Головна медична сестра не несе безпосередньої відповідальності за формування складу комісії, плану її роботи, проведення засідань тощо. Проте розуміння принципів роботи комісії та знання нормативно-правових документів, що регулюють це питання, допоможе головній медсестрі організувати роботу медсестринського персоналу так, щоб забезпечити санітарно-епідемічне благополуччя у закладі.
Вимоги щодо складу, регламенту роботи комісії з інфекційного контролю зазначено в Уніфікованій формі акта перевірки дотримання вимог санітарного законодавства у лікувально-профілактичних закладах, затвердженій наказом МОЗ від 10.04.2013 № 287. Пунктом 3.2 цього наказу визначено, що представники територіальних органів Держсанепідслужби України мають право перевіряти тільки ті питання, які містить Уніфікована форма акта. Перевіряти інші питання у медичному закладі Держсанепідслужба не має права.
Під час проведення акредитації медичного закладу також звертають увагу на наявність комісії з інфекційного контролю. Так, перевіряльникам потрібно надати копії наказу про створення комісії, затвердженого її складу, планів роботи та протоколів засідань. Перелік питань для визначення рівня санітарно-епідемічного благополуччя закладу визначено у розділі 7 Стандартів акредитації закладів охорони здоров’я, затверджених наказом МОЗ від 14.03.2011 № 142.
Нормативно-правовими документами регламентовано роботу комісії з інфекційного контролю у медичних закладах певного профілю. Якщо заклад не належить до жодного з них, то роботу комісії організовують з огляду на спеціалізацію закладу та нормативні документи в цій галузі.
Отже, створення у медичному закладі комісії з інфекційного контролю та забезпечення її функціонування допоможе успішно пройти акредитацію та перевірки Держсанепідслужби, а найголовніше дасть змогу запобігти виникненню внутрішньолікарняних інфекцій серед пацієнтів та медичних працівників.