Вимоги до приміщень для зберігання лікарських засобів, чутливих до зовнішніх чинників
Запитання
Чи висуваються законодавством якісь вимоги до приміщень, в яких зберігаються чутливі до зовнішніх умов лікарські засоби?
Відповідь
Вимоги до приміщень для зберігання лікарських засобів, чутливих до зовнішніх чинників
- Улаштування, склад і розміри площ приміщень зберігання мають відповідати всім вимогам нормативно-технічної документації (методичним рекомендаціям, нормативній внутрішньовідомчій документації тощо).
Читайте про облік лікарських засобів та медичних виробів по-новому.
- Приміщення мають забезпечуватися протипожежними засобами відповідно до встановлених норм.
- Має підтримуватись певна температура та вологість повітря, періодичність перевірки яких проводиться не менше одного разу на добу; для виконання цієї вимоги приміщення обладнується термометрами та гігрометрами, які закріплюються на внутрішніх стінах, далеко від нагрівних приладів, на висоті 1,5−1,7 м від підлоги та на відстані не менше 3 м від вхідних дверей (для кожної кімнати ведеться картка обліку температури та відносної вологості).
- Для підтримки чистоти повітря приміщення слід обладнати приточно-витяжною вентиляцією (у випадку неможливості обладнати приміщення зберігання приточно-витяжною вентиляцією рекомендується обладнати у матеріальних кімнатах кватирки, фрамуги тощо).
- Неприпустимо обігрівати приміщення газовими приладами з відкритим полум’ям або електронагрівальними приладами з відкритою електроспіраллю.
- На складах, розташованих в кліматичній зоні з великим відхиленням від допустимих норм температури та відносної вологості повітря, приміщення мають обладнуватися кондиціонерами.
- Приміщення мають забезпечуватися необхідною кількістю стелажів, шаф, піддонів, підтоварників тощо.
- Розташування стелажів, шаф, піддонів, підтоварників здійснюється таким чином, щоб вони знаходились на відстані 0,6−0,7 м від зовнішніх стін, не менше 0,5 м від стелі і не менше 0,25 м від підлоги.
- Стелажі та інше обладнання відносно вікон мають розташовуватися так, щоб проходи між стелажами були освітлені, а відстань між ними становила не менше 0,75 м, щоб забезпечити вільний доступ до товару.
- Приміщення мають утримуватись у чистоті, підлога періодично (але не рідше 1 разу на день) прибирається вологим способом із застосуванням дозволених мийних засобів; у приміщеннях необхідно систематично проводити заходи боротьби з гризунами, комахами та іншими шкідниками.
Актуальне в журналі «Управління закладом охорони здоров'я»:
Укладаємо колективний договір: крок за кроком
Колективний договір є універсальною формою врегулювання відносин між сторонами незалежно від виду господарювання, організаційно-правової форми та форми власності закладу охорони здоров’я. Тому знати, як правильно укласти колективний договір, — обов’язок кожного керівника. Скористайтеся порадами експерта, щоб створити колективний договір для свого закладу