Адміністративна відповідальність медичних працівників за відмову в розгляді скарги пацієнта
Запитання
Яка відповідальність передбачена для працівників медичного закладу, в якому відмовилися приймати скаргу пацієнта?
Відповідь
Відповідально ставитися до процесу прийняття та опрацювання скарг громадян посадових осіб закладу охорони здоров’я спонукає юридична відповідальність: цивільна, адміністративна чи кримінальна — залежно від скоєного порушення.
Читайте: "Перев’язувальна: правила роботи у кабінеті"
Так, частина 7 статті 2123 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-Х передбачає адміністративну відповідальність за незаконну відмову прийняти й розглянути звернення та вчинення інших порушень Закону про звернення. За вчинення відповідного правопорушення посадова особа заплатить штраф від двадцяти п’яти (425 грн) до п’ятдесяти (850 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Якщо ж упродовж року вона скоїть це порушення повторно, штраф становитиме від шістдесяти (1020 грн) до вісімдесяти (1360 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Інакше доведеться відпрацювати на громадських роботах від двадцяти до тридцяти годин.
Якщо посадова особа порушить законодавство про звернення громадян і цим завдасть моральної шкоди скаржнику, то змушена буде відшкодувати її відповідно до положень Цивільного процесуального кодексу України від 18.03.2004 № 1618-IV.
Актуальне в журналі «Управління закладом охорони здоров'я»:
Розгляд скарг у закладі охорони здоров’я: правові основи
Скарги завжди викликають стурбованість. Адже такі звернення свідчать про те, що заклад охорони здоров’я міг порушити права і законні інтереси особи через дії, бездіяльність чи рішення посадових осіб. Керівник, який організує об’єктивний і вчасний розгляд скарг, зможе задовольнити інтереси особи-скаржника і поліпшити роботу закладу охорони здоров’я