Дотримання вимог санепідрежиму в перев’язувальному кабінеті – найважливіша умова профілактики внутрішньолікарняних інфекцій. Тому керівництво медичного закладу повинно подбати про розробку внутрішніх стандартів поточного і генерального прибирання цього приміщення.
Інша обов’язкова умова – облаштування кабінету згідно з Табелем оснащення, а також розробка інструкції з охорони праці. В ній мають бути розроблені правила щодо безпечної експлуатації обладнання, яке в своїй роботі використовує медична сестра – сухожарова шафа, електроприлади тощо.
Прибирання перев’язувальної медична сестра проводить разом з помічницею – молодшою медсестрою. В цьому кабінеті застосовують принципи ротації дезінфікуючих засобів, так само, як і в інших приміщеннях медичного закладу.
Облаштовуючи перев’язувальний кабінет, не допускайте, щоб хворий бачив, як перев’язують інших пацієнтів, перев’язувальний матеріал, забруднений кров’ю, свою рану. Це пов’язано з тим, що у деяких хворих вигляд рани чи навіть крові викликає негативні емоції.
Оснащення перев’язувальної:
- дозатори для мийного засобу та дезінфектанта шкіри рук;
- перев’язувальний або операційний стіл;
- стерильний стіл зі стерильним інструментарієм та перев’язувальним матеріалом;
- столик з антисептичними речовинами;
- бікси з перев’язувальним матеріалом;
- бікси з білизною;
- безтіньова лампа (стаціонарна на стелі або пересувна);
- бактерицидна лампа (стаціонарна або пересувна);
- робочий стіл перев’язувальної медичної сестри;
- шафа для зберігання лікарських засобів, виробів медичного призначення, документації;
- тази, лотки та інші ємкості;
- ємкості для знезараження медичного інструментарію;
- ємкості для знезараження перев’язувального матеріалу;
- шафа для зберігання притирального інвентарю;
- шафа для зберігання дезінфекційних засобів;
- сухоповітряний стерилізатор.
Читайте: "Клінічні протоколи у вітчизняній медичній практиці"