Наказом «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 26 жовтня 2024 року № 1809» від 13.11.2024 № 1900 МОЗ унесло зміни до Положення про Центральну МСЕК.
Система МСЕК складається із закладів центрального та регіонального рівня. МОЗ утворює лише Центральну МСЕК, яка має організаційно-методичні функції. Регіональна вертикаль охоплює 328 МСЕК, із них 25 обласних бюро та понад 300 центрально-міських і міжрайонних комісій.
Діяльністю обласних бюро МСЕК управляє керівник, якого призначає та звільняє засновник — обласна рада. Тобто керівників місцевих комісій призначають розпорядженням голови обласної ради на підставі рішення обласної ради.
25 жовтня 2024 року Уряд прийняв зміни до Положення про медико-соціальну експертизу, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2009 № 1317. Згідно зі змінами, МОЗ покладає права та обов’язки Центральної МСЕК на підприємство, установу або організацію, що належить до сфери управління МОЗ, та має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
У результаті функції Центральної МСЕК, зокрема щодо розгляду оскаржень та проведення перевірок обґрунтованості рішень, прийнятих МСЕК регіонального рівня, МОЗ повністю передає Українському державному науково-дослідного інституту медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ в місті Дніпро. Протягом 2024 року МОЗ створювало необхідну матеріально-технічну базу, що має значно спростити процес проходження експертизи для людей.
Раніше Уряд схвалив законопроєкт, який з 1 січня замінить МСЕКи командами лікарів-практиків.
За матеріалами МОЗ та Експертус Медзаклад