-реєстрація, кабінет пацієнта, облік та звітність тощо. На етапі вибору системи, МОЗ рекомендує поцікавитися можливістю тестового використання, аби познайомитися з усіма можливостями інтерфейсу. Щоб процес взаємодії був ефективним, дізнатейся в представників обраної МІС про можливості інтеграції поточного програмного забезпечення, з яким працюєте нині. 

Отже, реєстрація в ЕСОЗ — простий та швидкий процес. Першочергово оберіть МІС. Щоб зареєструвати заклад в ЕСОЗ, керівнику знадобиться паспорт та індивідуальний податковий номер, актуальна електронна пошта, ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики та активний кваліфікований електронний підпис (КЕП) юридичної особи. 

 

За матеріалом "Експертус Медзаклад"

 

Атестація медичних працівників — 2025

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронне направлення: як виписувати

Паперовий документообіг залишився в минулому. Як лікарю первинки направити пацієнта до вузького спеціаліста? Як виписати направлення в стаціонар або на додаткові обстеження? Про це і не тільки — у статті
151787

Класифікація медичної допомоги ICPC-2-E: як користуватись лікарям на первинці

Із2018 року лікарі первинки використовують україномовний варіант класифікатора ICPC-2. З'ясуйте, як застосовувати класифікатор. Скачайте таблицю з кодами Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2-E, перегляньте таблицю співставлення кодів ICPC-2-E та МКХ-10
64023

Медсестра та ЕСОЗ: як зареєструватися і працювати зі власного профілю

Допоможемо медсестрам зареєструватися в електронній системі охорони здоров’я (далі — ЕСОЗ), адже цього вимагає НСЗУ. Підкажемо, які дані вносити та як працювати в ЕСОЗ залежно від специфіки ЗОЗ чи відділення
4497