Вимоги до приміщень для зберігання лікарських засобів, чутливих до зовнішніх чинників

4207

Запитання

Чи висуваються законодавством якісь вимоги до приміщень, в яких зберігаються чутливі до зовнішніх умов лікарські засоби?

Відповідь

Вимоги до приміщень для зберігання лікарських засобів, чутливих до зовнішніх чинників

  • Улаштування, склад і розміри площ приміщень зберігання мають відповідати всім вимогам нормативно-технічної документації (методичним рекомендаціям, нормативній внутрішньовідомчій документації тощо).

Читайте про облік лікарських засобів та медичних виробів по-новому.

  • Приміщення мають забезпечуватися протипожежними засобами відповідно до встановлених норм.
  • Має підтримуватись певна температура та вологість повітря, періодичність перевірки яких проводиться не менше одного разу на добу; для виконання цієї вимоги приміщення обладнується термометрами та гігрометрами, які закріплюються на внутрішніх стінах, далеко від нагрівних приладів, на висоті 1,5−1,7 м від підлоги та на відстані не менше 3 м від вхідних дверей (для кожної кімнати ведеться картка обліку температури та відносної вологості).
  • Для підтримки чистоти повітря приміщення слід обладнати приточно-витяжною вентиляцією (у випадку неможливості обладнати приміщення зберігання приточно-витяжною вентиляцією рекомендується обладнати у матеріальних кімнатах кватирки, фрамуги тощо).
  • Неприпустимо обігрівати приміщення газовими приладами з відкритим полум’ям або електронагрівальними приладами з відкритою електроспіраллю.
  • На складах, розташованих в кліматичній зоні з великим відхиленням від допустимих норм температури та відносної вологості повітря, приміщення мають обладнуватися кондиціонерами.
  • Приміщення мають забезпечуватися необхідною кількістю стелажів, шаф, піддонів, підтоварників тощо.
  • Розташування стелажів, шаф, піддонів, підтоварників здійснюється таким чином, щоб вони знаходились на відстані 0,6−0,7 м від зовнішніх стін, не менше 0,5 м від стелі і не менше 0,25 м від підлоги.
  • Стелажі та інше обладнання відносно вікон мають розташовуватися так, щоб проходи між стелажами були освітлені, а відстань між ними становила не менше 0,75 м, щоб забезпечити вільний доступ до товару.
  • Приміщення мають утримуватись у чистоті, підлога періодично (але не рідше 1 разу на день) прибирається вологим способом із застосуванням дозволених мийних засобів; у приміщеннях необхідно систематично проводити заходи боротьби з гризунами, комахами та іншими шкідниками.

Актуальне в журналі «Управління закладом охорони здоров'я»:

Укладаємо колективний договір: крок за кроком

Колективний договір є універсальною формою врегулювання відносин між сторонами незалежно від виду господарювання, організаційно-правової форми та форми власності закладу охорони здоров’я. Тому знати, як правильно укласти колективний договір, — обов’язок кожного керівника. Скористайтеся порадами експерта, щоб створити колективний договір для свого закладу

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Програма реімбурсації «Доступні ліки — 2024»

З'ясуйте, що передбачатиме програма «Доступні ліки» в Україні у 2024 році, який буде повний перелік доступних ліків та як ЗОЗ долучитися до програми. Скачайте актуальні Реєстри лікарських засобів і медичних виробів, які підлягають реімбурсації
1613

Порядок приймання, зберігання, відпуску, списання використаних лікарських засобів та медичних виробів: скачати зразок СОП

Розгляньте алгоритм дій медичних працівників щодо поводження з лікарськими засобами та медичними виробами. Завантажте зразок оформлення СОП «Порядок приймання, зберігання, відпуску, списання використаних лікарських засобів та медичних виробів» та адаптуйте його до умов свого закладу
8203