Закупівля медобладнання за бюджетні кошти під час війни
Запитання
Замовник — комунальне некомерційне підприємство — має потребу закупити за бюджетні кошти медичне обладнання, що не зазначене в наказі МОЗ від 09.05.2022 № 761. Чи маємо право придбати таке обладнання під час дії воєнного стану?
Відповідь
На це запитання у вересеневому номері "Управління закладом охорони здоров'я" відповідає Наталія Заєць, консультант із публічних закупівель, кандидат економічних наук.
У зв’язку із введенням воєнного стану на території України та щоб забезпечити потреби сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, МОЗ наказом від 09.05.2022 № 761 затвердило Перелік медичного обладнання для забезпечення потреб сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану (далі — Перелік № 761). Тобто в такий спосіб МОЗ додержало вимог Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2021 № 590 (далі — Порядок № 590), а саме підпункту 1 пункту 18 та підпункту 2 пункту 19
Підпункт 1 пункту 18 Порядку № 590 передбачає можливість Казначейства в особливому режимі відкривати асигнування з державного бюджету за видатками загального фонду розпорядникам/одержувачам бюджетних коштів, зокрема, на закупівлю та монтаж медичного обладнання згідно з переліком, затвердженим МОЗ.
Підпункт 2 пункту 19 Порядку № 590 з-поміж платежів, які Казначейство та органи Казначейства проводять другочергово за дорученнями розпорядників/одержувачів бюджетних коштів, передбачає платежі за видатками загального та спеціального фонду державного та місцевих бюджетів на закупівлю та монтаж медичного обладнання згідно з переліком, затвердженим МОЗ, і систем постачання медичного кисню.
Про закупівлю якого саме медичного обладнання йдеться, визначає Перелік № 761. У ньому:
1) перелічено медичне обладнання (з кодами національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів»), які загалом для забезпечення потреб в умовах воєнного стану можуть закуповувати розпорядники/одержувачі бюджетних коштів у сфері охорони здоров’я;
2) уточнено медичне обладнання, яке можна закуповувати:
- за рахунок коштів бюджетних програм КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» та КПКВК 2301220 «Розвиток системи екстреної медичної допомоги та модернізація і оновлення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я»;
- для оснащення бюро судово-медичної експертизи;
- для оснащення обласних та державних спеціалізованих кардіологічних закладів охорони здоров’я;
- у межах реалізації державних інвестиційних проєктів «Будівництво сучасного лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» та «Удосконалення молекулярно-генетичної діагностики онкологічних захворювань в Україні».
Такі платежі органи Казначейства здійснюватимуть з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку.
Водночас Порядок № 590 встановлює черговість оплат за бюджетні кошти, а не обмеження у закупівлях
Отже, Перелік № 761 містить назви медичного обладнання, на закупівлю якого в умовах воєнного стану органи Казначейства мають здійснювати платежі в другу чергу та з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку відповідно до Порядку № 590. Водночас Порядок № 590 передбачає можливість проведення платежів у третю чергу за іншими видатками. Відтак обмеження щодо закупівель медичного обладнання для розпорядників/одержувачів бюджетних коштів ці норми не встановлюють. До того ж ідеться про оплати закупленого медичного обладнання саме через органи Казначейства.
Експертус Медзаклад допоможе:
⭐Скоротити час на пошук рішення
⭐Не проґавити жодної законодавчої зміни
⭐Перебудувати роботу під реформу галузі охорони здоров’я
⭐Швидко підготувати документ
⭐Знайти аргументи для перевіряльника
⭐Підвищити кваліфікацію на робочому місці