COVID-19: карта контролю для керівника медзакладу

Розберіться, як організувати інфекційний контроль та протидіяти SARS-CoV-2, визначити відповідальних осіб у медзакладі в разі пандемії. Скачайте зразки документів
Зміст статті:
Директор ЗОЗ  Створює Штаб реагування на надзвичайну ситуацію  Медичний директор  Завідувачі відділень  Завідувач консультативної поліклініки  Заступник директора з адміністративно-господарської діяльності   Головна медична сестра Матеріали для скачування

 

Три зміни в наданні медичної допомоги пацієнтам з COVID-19

 

 

Ми стали свідками того, як блискавично SARS-CoV-2 змінив світ. Пандемія вплинула на професійне життя кожного, а особливо працівників медзакладів. Хаос у головах перетворився на хаос у нормативних документах. МОЗ видавав накази, скасовував їх, публікував нові ледь не щодня. Наша редакція ледве встигала за змінами. Уявляємо, як важко було вам, шановні керівники. Адже для вас мало ознайомитися з наказом: потрібно ще й втілити його в життя.

Щоб хоч трохи полегшити ваше завдання, ми підготували карту контролю на період пандемії. Віримо, що карантин триватиме недовго, проте ситуація може повторитися і потрібно бути готовими. Від того, як швидко ви зорієнтуєтеся і встигнете запровадити в закладі обмежувальні заходи, залежить безпека медперсоналу та навіть рівень захворюваності району.

Директор ЗОЗ 

COVID-19: карта контролю для керівника

 

Створює Штаб реагування на надзвичайну ситуацію 

Визначте, з яких працівників сформувати Штаб реагування на надзвичайну ситуацію, спричинену коронавірусом. Продумайте та пропишіть функції кожного члена. Наприклад:

  • директор — загальне керівництво
  • медичний директор — безперервність надання медичної допомоги
  • заступник директора з адміністративно-господарської діяльності — координація роботи штабу реагування на надзвичайну ситуацію
  • заступник директора з технічних питань — моніторинг служб підтримки та забезпечення охорони
  • заступник директора з економічних питань — забезпечення термінових закупівель
  • заступник директора з правових питань — юридичний супровід системи управління
  • головна медсестра — забезпечення ізоляційно-обмежувальних заходів та заходів безпеки
  • головний бухгалтер — фінансове забезпечення невідкладних заходів, управління пожертвами
  • начальник відділу кадрів — менеджмент кадрових ресурсів
  • завідувач відділу аудиту та аналітики — збір даних та звітність відповідно до Національних стандартів
  • начальник охорони праці та метрології — забезпечення правил охорони праці та при необхідності термінового ремонту обладнання
  • лікар-епідеміолог — забезпечення навчання персоналу заходам безпеки
  • завідувач аптеки — логістика постачання виробів медичного призначення та медикаментів
  • сестра медична з дієтичного харчування — логістика постачання продуктів харчування
  • лікар-терапевт — керівник групи оперативно-епідемічного контролю тощо
 

 

 

Перепрофільовує відділення під інфекційні

Медзаклади мають:

  • тимчасово припинити

     

    планові госпіталізації

     

  • забезпечити прийом пацієнтів із ознаками гострого респіраторного захворювання в окремих приміщеннях із дотриманням вимог інфекційного контролю

✅✅✅ Оновлений клінічний маршрут пацієнта з COVID-19

Як виконати другу вимогу?

Тимчасово припиніть роботу деяких відділень. Приймайте пацієнтів з ознаками гострого респіраторного захворювання у вивільнених приміщеннях.

Є два варіанти, як владнати питання із працівниками відділення, що тимчасово закрили.

Оголосити простій. Простій через карантин не пов’язаний із виною працівників. Тому час простою оплатіть — щонайменше в розмірі 2/3 окладу чи тарифної ставки. Зважте: переведення потребує згоди працівника.

З огляду на епідситуацію до закладу за тиждень-два може надійти багато хворих. Тож додаткові сили не завадять. Запропонуйте медпрацівникам, що мають належну кваліфікацію, роботу, в якій найближчим часом буде критична потреба. Якщо погодились — підготуйте наказ про тимчасове переведення до іншого структурного підрозділу до закінчення простою.

Надати відпустки. За звичайних обставин максимальна тривалість відпустки без збереження заробітної плати — 15 календарних днів на рік. Але цей ліміт не стосується таких відпусток на період карантину. Всім працівникам відділення, що тимчасово припиняє роботу, маєте право оформити відпустки без збереження зарплати на час карантину. Обов’язкова умова відпустки без збереження зарплати — згода працівника. Згоду працівник висловлює у заяві.

 

Готує клопотання щодо забезпечення закладу

Надавати медичну допомогу неможливо без газоаналізаторів, апаратів ШВЛ, ЕКМО тощо. Якщо для закупівлі всього необхідного коштів не вистачає, зверніться до органів державної влади та місцевого самоврядування.

І зверніть увагу: ваше звернення має бути письмовим, і у вас повинен залишитися доказ, що ви надсилали таке клопотання.

Організовує дезінфекцію приміщень у разі виявлення особи з COVID-19

Якщо роботодавця офіційно інформували про позитивний результат ПЛР-дослідження у медпрацівника, керівник КНП зобов’язаний насамперед вжити протиепідемічних та дезінфекційних заходів. Організувати їх потрібно у структурному підрозділі, де працював медичний працівник, та в інших приміщеннях, де він міг перебувати відповідно до його посадових обов’язків та робочої зони.

Контролює зміни в законодавстві та інформує персонал

Визначте відповідальну особу, яка відстежуватиме зміни в законодавстві щодо роботи медзакладу в умовах пандемії. Нехай щодня надає звіт вам як керівнику та вашим заступникам.

Медичний директор 

COVID-19: карта контролю для керівника

ДЕТАЛЬНО

 

Завідувачі відділень 

COVID-19: карта контролю для керівника

 

ДЕТАЛЬНО

 

✅✅✅ Порядок дій медпрацівника первинки, який виявив особу з підозрою на COVID-19

 

Завідувач консультативної поліклініки 

COVID-19: карта контролю для керівника

 

ДЕТАЛЬНО

Заступник директора з адміністративно-господарської діяльності  

COVID-19: карта контролю для керівника

ДЕТАЛЬНО

Головна медична сестра

COVID-19: карта контролю для керівника

ДЕТАЛЬНО

 

 

 

Матеріали для скачування

1. Пам’ятка_Профілактика

2. Алгоритм_Як одягати ЗІЗ. Амбулаторний етап

3. Алгоритм_Як знімати ЗІЗ. Амбулаторний етап

4. Пам’ятка_Індивідуальний_захист

5. Алгоритм_Як одягати ЗІЗ у стаціонарі

6. Пам’ятка.Мінімальне матеріально-технічне забезпечення шлюзу для роздягання

7. Алгоритм. Як знімати ЗІЗ у стаціонарі

8. Алгоритм_Госпіталізація НД

9. Алгоритм_Госпіталізація

10. Алгоритм_Дії сімейного лікаря, терапевта, педіатра

11. Алгоритм_Здача брудної білизни

12. Алгоритм_Працівник із ГРВІ

13. Алгоритм_Як виписувати пацієнтів

14. Алгоритм_Як діяти лікарю

15. Вимоги до внутрішнього розпорядку роботи

16. Інформована згода

17. Пам’ятка_Самоізоляція

18. Про моніторинг контактних медичних працівників у закладі

19. Про діагностику та лікування коронавірусної інфекції

20. Про запобігання поширенню коронавірусу на території закладу

21. Про створення консультативного онлайн-центру

22. Про роботу молодших спеціалістів з медичною освітою та молодших медичних сестер під час пандемії

23. Про невідкладні заходи у зв.

24. Про затвердження маршруту пацієнта на період карантинних заходів

25. План-схема

26. Локальні списки

27. Команди для лікування пацієнтів, що потребують інтенсивної терапії (РДС-синдром, септичний шок)

28. Бригада ЕМД

29. Взаємодія з мобільними бригадами

30. Вторинна меддопомога

31. Вторинна меддопомога в амбулаторних умовах

32. Диспетчер ЕМД

33. Медична допомога вагітним жінкам

34. Первинна допомога_2

35. Первинна меддопомога_1

 

https://egolovlikar.expertus.com.ua/815227 

Скачати архівом

 

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді