На початку року КМУ зобов'язав медзаклади до кінця 2022 року почати працювати в ЕСОЗ, якщо вони раніше там не працювали. Відповідні зміни внесли до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики.
Ліцензійні вимоги до медичної практики у воєнний час
ЕСОЗ є дворівневою системою, що складається з центральної бази даних, тобто сукупності реєстрів, та МІС.
МІС пропонують сервіси для безпосередніх користувачів — працівників медичних закладів та аптек. Одним із таких сервісів, зокрема, є функціх виписування електронного рецепта на антибіотики.
Нижче поради, як обрати МІС для медзакладів.
1. Проаналізуйте функціональні можливості та потреби закладу
Обговоріть з командою, які з щоденних процесів у вашому закладі потребують автоматизації. Наприклад, реєстрація пацієнтів, статистика, управління закладом, бухгалтерські, економічні, кадрові процеси тощо.
2. Визначте кількість робочих місць, які будуть підключені до МІС
Урахуйте, що всі лікарі, які працюють, наприклад, із рецептами на антибіотики, повинні мати компʼютеризоване робоче місце. Також забезпечте доступ працівників до принтерів.
3. Перевірте якість інтернет-підключення в закладі
Щоб підключити МІС, важливо мати в закладі швидкісний інтернет. За допомогою безплатних онлайн-тестів перевірте якість інтернету та можливості щодо навантаження мережі.
4. Проаналізуйте сайти МІС та сервіси, які вони пропонують
Перелік підключених МІС перегляньте на сайті ehealth.gov.ua. Перераховані там програмні забезпечення відповідають державним вимогам з безпеки, тобто пройшли тестування на відповідність технічним вимогам та отримали сертифікат відповідності КСЗІ. Відтак зіставте пропозиції МІС та потреби вашого медзакладу.
5. Зв’яжіться з представниками МІС, які вам підходять, та домовтесь про демонстрацію чи презентацію
Фахівці МІС зможуть оцінити можливості впровадження МІС з огляду на ваші потреби та технічні можливості. Також можете обговорити з представниками МІС можливість тестового періоду роботи, під час якого ви зможете оцінити зручність інтерфейсу.
✅✅✅ Телемедицина в Україні: як надавати послуги віддалено
6. Уточніть у представника МІС, чи можливо налаштовувати систему під ваші поточні процеси
Якщо ваш заклад має визначену спеціалізацію, уточніть у МІС можливості адаптації системи під ваші потреби.
7. Інтегруйте поточне програмне забезпечення
Якщо ви вже користуєтеся певним програмним забезпеченням у роботі, наприклад, стоматологічними програмами чи програмами для ведення бухгалтерської звітності, дізнайтесь, чи їх можна інтегрувати з тією чи тією МІС.
8. Обговоріть відповідності МІС майбутнім вимогам
ЕСОЗ постійно розвивається і надалі матиме нові функціональні можливості, які можуть стати обовʼязковими згідно з вимогами законодавства. Тож передбачте в умовах взаємодії з оператором МІС гарантії того, що надалі МІС виконуватиме зміни, необхідні для роботи в ЕСОЗ.
9. Зверніть увагу на послуги підтримки та навчання
Щоб успішно інтегрувати нову систему в роботу закладу, ваєливо встановити ефективні робочі відносини з обраною вами МІС.
10. Призначте відповідальну особу за впровадження системи в закладі
Оберіть людину, яка виконуватиме функції координатора та взаємодіятиме з розробником чи оператором МІС.
Після того як успішно інтегрували МІС, реєструйте заклад, його підрозділи та користувачів в ЕСОЗ. На цьому етапі представники МІС розкажуть, як коректно вносити дані.
Раніше МОЗ розповіло про нові функції в ЕСОЗ для медичних сестер і братів.
За матеріалами сайту МОЗ