Вийшов друком листопадовий номер журналу «Управління закладом охорони здоров’я»

Шановні читачі! Вийшов друком листопадовий (№ 11/2015) номер журналу «Управління закладом охорони здоров’я»! Тема номера: «Санітарно-просвітня робота у закладах охорони здоров’я». Пропонуємо ознайомитись з його змістом

Шановні читачі! Вийшов друком листопадовий номер (№ 11/2015) журналу «Управління закладом охорони здоров’я». Пропонуємо ознайомитися із найцікавішими його матеріалами:

  • «Нові нормативні акти у сфері охорони здоров’я». У номері ви знайдете аналіз усіх важливих для організації роботи закладу охорони здоров’я нормативних актів, затверджених останнім часом. 
  • «Не забудьте зробити у грудні». Організуйте свою роботу у грудні максимально ефективно. Ми склали список усіх важливих справ, аби ви нічого не забули і ваш заклад охорони здоров’я працював, як годинник. 
  • «Забезпечення закладів охорони здоров’я санітарними бюлетенями та інформаційними стендами». Наявність у закладі інформації для санітарно-просвітньої роботи і пропаганди здорового способу життя є вимогою, встановленою Стандартами акредитації. Ознайомтесь із цінними порадами колег — і ви зможете без труднощів виготовити та застосовувати у вашому закладі всі види санітарно-освітніх матеріалів. У статті ви знайдете інформацію про те, як правильно створити фотоплакат, пам’ятки та брошури, куточок здоров’я, стінгазету тощо. Впевнені, що вас зацікавить і Пам’ятка щодо розроблення санітарних бюлетенів та Алгоритм розроблення бюлетеня та тему грипу.
  •  «Відповідальність за порушення вимоги щодо повідомлення про наявність у підпорядкуванні близької особи». Попри те, що прямої заборони для посадових осіб державних та комунальних закладів охорони здоров’я мати у прямому підпорядкуванні близьких осіб немає, така ситуація трактується як конфлікт інтересів, а відповідно, потребує вчинення додаткових обов’язків. Ускладнює ситуацію й уведення у дію 26 квітня 2015 року нового закону про запобігання корупції. Дізнайтеся, які дії має вчинити головний лікар при наявності у підпорядкуванні близьких родичів, аби не накликати на себе гнів перевіряльників. 
  • «Як оминати неоднозначності та прогалини у законодавстві». При розв’язанні робочих ситуацій керівники закладів охорони здоров’я часто стикаються із заплутаністю текстів нормативно-правових актів або навіть із повною відсутністю правових норм, які регулюють певні відносини у сфері охорони здоров’я. Як діяти у такому разі? Куди звертатися для отримання тлумачення законодавства? Та чи мають юридичну силу офіційні листи міністерств? 
  • «Прийняття на роботу особи, що навчається в інтернатурі за контрактом». Особа при працевлаштуванні до закладу охорони здоров’я надала трудову книжку з «незакритим» записом: «Вищий державний навчальний заклад «N-ський державний медичний університет. Зарахований на навчання в інтернатуру за спеціальністю «Клінічна фармація» на умовах угоди.» До навчання в університеті особа не працювала, це єдиний запис. Як приймати на роботу у такому випадку — за основним місцем роботи чи за сумісництвом? Впевнені, кожен головний лікар, рано чи пізно стикнеться із такою ситуацією. 
  • «Звільнення працівника за переведенням до іншого закладу». Під час реорганізації закладу працівницю, що перебуває у відпустці по догляду за дитиною, перевели до іншого, нового, закладу. Адже згідно із законодавством про працю таких працівників можна звільняти лише з обов’язковим працевлаштуванням. За допомогою покрокового алгоритму розглянемо порядок переведення працівників із одного закладу до іншого. Дізнайтеся також, на які компенсації має право працівниця при переведенні.
  •  «Корпоративна культура у закладах охорони здоров’я». Значенню формування та розвитку корпоративної культури присвячено не один десяток дописів у провідних бізнес-виданнях. Пропонуємо вам статтю, у якій на прикладах роз’яснено, що таке корпоративна культура закладу охорони здоров’я, які її складові та як запровадити їх у вашій установі. Бонусом до статті є перелік перевірених на практиці заходів із підвищення лояльності персоналу.
  •  «Шляхи підвищення управлінської культури керівників закладів охорони здоров’я». Сучасні реалії висувають до керівників закладів охорони здоров’я посилені вимоги. Вони мають бути інноваційними, іти в ногу з часом, стежити за розвитком сфери охорони здоров’я та орієнтуватися на потреби пацієнтів. Досягти цього неможливо за низької управлінської культури у закладі та загальної культури персоналу. Стаття стане вашим дороговказом на шляху до самовдосконалення. 
  • «Робота головного фельдшера за сумісництвом». Із листа до редакції: «Чи може головний фельдшер працювати на 0,5 посади фельдшера (з комплектування та поповнення) за внутрішнім сумісництвом?» Аби відповісти на це запитання, наші експерти розтлумачують, чи належить головний фельдшер до керівних посад, що докорінно змінює розгляд питання.
  •  Традиційно ми підготували для вас чергову підбірку посадових інструкцій. У цьому номері це Посадові інструкції лікаря-уролога та лікаря-дієтолога. Не потрібно розробляти їх самостійно! Просто скористайтеся готовими напрацюваннями наших експертів.
  •  «Проведення індивідуального дозиметричного контролю та періодичних медичних оглядів працівників рентгенологічного відділення». Заклад охорони здоров’я, у складі якого є рентгенологічне відділення, склав поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам. Однак контролюючий орган відмовляється узгоджувати ці списки через відсутність охоплення всіх працівників рентгенологічного відділення індивідуальним дозиметричним контролем, який проводиться лише жінкам до 45 років, а іншим працівникам ― розраховується за відповідною формулою. Чи правильно це? 
  • «Субвенція районному бюджету із сільського для індексації заробітної плати працівників сільського закладу охорони здоров’я». Голова районної ради відмовляється підписувати договір про умови надання субвенції, виділеної з сільського бюджету районному на виплату індексації заробітної плати працівникам медичного закладу, розташованого на території сільської ради. Свою відмову він аргументує тим, що рішення сільської ради суперечить частині другій статті 85 Бюджетного кодексу України, яка забороняє фінансування бюджетної установи одночасно з різних бюджетів. Чи правомірним є рішення голови районної ради?

