Організовуємо діяльність кабінету «Довіра»

На діяльність кабінету "Довіра" у закладі охрони здоров'я покладено дуже багато важливих завдань щодо протидії ВІЛ-інфікування населення. Які конкретно функції цього підрозділу? Кому він підпорядковується? Як організовується робота? Читайте у статті!

Кабінет "Довіра" повинен працювати у кожному медичному закладі вторинної допомоги та центрі з профілактики і боротьби зі СНІДом. Згідно з «Типовими положеннями про про кабінет "Довіра"», затвердженими Наказом від 25 лютого 2008 року № 102, один такий кабінет має працювати на 300 тис. населення. Проте у медичних закладах обласного чи районного значення кабінет "Довіра" є обов’язковим підрозділом, скільки пацієнтів він би не обслуговував. 

Безпосереднім керівником цього підрозділу є завідувач, якого призначає директор медичного закладу. Завідувачем кабінету призначається медичний працівник цього підрозділу із кваліфікацією лікаря-інфекціоніста або іншою спеціальністю. В організаційно-методичних аспектах кабінет «Довіра» підпорядковується центру протидії та боротьби зі СНІДом.

Організовуємо діяльність кабінету «Довіра»Читайте: "Обов’язки закладу охорони здоров’я при проведенні клінічного випробування"

Керівник медичного закладу повинен узгодити та затвердити графік роботи кабінету. Окрім цього він відповідає за відведення належно обладнаного приміщення, де буде знаходитися кабінет.

Основні завдання кабінету "Довіра":

  • Спеціалізована допомога для ВІЛ-інфікованих пацієнтів закладу
  • Проведення тестування на ВІЛ-інфекцію

Кабінет «Довіра» у медичному закладі виконує функції:

  • Консультування з питань ВІЛ-інфікування
  • Проведення тестування на ВІЛ-інфекцію
  • Заповнювання відповідної медичної документації, видача довідок пацієнтам
  • Встановлення діагнозу про ВІЛ-інфекцію
  • Облік ВІЛ-інфікованих осіб та організація медичного нагляду за ними
  • Проведення антиретровірусної терапії для інфікованих пацієнтів, організація для них обстежень у спеціалізованих лікарів
  • Контроль за здійсненням постконтактної профілактики у медичному закладі медичними працівниками
  • Організація заходів щодо попередження і лікування супутніх захворювань
  • Вторинна профілактика ВІЛ-інфікування
  • Консультування родичів інфікованих пацієнтів
  • Робота з інфікованими пацієнтами, які хворіють на гепатит С

Окрім того, важливою складовою роботи кабінету є взаємодія з іншими підрозділами для організації не лише медичної, а й соціальної, психологічної підтримки інфікованих пацієнтів та членів їхньої сім’ї. Медпрацівники кабінету «Довіра» організовують роботу щодо профілактики передачі інфекції від матері до дитини.

Організовуємо діяльність кабінету «Довіра»Читайте: "Медична документація кабінету інфекційних захворювань: форми та інструкції"

Для належного виконання усіх цих функцій медичними працівниками кабінету потрібно, щоб керівництво медичного закладу подбало про постійне підвищення кваліфікації персоналу.

Як організовувати роботу кабінету «Довіра»?

Базуючись на розроблених програмах протидії СНІДу, медичні працівники кабінету повинні розробити план роботи. В ньому потрібно передбачити проведення консультативно-профілактичних заходів та організацію первинної профілактики зараження ВІЛ-інфекцією. А щоб заходи набули масштабності та охопили якомога більше населення, важливо до роботи залучати інші громадські організації та об’єднання.

Окрім організації профілактичної роботи кабінет «Довіра» повинен проводити облікову діяльність  та аналізувати епідемічну ситуацію серед визначених груп населення чи на певних територіях, перевіряти та вивчати ефективність профілактики та інших вжитих заходів. Такий обілк та аналіз слід проводити на основі статистичних даних, які надають  центри профілактики та боротьби зі СНІДом.

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді