Локальні накази в медзакладі: принципи та приклад розробки

З'ясуйте загальні принципи розроблення локальних наказів у медичному закладі відповідно до вимог законодавства

Як укладати контракти з керівниками ЗОЗ

Накази (розпорядження) по лікувально-профілактичному закладу складають, керуючись нормами постанови КМУ «Деякі питання документування управлінської діяльності» від 17.01.2018 № 55.

Наказ оформлюють на відповідному бланку.

Зміст документа коротко викладають у заголовку, який починається:

  • з прийменника «Про» та віддієслівного іменника («Про затвердження…», «Про введення…», «Про створення…«)
  • або іменника («Про підсумки…», «Про заходи…«)

Хто візує накази в медзакладі

Проєкти наказів медичного закладу з основної діяльності, адміністративно-господарських питань та додатки до них візують:

  • працівник, який створив документ
  • керівник структурного підрозділу, в якому створено документ
  • посадові особи, які визначені у проекті документа як виконавці завдань, що містяться в ньому
  • керівник служби діловодства
  • керівник або посадова особа структурного підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції
  • інші посадові особи, яких стосується документ

            ✅✅✅ Локальні накази керівника медзакладу: види, оформлення, зберігання

            Зразок оформлення локального наказу по медичному закладу

            Локальні накази в медзакладі: принципи та приклад розробки

            Скачати

            Як розроблювати локальні накази

            Текст наказу з питань основної діяльності установи та з адміністративно-господарських питань складається з двох частин — констатуючої (преамбули) і розпорядчої.

            Розроблення наказу: правила

            Структурний елемент наказу (розпорядження)

            Як оформити

            Що зазначити

            Констатуюча частина

            Може починатися зі слів «На виконання», «З метою» тощо. Крапку в кінці констатуючої частини ставити не потрібно

            • підстава, обґрунтування або мета видання наказу
            • якщо документ видають на підставі іншого розпорядчого документа, потрібно вказувати: назву виду документа, автора, дату, номер, заголовок

            Розпорядча частина

            Наказ починається зі слова «НАКАЗУЮ», а розпорядження — зі слова «ЗОБОВ’ЯЗУЮ». Це слово друкують з нового рядка великими літерами без відступу від лівого поля і лапок, в кінці ставлять двокрапку. Розпорядчу частину поділяють на пункти і підпункти, які нумерують арабськими цифрами

            • виконавці (структурні підрозділи або конкретні посадові/службові особи). Виконавців у розпорядчій частині наказу можна вказати й узагальнено, наприклад: «начальникам структурних підрозділів» тощо
            • конкретні завдання (доручення), строки їх виконання
            • якщо наказом скасовується попередній розпорядчий документ, у цій частині зазначають пункт, який має починатися зі слів: «Визнати таким, що втратив чинність,…»
            • останній пункт розпорядчої частини за потреби може містити рішення про покладення на структурний підрозділ або посадову особу функцій з контролю за виконанням наказу

            NB! Не використовуйте під час написання завдань (доручень) для виконавців слова «прискорити», «поліпшити», «активізувати», «звернути увагу» тощо. Таке формулювання — некоректне.

            ✅✅✅ Як замінити відпускників у медзакладі

            До наказів не можна включати пункт «Наказ (розпорядження) довести до відома…». Установи, їх структурні підрозділи, посадових (службових) осіб, до відома яких доводиться наказ (розпорядження), зазначають у покажчику (списку) розсилки. Його готує укладач разом з проектом розпорядчого документа і передає до служби діловодства після підписання документа.

            Накази нумерують у порядку їх видання у межах календарного року. При цьому накази (розпорядження) з основної діяльності та адміністративно-господарських питань мають окрему порядкову нумерацію.

            Копії наказів засвідчують посадові особи служби діловодства. Ці копії надсилають заінтересованим установам, посадовим особам, працівникам. Список розсилки складає і підписує укладач наказу.

            Усім лікарям доводиться складати й заповнювати медичну документацію. Від того, як вони її оформлять, інколи залежить не лише життя та здоров’я пацієнта, а й кар’єра самого лікаря. Неправильно заповнені медичні документи можуть спричинити настання цивільної, матеріальної та інших видів відповідальності

            До чого готуватися ЗОЗ після скасування Господарського кодексу

            Останні новини

            Усі новини

            Гарячі запитання

            Усі питання і відповіді