Перелік зразків документів та довідкових матеріалів, наведених у журналі:

  • Алгоритм розроблення санітарного бюлетеня на тему грипу                                               
  • Зразок оформлення згоди працівника на звільнення у зв’язку з переведенням                  
  • Зразок оформлення листа з проханням працевлаштувати працівника шляхом переведення до іншого закладу 
  • Зразок оформлення листа зі згодою на працевлаштування працівника в порядку переведення       
  • Зразок оформлення наказу про звільнення у зв’язку з переведенням до іншого закладу   
  • Ключові проблеми формування предмета закупівель ліків                                                   
  • Механізми зловживань при формуванні предмета закупівель ліків                                     
  • Орієнтовні ціни на виготовлення санітарних бюлетенів                                                       
  • Орієнтовні ціни на кріплення для санітарних бюлетенів                                                      
  • Пам’ятка щодо розроблення санітарних бюлетенів                                                                
  • Пільги та гарантії працівникам у разі звільнення або прийняття за переведенням   

Атестація медичних працівників — 2025

Статті за темою

Усі статті за темою

Антибіотикотерапія: коли доцільно призначати та як уникнути побічних реакцій

18 листопада розпочинається Всесвітній тиждень обізнаності про антибіотики. З’ясуйте, за яких умов доцільно призначати антибіотиотерапію та як мінімізувати ризики для пацієнта
128891

Ботулізм: симптоми, лікування та профілактика

Просвітницька робота серед пацієнтів має важливе значення для профілактики смертельно небезпечних хвороб. Медичні праціники мають знати симптоми ботулізму і ділитися інформацією пацієнтами
10345

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді