Закупівля ліків і медвиробів під час війни

Розповідаємо, якими порядками керуватися під час закупівлі ліків і медвиробів в умовах війни

В умовах воєнного стану заклади охорони здоров'я потребують все більше й більше медичних засобів, необхідних для порятунку здоров'я та життя українців. Щоб правильно організувати закупівлі ліків і медвиробів під час війни, урахуйте оновлені вимоги.

Як вести документацію в умовах воєнного стану

Централізовані закупівлі

КМУ ухвалив постанову «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» від 07.03.2022 № 216 (далі — Постанова № 216). Це дозволить розпочати відповідні процедури закупівель.

Постанова № 216 ухвалює:

  • перелік лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, які закуповуватиме ДП «Медичні закупівлі України»
  • перелік лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, які закуповуватимуть спеціалізовані (міжнародні) організації

Окрім цього, із 2022 року переліки, які затверджує Постанова № 216, не будуть обмежені у часі і не потребуватимуть щорічного затвердження. Надалі зміни до них будуть вносити за результатами проведення державної оцінки медичних технологій. Це дасть змогу зробити державну політику у сфері забезпечення пацієнтів лікарськими засобами більш передбачуваною.

✅✅✅ МОЗ відтермінувало дію оновленого Реєстру ліків, які підлягають реімбурсації

Закупівлі через Укрзалізницю

КМУ ухвалив постанову «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» від 02.03.2022 № 185.

Документ дає можливість закуповувати медичні товари (лікарські засоби та медичні вироби) за рахунок коштів АТ «Українська залізниця». Замовником медичних товарів в таких тристоронніх договорах виступають військово-цивільні адміністрації, платником — АТ «Українська залізниця». Постачальником може бути як юридична особа, так і ФОП.

Договір на постачання медичних товарів найближчим часом буде розміщено на офіційному сайті Укрзалізниці https://www.uz.gov.ua (у розділі «Про нас → Закупівлі»).

Цей договір є договором приєднання. Його можна укласти лише через приєднання замовника та постачальника до всіх умов договору в цілому. Договір має таку саму юридичну силу, як звичайний договір на паперових носіях і не потребує підписання сторонами.

Доказом того, що замовник (військово-цивільна адміністрація) прийняла умови цього договору, є факт направлення замовником на адресу постачальника заявки (перелік товарів (з найменуванням їх постачальників та ЄДРПОУ), кількість, ціни та умови поставки та кодом ДК 021:2015 таких товарів).

Доказом того, що постачальник прийняв умови договору, є факт направлення постачальником на адресу замовника письмового повідомлення (у вигляді сканованої копії рахунку на попередню оплату) про прийняття заявки замовника.

Рахунок необхідно оформлювати за формою, що відповідає додатку 1 до договору-приєднання. Рахунок підписує постачальник, скріплюють печаткою (за наявності), погоджують замовник і МОЗ. Обов’язок погоджувати рахунки (на попередню оплату й на остаточний розрахунок) із замовником та МОЗ покладається на постачальника. Усі погодження можна здійснювати засобами електронної пошти / у паперовому вигляді / повідомленням через месенджери (у вигляді фотокопії).

✅✅✅ Кого залучити до надання медичної допомоги на період воєнного стану: зразки наказів

Закупівлі в межах фінансування видатків замовника

Товари, роботи і послуги без обмеження вартості предмета закупівлі, але в межах наявного фінансування видатків замовника, необхідні для забезпечення потреб надавачів медичних послуг, вони можуть закуповувати самостійно.

Закуповувати можна, зокрема, за рахунок коштів, отриманих від НСЗУ за договорами про медичне обслуговування населення. Оскільки ці кошти спрямовуються на забезпечення основної діяльності ЗОЗ — надання медичних послуг. При цьому слід враховувати особливості, передбачені постановою КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169) (зі змінами і доповненнями, внесеними постановами КМУ від 02.03.2022 № 176, від 04.03.2022 № 195, від 05.03.2022 № 201).

Відповідно до Постанови № 169, в умовах воєнного стану публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).

Замовник самостійно своїм рішенням (наказом) визначає переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану. Такі закупівлі не включають до річного плану закупівель.

За результатами здійснення закупівель в умовах воєнного стану замовник не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях оприлюднює в електронній системі закупівель (ЕСЗ):

  • звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ
  • договір про закупівлю
  • всі додатки до договору про закупівлю

NB! Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

✅✅✅ Реєстрація новонароджених в умовах воєнного стану

Закупівлі, розпочаті до введення воєнного стану

Процедури закупівель та спрощені закупівлі, розпочаті до введення правового режиму воєнного стану в Україні, завершуються у порядку, визначеному Законом № 922.

Якщо замовники, які розпочали процедури закупівлі до введення воєнного стану, не мають змоги завершити їх у зв’язку з обставинами, що не залежать від замовників, вони можуть визнати тендер таким, що не відбувся (ч. 5 ст. 32 Закону № 922). Ідеться про неможливість здійснити закупівлю внаслідок дії непереборної сили.

За матеріалами МОЗ і prozorro.gov.ua

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді