Перев’язувальна: правила роботи у кабінеті

Збережіть собі перелік необхідного оснащення для приміщення перев'язувальної, а також перегляньте покроковий алгоритм роботи медичної сестри, починаючи від попереднього прибирання кабінету.
Дотримання вимог санепідрежиму в перев’язувальному кабінеті – найважливіша умова профілактики внутрішньолікарняних інфекцій. Тому керівництво медичного закладу повинно подбати про розробку внутрішніх стандартів поточного і генерального прибирання цього приміщення.

Перев’язувальна: правила роботи у кабінеті

Читайте: "Спеціальний рецептурний бланк ф-3: облік, знищення, відповідальні"

Інша обов’язкова умова – облаштування кабінету згідно з Табелем оснащення, а також розробка інструкції з охорони праці. В ній мають бути розроблені правила щодо безпечної експлуатації обладнання, яке  в своїй роботі використовує медична сестра – сухожарова шафа, електроприлади тощо. 

Прибирання перев’язувальної медична сестра проводить разом з помічницею – молодшою медсестрою. В цьому кабінеті застосовують принципи ротації дезінфікуючих засобів, так само, як і в інших приміщеннях медичного закладу. 

Облаштовуючи перев’язувальний кабінет, не допускайте, щоб хворий бачив, як перев’язують інших пацієнтів, перев’язувальний матеріал, забруднений кров’ю,  свою рану. Це пов’язано з тим, що  у деяких хворих вигляд рани чи навіть крові викликає негативні емоції.

Перев’язувальна: правила роботи у кабінетіЧитайте: "Аттестация врачей на присвоение и подтверждение категории"

Оснащення перев’язувальної:

  • дозатори для мийного засобу та дезінфектанта шкіри рук;
  • перев’язувальний або операційний стіл;
  • стерильний стіл зі стерильним інструментарієм та перев’язувальним матеріалом;
  • столик з антисептичними речовинами;
  • бікси з перев’язувальним матеріалом;
  • бікси з білизною;
  • безтіньова лампа (стаціонарна на стелі або пересувна);
  • бактерицидна лампа (стаціонарна або пересувна);
  • робочий стіл перев’язувальної медичної сестри;
  • шафа для зберігання лікарських засобів, виробів медичного призначення, документації;
  • тази, лотки та інші ємкості;
  • ємкості для знезараження медичного інструментарію;
  • ємкості для знезараження перев’язувального матеріалу;
  • шафа для зберігання притирального інвентарю;
  • шафа для зберігання дезінфекційних засобів;
  • сухоповітряний стерилізатор.

Перев’язувальна: правила роботи у кабінетіЧитайте: "Клінічні протоколи у вітчизняній медичній практиці"

Алгоритм роботи медсестри у перев’язувальный 

1. Перевірити санітарний стан кабінету.

2. Виконати попереднє прибирання.

3. Закласти індикатори контролю стерильності у сухоповітряну шафу.

4. Простерилізувати інструментарій у сухоповітряній шафі.

5. Виписати заявку на перев’язувальний матеріал, асептики, лікарські засоби, вироби медичного призначення, дезінфекційні засоби.

6. Отримати зі стерилізації бікси з перев’язувальним матеріалом та білизною.

7. Одягнути маску.

8. Заправити волосся під шапочку.

9. Знезаразити руки.

10. Надягнути стерильний халат.

11. Надягнути рукавички.

12. Накрити стерильний стіл.

13. Здійснити перев’язки.

14. Знезаразити інструментарій та перев’язувальний матеріал.

15. Провести передстерилізаційну очистку інструментарію.

16. Повести постановку проб контролю якості очистки для 1% від використаного інструментарію (не менше трьох одиниць). При цьому перевірити стан заліків кожного інструменту та ріжучих інструментів. Якщо проба позитивна, всі інструменти підлягають повторній стерилізаційній очистці, а якщо негативна, — просушити інструменти і викласти їх на сітку у сухожарову шафу для стерилізації.

17. Здійснити заготовку перев’язувального матеріалу.

18. Провести заключне прибирання.

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді