Speedtest: із 1 січня зміниться норматив прибуття бригад ЕМД на місце події

Автор
Експертна редакція порталу
До різновидів звернення пацієнтів, окрім екстрених та неекстрених, КМУ додав ще два: критичні та непрофільні. Норматив прибуття бригади залежатиме від виду звернення. Місцевість — місто чи село — тепер не має значення. У деяких випадках пацієнту рекомендуватимуть просто звернутися до сімейного лікаря

 Індикатори якості ► розробка + зразки документів

 

Із 1 січня 2021 року бригади екстреної (швидкої) допомоги змушені будуть приїжджати на виклик за 10—20 хвилин незалежно від місця перебування пацієнта. Новий норматив прибуття на місце події КМУ затвердив постановою від 16.12.2020 № 1271 (далі — Постанова № 1271).

Виїжджати до пацієнта чи ні — визначатиме диспетчер прийому виклику. Час у дорозі залежатиме від групи звернення. Якими вони будуть — читайте далі.

NB! Із 1 січня, коли Постанова № 1271 набере чинності, утратить чинність постанова КМУ «Про норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події» від 21.11.2012 № 1119.

✅✅✅ Алгоритм підготовки медзакладу до планової перевірки

 

Speedtest: із 1 січня зміниться норматив прибуття бригад ЕМД на місце події

 

Як перевірити готовність медпрацівників надавати ЕМД

 

Групи звернень

Відповідно до статті 6 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» від 05.07.2012 № 5081-VI КМУ хоче розподілити звернення стосовно надання екстреної медичної допомоги залежно від стану пацієнта на чотири групи:

  1. Критичні
  2. Екстрені
  3. Неекстрені
  4. Непрофільні
 

Диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф має визначає стан пацієнта та обставини подій виклику. Для цього має проаналізувати причини звернення та скарги пацієнта. Відтак — керуватися Критеріями розподілу звернень залежно від стану пацієнта стосовно надання екстреної медичної допомоги, затвердженими як Додаток до Постанови № 1271.

Розглянемо групи звернень детальніше.

Критичні

Критичні — звернення стосовно хворих/постраждалих при невідкладних станах, що безпосередньо загрожують життю і потребують виконання реанімаційних заходів. Вони супроводжуються:

  • відсутністю дихання
  • неефективним диханням
  • ознаками масивної крововтрати/кровотечі

Критичні звернення зумовлені:

  • усіма видами травм різної етіології
  • впливом зовнішніх факторів (ураження електричним струмом, блискавкою тощо)
  • інтоксикацією та отруєнням, у тому числі укусами тварин, комах тощо
  • гострими та хронічними захворюваннями

 

 

Екстрені

Екстрені — звернення стосовно хворих/ постраждалих при невідкладних станах, що загрожують життю та здоров’ю людини і можуть призвести до різкого погіршення стану, якщо несвоєчасно надати екстрену медичну допомогу. Вони супроводжуються:

  • порушенням свідомості
  • ознаками — 
    • кровотечі
    • гострого коронарного синдрому
    • гострого мозкового інсульту
  • розладами дихання
  • іншими скаргами та ознаками, що визначені як екстрені відповідно до переліку причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги

Екстрені звернення зумовлені:

  • усіма видами травм різної етіології
  • впливом зовнішніх чинників (ураження електричним струмом, блискавкою тощо)
  • інтоксикацією та отруєнням, у тому числі укусами тварин, комах тощо
  • гострими та хронічними захворюваннями

 

 

Неекстрені

Неекстрені — звернення стосовно постраждалого/хворого, стан якого не є невідкладним.

Якщо відстрочити надання медичної допомоги, це не призведе до погіршення стану здоров’я хворого/постраждалого, проте він усе одно потребує, щоб стан його здоров’я оцінив медичний працівник.

Непрофільні

Непрофільні — звернення стосовно постраждалих/хворих, стан яких не є невідкладним та не потребує надання медичної допомоги в межах, передбачених кваліфікаційними вимогами працівників бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.

Хворий/постраждалий не потребує, щоб його стан здоров’я оцінили на місці. За потреби йому може бути надано дистанційну медичну консультацію щодо причини звернення.

Новий норматив доїзду бригади

Бригада ЕМД обов’язково виїжджає на критичні та екстрені звернення. Скільки часу має максимально провести в дорозі та що робити з рештою викликів, розглянемо далі.

✅✅✅ Лікарські засоби та медичні вироби для надання екстреної медичної допомоги

Виїзд обов’язковий

Залежно від виду звернення, норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події з моменту надходження звернення до диспетчера становитиме:

  • 10 хвилин — для критичних звернень, із допустимим перевищенням зазначеного нормативу, але не більше ніж у 25% випадків
  • 20 хвилин — для екстрених звернень, із допустимим перевищенням зазначеного нормативу, але не більше ніж у 15% випадків

Перевищувати норматив бригади можуть лише за обставин, які не залежать від організації системи надання екстреної медичної допомоги (п. 3, 4 Постанови № 1271). До них належать:

  • ускладнений дорожній рух
  • метеорологічні умови
  • сезонні особливості
  • епідеміологічна ситуація тощо

Правила виклику бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги та Порядок транспортування пацієнтів (постраждалих) бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги у заклади охорони здоров’я затверджує МОЗ.

Виїзд можливий

Якщо до диспетчера надійде неекстрене звернення, він має порекомендувати пацієнтові звернутися до його сімейного лікаря, або до найближчого відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги. Також це звернення диспетчер може передати до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Якщо можливості передати звернення немає, диспетчер напрямку направить до пацієнта бригаду ЕМД, що не виконує критичні або екстрені виклики.

Виїзд непотрібний

Якщо до диспетчера надійде непрофільне звернення, він порекомендує пацієнтові звернутися до сімейного лікаря.

За потреби пацієнта має дистанційно проконсультувати відповідальний медичний працівник оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

 



зміст

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді