Основна мета генерального прибирання — утримувати у чистоті усі приміщення, обладнання, медичний та інший інвентар. Його проводять згідно із затвердженим графіком раз на тиждень за принципом заключної дезінфекції, звільняючи приміщення від обладнання, меблів та іншого інвентарю. При цьому ретельно миють стіни, підлогу, вікна, стелю, підвіконня, опалювальні прилади (батареї), все обладнання, апаратуру, меблі, світильники, захисні жалюзі тощо.
Читайте: "Електронний облік лікарських засобів та медичних виробів: приклад локального наказу"
Під час генерального прибирання миють та дезінфікують приміщення, що потребують дотримання особливого режиму стерильності, асептики й антисептики, а саме:
- операційні блоки;
- перев’язувальні кабінети;
- палати інтенсивної терапії;
- процедурні (маніпуляційні) кабінети;
Під час та після генерального прибирання приміщення опромінюють ультрафіолетовими бактерицидними лампами (стаціонарними або пересувними) з розрахунку 1 Вт потужності лампи на 1 м3 приміщення. Після генерального прибирання роблять відповідний запис у журналі обліку.
Оснащення:
- каталка з ємкостями;
- гідропульт, автомакс, або інший пристрій, яким розмішують рідину;
- відро;
- дві-три миски для дезінфекційного розчину і чистої води;
- швабра;
- дві-три ганчірки;
- драбина;
- дезінфекційні засоби.
Читайте: "Журнал обліку звернень осіб з травмами кримінального характеру в медзакладі: зразок!"
Засоби індивідуального захисту:
- технічний халат;
- шапочка, або косинка;
- захисні окуляри;
- маска чи респіратор;
- гумові рукавички.
Читайте: "Обов’язки режимної комісії медзакладу у разі аварії: алгоритм дій"
Дії медперсоналу при контакті з дезінфекційним розчином
Якщо дезінфекційний розчин потрапив в очі, його промивають великою кількістю води або 2%-вим розчином гідрокарбонату натрію протягом кількох хвилин. У разі неприємного відчуття та різі в очах необхідно закапати їх 30%-вим розчином сульфату натрію.