Закупівля медобладнання за бюджетні кошти під час війни

4819

Запитання

Замовник — комунальне некомерційне підприємство — має потребу закупити за бюджетні кош­ти медичне обладнання, що не зазначене в наказі МОЗ від 09.05.2022 № 761. Чи маємо право придбати таке обладнання під час дії воєнного стану?

Відповідь

На це запитання у вересеневому номері "Управління закладом охорони здоров'я" відповідає Наталія Заєць, консультант із публічних закупівель, кандидат економічних наук.

 

У зв’язку із введенням воєнного стану на території України та щоб забезпечити потреби сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, МОЗ наказом від 09.05.2022 № 761 затвердило Перелік медичного обладнання для забезпечення потреб сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану (далі — Перелік № 761). Тобто в такий спосіб МОЗ додержало вимог Порядку виконання пов­новажень Державною казначейською службою в особ­ливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2021 № 590 (далі — Порядок № 590), а саме підпункту 1 пункту 18 та підпункту 2 пункту 19

Підпункт 1 пункту 18 Порядку № 590 передбачає можливість Казначейства в особ­ливому режимі відкривати асигнування з державного бюджету за видатками загального фонду розпорядникам/одержувачам бюджетних коштів, зокрема, на закупівлю та монтаж медичного обладнання згідно з переліком, затвердженим МОЗ.

Підпункт 2 пункту 19 Порядку № 590 з-поміж платежів, які Казначейство та органи Казначейства проводять другочергово за дорученнями розпорядників/одержувачів бюджетних коштів, передбачає платежі за видатками загального та спеціального фонду державного та місцевих бюджетів на закупівлю та монтаж медичного обладнання згідно з переліком, затвердженим МОЗ, і сис­тем постачання медичного кисню.

Про закупівлю якого саме медичного обладнання йдеться, визначає Перелік № 761. У ньому:

1) перелічено медичне обладнання (з кодами націо­нального класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів»), які загалом для забезпечення потреб в умовах воєнного стану ­можуть закуповувати розпорядники/одержувачі бюджетних коштів у сфері охорони здоров’я;

2) уточнено медичне обладнання, яке можна закуповувати:

  • за рахунок коштів бюджетних програм КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» та КПКВК 2301220 «Розвиток сис­теми екстреної медичної допомоги та модернізація і оновлення матеріально-технічної бази зак­ладів охорони здоров’я»;
  • для оснащення бюро судово-медичної експертизи;
  • для оснащення обласних та державних спеціалізованих кардіологічних зак­ладів охорони здоров’я;
  • у межах реалізації державних інвестиційних проєктів «Будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» та «Удосконалення молекулярно-генетичної діагностики онкологічних захворювань в Україні».

Такі платежі органи Казначейства здійснюватимуть з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку.

Водночас Порядок № 590 встановлює черговість оплат за бюджетні кош­ти, а не обмеження у закупівлях

Отже, Перелік № 761 містить назви медичного обладнання, на закупівлю якого в умовах воєнного стану органи Казначейства мають здійснювати платежі в другу чергу та з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку відповідно до Порядку № 590. Водночас Порядок № 590 передбачає можливість проведення платежів у третю чергу за іншими видатками. Відтак обмеження щодо закупівель медичного обладнання для розпорядників/одержувачів бюджетних коштів ці норми не встановлюють. До того ж ідеться про оплати закупленого медичного обладнання саме через органи Казначейства.

 

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

ProZorro для закупівлі лікарських засобів

Наприкінці грудня розробники електронної системи ProZorro інтегрували її з Національним переліком основних лікарських засобів. Користь для замовників — очевидна. Це значно зменшує ризик помилитися під час закупівлі ліків і збільшує конкуренцію. Розглянемо, із чого все розпочалося й чому це так важливо.
1315

Реєстрація сільської амбулаторії в електронній системі: чи потрібно?

Дізнайтеся, чи повинен головний лікар сільської лікарської амбулаторії реєструвати заклад і себе в електронній системі. Які аспекти роботи з електронною системою залежать від організаційно-правової форми закладу та його юридичного статусу?
1041

Закупівля лікарських засобів: практичні аспекти

Закупівля лікарських засобів проводиться відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922). Згідно з документом на замовника покладається обов’язок визначати предмет закупівлі відповідно до затвердженого Міністерством економічного розвитку наказу від 17.03.2016 № 454. Цей наказ встановлює порядок ідентифікації предмету закупівлі.
4214

Створення тендерного комітету в медичному закладі: основні вимоги

Для організації та проведення процедур закупівлі у медичному закладі має бути створено тендерний комітет або призначено уповноважену особу (осіб). Які вимоги на сьогодні висунуто до роботи тендерного комітету
3888